In de Service Manager van IIS staat standaard 1 website (Default). Is het mogelijk hier nog een website toe te voegen en zo ja hoe?
Verwijderd
Je moet de default webite selecteren,
En dan New Site van de context menu, dan begint automatisch de Web Site Creation Wizard
En de rest staat voor zich
En dan New Site van de context menu, dan begint automatisch de Web Site Creation Wizard
En de rest staat voor zich
Verwijderd
Als je de Default Website selecteerd maak je een site ónder de default site.
Selecteer de webservernaam (dus één niveau hoger), dan rechter muisknop, New, Website.
Zorg er wel voor dat je nieuwe website óf een eigen IP-adres heeft (eventueel je netwerkkaart een extra IP-adres toekennen), óf op een andere poort zit, óf dat je gebruik maakt van host-header names.
Selecteer de webservernaam (dus één niveau hoger), dan rechter muisknop, New, Website.
Zorg er wel voor dat je nieuwe website óf een eigen IP-adres heeft (eventueel je netwerkkaart een extra IP-adres toekennen), óf op een andere poort zit, óf dat je gebruik maakt van host-header names.
Als je op je machine twee of meer IP-adressen ter beschikking hebt kan je op elk IP-Adres een website aanmaken.
Als je maar 1 IP-adres hebt, moet je een andere poort gebruiken. er kan maar een website per IP-adres/poort aanwezig zijn.
Als je maar 1 IP-adres hebt, moet je een andere poort gebruiken. er kan maar een website per IP-adres/poort aanwezig zijn.
Verwijderd
Onder NT kan je ik geloof tot wel 5 IP-adressen extra toekennen aan één netwerkkaart, en als je de registry edit nog wel meer.
Door de sites op andere poorten te hosten heb je uiteraard nog meer mogelijkheden, maar hebben je bezoekers ook meer werk met typen (of je moet zo'n redirect-servive gebruiken).
Door de sites op andere poorten te hosten heb je uiteraard nog meer mogelijkheden, maar hebben je bezoekers ook meer werk met typen (of je moet zo'n redirect-servive gebruiken).
Bij mij is de optie 'new' er dus helemaal niet. Kan dat toevallig alleen maar bij Win2k Server? Ik draai hier Win2kProOp dinsdag 30 januari 2001 12:57 schreef Straatje het volgende:
Als je de Default Website selecteerd maak je een site ónder de default site.
Verwijderd
Yep, is een limitatie van W2K Prof.
Kijk maar hier:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q262/6/32.ASP
Kijk maar hier:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q262/6/32.ASP
bedankt, dan snap ik het tenminste 
rot trouwens hoor al die limitaties... full text indexing kan ook al niet
rot trouwens hoor al die limitaties... full text indexing kan ook al niet
ja, dat kan alleen met Win2k server.Op dinsdag 30 januari 2001 13:18 schreef Insomnia het volgende:
[..]
Bij mij is de optie 'new' er dus helemaal niet. Kan dat toevallig alleen maar bij Win2k Server? Ik draai hier Win2kPro
Verwijderd
correctie, door gebruik te maken van een host-header name kun je op poort 80 met 1 ip-adress meerdere sites draaien, dit fenomeen heet toevallig multi-homingOp dinsdag 30 januari 2001 13:01 schreef bolke het volgende:
Als je op je machine twee of meer IP-adressen ter beschikking hebt kan je op elk IP-Adres een website aanmaken.
als je de properties van je website op vraagt(rechtermuis klik op website, properties) krijg je naast dat mooie veldje waar je ipadres ingevult staat of unassigned een advanced knopje
host-header name = je URL www.XXXXXX.XX etc
succes
Pagina: 1