Arctic Silver 5 op VGA RAM-geheugen ?

Pagina: 1
Acties:

• Nemesish3d
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 06:38
Beste mensen,

Ik vroeg mij af of je Arctic Silver 5 ook tussen je VGA RAM-koelblok en je VGA-RAM mag proppen. Probleem is dat dat het enigste is dat ik in huis heb en m'n computer weer snel aan de praat moet krijgen. Ik heb helaas niet het antwoord kunnen vinden op deze site...

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ja, pas op dat het niet van je mem af gaat en de metalen dingen aan raakt.
AS zit namelijk zilver in, geleid dus electro.
Dan kan je kaartje namelijk raar gaan doen (hij gaat niet kapot hoor, je moet hem, als dit gebeurt, heel goed schoon maken met wasbenzine en een wattip (en ander klein spul)

• Nemesish3d
ixl85 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:59:
Ja, pas op dat het niet van je mem af gaat en de metalen dingen aan raakt.
AS zit namelijk zilver in, geleid dus electro.
Dan kan je kaartje namelijk raar gaan doen (hij gaat niet kapot hoor, je moet hem, als dit gebeurt, heel goed schoon maken met wasbenzine en een wattip (en ander klein spul)
dank voor je reply. Gelukkig zit er geen metaal om de RAM-modules heen; er zit alleen gewone chip naast met "leidingen" erin (weet niet hoe dit heet). Ik zal kijken of het me lukt miniminiminiminiminiscuul beetje arctic ertussen te proppe :) met die kleine dingen doe je al gauw te veel.

Iig tx

• Nemesish3d
Top, hij werkt weer!!!!!!!!

• ixl85
Er zitten wel metale pootjes om je ramchips als het goed is.
Daar moet het dus niet op komen.
Maargoed, je hebt het gemaakt ;)

(een dun laagje he!!) :)

Verwijderd

Nemesish3d schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:02:
[...]

dank voor je reply. Gelukkig zit er geen metaal om de RAM-modules heen; er zit alleen gewone chip naast met "leidingen" erin (weet niet hoe dit heet). Ik zal kijken of het me lukt miniminiminiminiminiscuul beetje arctic ertussen te proppe :) met die kleine dingen doe je al gauw te veel.

Iig tx
Je bedoelt een BGA (Ball Grid Array) verpakking. Pas wel op met die dingen, die willen er nogal eens vanaf "springen" als je kaart wat meegeeft (plooit).

• ixl85
BGA is toch om contact te maken met andere onderdelen?
Afbeeldingslocatie: http://www.larsenassociates.com/images/1AriesImages/1441images/1441TopSM.jpg
Je moet nergens waar electro door gaat AS op smeren. (in elk geval, het mag dan nergens anders mee in contact komen)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:20

sapphire

Die-hard pruts0r

AS5 is opzich niet ideaal voor BGA chips aangezien eth gemaakt is tussen core/metaal en metalen koeler, en de BGA chips zijn plastic dus witte meuk is even effectief.
Verder boeit eht weinig of je AS5 morst op weerstanden oid aangezien AS% niet geleid, er word alleen gewaarschuwd dat het kan geleiden vanwegen het zilver.

Gabriël AM5

Verwijderd

ixl85 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:17:
BGA is toch om contact te maken met andere onderdelen?
[afbeelding]
Je moet nergens waar electro door gaat AS op smeren. (in elk geval, het mag dan nergens anders mee in contact komen)
Zoek maar eens BGA op, het is daadwerkelijk een type van verpakking. BGA is een evolutie van de PGA verpakking (Pin Grid Array), maar hier zijn de pinnetjes onderaan vervangen door bolletjes van soldeersel. Bij assemblage word de chip op zijn plaats gedrukt en verwarmd, waardoor de soldeerbolletjes smelten. Na afkoelen heeft de chip contact met de printsporen en is meteen vastgesoldeerd.

• ixl85
sapphire schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:48:
AS5 is opzich niet ideaal voor BGA chips aangezien eth gemaakt is tussen core/metaal en metalen koeler, en de BGA chips zijn plastic dus witte meuk is even effectief.
Verder boeit eht weinig of je AS5 morst op weerstanden oid aangezien AS% niet geleid, er word alleen gewaarschuwd dat het kan geleiden vanwegen het zilver.
Ga dan maar eens zoeken op got hoeveel mensen hier al gezeik mee gehad hebben... Ik ben er hier in elk geval genoeg tegen gekomen.

(thnx voor de bga uitleg ;))
Pagina: 1