ADSL + VoIP bellen + Analoge lijn?

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 22:18
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel @Home internet. En ik wil overstappen op ADSL + VoIP bellen.

Probleem: Ik heb een analoge lijn nodig voor mijn alarm installatie. Deze werkt niet met VoIP!

Hoe moet ik dit nu aanvragen? Ik wil dus ADSL, ik wil mijn huidige nummer meenmen naar een VoIP aanbieder en wil een nieuw nummer aanvragen op de analoge lijn voor de alarm centrale.

Kan ik gewoon eerst ADSL + VoIP aanvragen? En dan later bij KPN opnieuw een BeldBudget abbonement aanvragen? Iemand hier ervaring mee?

Thx :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 15:36
Wat zegt de helpdesk? Ik neem aan dat die advies kunnen geven over hoe je dit omzetten moet doen?

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt altijd even met de KPN klantenservice bellen op 0900-0244.

Maar een losse analoge lijn naast een andere lijn is bijna altijd mogelijk, dat moet geen probleem opleveren.

Verwijderd

Fraggar schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:49:
Je kunt altijd even met de KPN klantenservice bellen op 0900-0244.

Maar een losse analoge lijn naast een andere lijn is bijna altijd mogelijk, dat moet geen probleem opleveren.
als je maar betaalt, inderdaad geen probleem... maar dan geef je wel het voordeel van de goedkopere VOIP deels weer weg.
Als je een gratis (ander) nummer krijgt bij de VOIP dan schakel je toch je oude nummer (met alarm) continu door op dit nummer met *21 of zo? En dan downgrade je dit KPN abo naar belbudget...
Zou moeten werken...
Je belt dan zelf wel uit via een ander nummer (immers het nieuwe VOIP nr) maar is dat erg?
(ik gebruik Voipbuster ook op die manier)

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 21:13

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:40:
[...]

als je maar betaalt, inderdaad geen probleem... maar dan geef je wel het voordeel van de goedkopere VOIP deels weer weg.
Als je een gratis (ander) nummer krijgt bij de VOIP dan schakel je toch je oude nummer (met alarm) continu door op dit nummer met *21 of zo? En dan downgrade je dit KPN abo naar belbudget...
Zou moeten werken...
Je belt dan zelf wel uit via een ander nummer (immers het nieuwe VOIP nr) maar is dat erg?
(ik gebruik Voipbuster ook op die manier)
Met doorschakelen geef niet alleen het voordeel weg, het kost je ook nog eens extra geld! De gesprekkosten voor het doorschakelen mag je namelijk fijn zelf betalen.
Zie hier.

Verwijderd

je hebt gelijk...geen goed advies.
(ik heb hem zelf niet doorgeschakeld staan, gebruik ze naast elkaar, uitbellen vrijwel alleen via Voipbuster, op die manier en dat stond er niet bij)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 11:24 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:23:
je hebt gelijk...geen goed advies.
(ik heb hem zelf niet doorgeschakeld staan, gebruik ze naast elkaar, uitbellen vrijwel alleen via Voipbuster, op die manier en dat stond er niet bij)
Misschien is dat ook een optie die hij kan overwegen. Zijn @Home verbinding houden en een voipbusteraccountje nemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

VB: kost me 11.70 per 120 dagen.... Ik zag vanmorgen dat het bedrag niet meer zou vervallen....

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het kan allemaal makkelijk op 1 lijn lijn hoor, dat heb ik ook :)
Maar als ik het verhaal goed lees heb je nu geen analoge lijn en kan je ook niet naar de alarmcentrale bellen, of werkt dat toevallig goed via de kabel :?
Bij de meeste adsl providers heb je een analoge Kpn lijn nodig voordat je adsl kan krijgen, dus begin met de Kpn lijn (budget) als je hem nodig hebt.
Zodra je een werkende Kpn lijn hebt kan je adsl aanvragen en is het ook mogelijk om je nummer te verhuizen.
Let daarna wel op dat er geen porterings aanvraag komt om je Kpn lijn over te nemen (voip) want dan ben je het analoge nummer weer kwijt 8)7
Die aanvraag kan je trouwens blokkeren, Kpn bevestigt een porterings opdracht met een brief en dan kan je hem gewoon annuleren bij Kpn.
Wat je nog kan doen is uitrekenen hoeveel het kost om dagelijks buiten je regio te bellen naar de alarmcentrale, met een budget abo zijn de belkosten hoog dus misschien is een basis abo dan toch interessant al geloof ik niet dat je €10,- belkosten zal hebben met 1 telefoontje per dag.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Pagina: 1