Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] "/me"-tag en [quote]-tag gaan niet goed samen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Check:

/me Foo[quote]Waa? Meukee![/]

Wordt:

[me=2087]Foo
Waa?[/ME] Meukee!
( [i][norml]* Osiris Foo[quote]Waa?[/ME] Meukee![/][/norml] )

Da's nie goed, right?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Wel, want je probeert een block-level element (de quote) in een inline element (de /me) te nesten. Lijkt me wenselijk dat het niet werkt :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rowanov schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:18:
Wel, want je probeert een block-level element (de quote) in een inline element (de /me) te nesten. Lijkt me wenselijk dat het niet werkt :)
Nou neuh, ik "probeer" niets te nesten, de /me-tag hoort te "stoppen" (dus een [/me] te plaatsen) na bijvoorbeeld een punt of vraagteken etc. Dus 't lijkt me niet meer dan logisch dat een block-level-element ook een "einde-/me-tag" triggered.

Dat die [quote] op dezelfde line staat komt door de quote-knop als je een bericht maakt. Typ een bericht (met /me aan 't einde bijv) en ga vervolgens in dat topic op zoek naar een post die je graag wil quoten en druk op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif. Doordat je cursor nog op dezelfde line staat (wat gebeurt als je op "edit" drukt bijvoorbeeld), dan plaatst die quote-functie de [quote] er meteen achteraan.
En niet iedereen sluit netjes zijn zinnen af met een punt of iets dergelijks. Alhoewel, een punt zonder spatie erachter (maar met direct een quote-block erachteraan) ziet ie ook niet correct:

/me foo.[quote]bar? foobar![/] gaat ook de mist in.

[ Voor 41% gewijzigd door Osiris op 23-09-2006 10:41 ]

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ah, ik zie wat je wilde bereiken. Ik heb niets gezegd :P

Kan me wel herinneren uit een eerder topic dat dit lastig te matchen was.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Het is inderdaad lastig om dit soort randgevallen met singletons op te lossen.
Bottomline: als je nestingfouten krijgt niet een singleton gebruiken maar gewoon een start- en sluittag, dus ipv /me voluit [me=3333] foo bar tralala [/me]

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 25-09-2006 16:20 ]

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Ik wil hier overigens ooit nog wel een keer nog beter naar gaan kijken, maar dat is low-prio. Er zijn, zoals aangegeven, workarounds die door de poster zelf kunnen worden toegepast :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.