Alleen HTTPS verkeer mogelijk; geen HTTP? *

Pagina: 1
Acties:

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 14:58
Hallo iedereen. Mijn buren hebben een probleem met hun PC en hebben om mijn hulp gevraagt.

Het probleem

Internet explorer opent alleen nog maar beveiligde websites (zoals die van de abn-amro).

Wat heb ik al geprobeerd
  • Ik heb in de commandprompt gekeken of er DNS servers stonden (via 'ipconfig /all'), die stonden er.
  • Ik heb gekeken of de DNS servers goed werkten (via 'nslookup google'), dit werkt goed.
  • Ik heb het ip van google.nl gepingt, dit ging goed zonder time-outs.
  • Ik heb mozilla firefox op de PC gezet, dit programma geeft vreemd genoeg dezelfde fout.
  • Ik heb de hosts file nagekeken, hier stond alleen "127.0.0.1 Localhost" in, dat kan dus ook niet het probleem zijn.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

PS: als die niet het juiste subforum is AUB even verplaatsen. BVD

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

• RefleXion
*subtiel schopje*

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Internet Explorer » Extra » Internet-opties... » Tabblad 'Beveiliging'

Op welk beveiligingsniveau staat het daar ingesteld?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

als je het probleem niet alleen in internet explorer hebt, misschien wordt het verkeer dan wel geblocked op poort 80 in de modem/router/internetprovider.

• RefleXion
r00n schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:24:
Internet Explorer » Extra » Internet-opties... » Tabblad 'Beveiliging'

Op welk beveiligingsniveau staat het daar ingesteld?
Het niveau staat op normaal, heb het inmiddels ook even op laag gezet. Helaas geen verbetering.

• RefleXion
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:26:
als je het probleem niet alleen in internet explorer hebt, misschien wordt het verkeer dan wel geblocked op poort 80 in de modem/router/internetprovider.
Ze hebben een USB ADSL modem. Er zit wel een software firewall en virusscanner op. Deze heb ik "gedisabled".

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:32

Onbekend

...

Zet de PC eens bij jouw thuis neer en kijk of het werkt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Ook onbekend schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:46:
Zet de PC eens bij jouw thuis neer en kijk of het werkt.
of natuurlijk ff de internetconnectie testen met een andere PC/Notebook.

• RefleXion
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:01:
[...]

of natuurlijk ff de internetconnectie testen met een andere PC/Notebook.
Ik kan de PC niet meenemen, maar ik zal het morgen inderdaad eens testen met mijn laptop.
Bedankt :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

RefleXion schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:52:
[...]

Ik kan de PC niet meenemen, maar ik zal het morgen inderdaad eens testen met mijn laptop.
Bedankt :)
vergeet niet je laptop op exact hetzelfde IP te zetten als hun client (wel effe die uitzetten). Als de router bepaalde poorten naar die pc blocked dan kom je er met je laptop niet achter. Daarna kun je proberen een ander IP adres te nemen en zien of het daar aan ligt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

samo

yo/wassup

Open eens telnet, en maak dan eens een verbinding naar google.com 80. Krijg je dan een time-out?
Deinstalleer de volledige firewall/virusscanner eens.
Doe eens een traceroute naar google.com, en kijk of daar een vreemde hop tussen zit.
Kijk eens of er toevallig iets zit te luisteren op poort 80 via netstat -a

Zomaar wat ideetjes...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk eens of er niet een PRoxy aanstaan in de instellingen van IE?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als meerder stukken software dezelfde fout geven is dit geen software probleem en geef ik je meer kans in NT. Ik verplaats je topic even met een titeledit :)

[Internet] Vreemd probleem met internet > Alleen HTTPS verkeer mogelijk; geen HTTP? *
CSA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

www.getfirefox.com

Kun je misschien eens testen met andere browser.
Ik zie vaak dat IE niet meer werkt en FF wel.

Sowieso die AV en Antispyware eens een full system scan laten draaien ;)

En nslookup helpt je niet zoveel, aangezien DNS over poort 53 loopt, en HTTP over poort 80.
In dit geval zal poort 80 geblokt worden?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 14:13
Moet je wel de goede link geven hè:

[url]https://www.mozilla.com/firefox/[/url]

;)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Anti-XP schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:51:
Kun je misschien eens testen met andere browser.
Ik zie vaak dat IE niet meer werkt en FF wel.
RefleXion schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:07:
Wat heb ik al geprobeerd
  • Ik heb mozilla firefox op de PC gezet, dit programma geeft vreemd genoeg dezelfde fout.
... ;)

Lijkt me toch eerder een verkeerde instelling in de modem ofzo. Sinds wanneer hebben ze dit probleem? Heeft het vroeger wel gewerkt? Heb je alle instellingen van de modem al overlopen? Heb je de geavanceerde TCP/IP settings van de verbinding al bekeken? Een reset geprobeerd van modem en verbinding?

• RefleXion
Het werkte tot een tijdje terug perfect. Mijn laptop werkt ook ineenkeer.
Het lijkt inderdaad iets met poort 80 te zijn (Als beveiligde verbindingen over een andere
poort lopen tenminste). Maar als het niet de hosts file en/of de firewall is weet ik niet hoe ik
het kan oplossen. Het stopte met werken nadat hij een aantal keer terug deed in de browser
(volgens hem, ik was er niet bij). Dit lijkt mij niet zo een waarschijnlijke oorzaak. In ieder geval
al heel erg bedankt voor al jullie hulp zo ver! Nieuwe suggesties zijn welkom. :)

• RefleXion
Spider.007 schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:13:
Als meerder stukken software dezelfde fout geven is dit geen software probleem en geef ik je meer kans in NT. Ik verplaats je topic even met een titeledit :)

[Internet] Vreemd probleem met internet > Alleen HTTPS verkeer mogelijk; geen HTTP? *
CSA > NT
Bedankt!

• RefleXion
Het probleem is opgelost! Wat het probleem was weet ik nu nog niet precies, maar een terugrol naar het laatste windows systeemherstelpunt heeft het opgelost.

Bedankt voor al jullie hulp!
Dit topic mag op slot.

Pagina: 1