Toon posts:

Last van ruis met opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wat platen opnemen maar ik heb last van ruis ook als ik mijn microfoon uit heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.jong8/ruis.jpg

Ik heb een acer travelmate laptop.

Kunnen jullie mij helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 16:40 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mijn Acer Travelmate 4650 heeft ook erg veel last van ruis op zowel de ingebouwde microfoon als op de microfoon-ingang. Ik heb veel verschillende drivers geprobeerd, en ze hebben er allemaal last van dus houd ik het op een hardwarematig probleem. Helaas is het het soort ruis dat zelfs door van die noise reduction tooltjes niet verwijderd kan worden zonder heel de geluidskwaliteit te vernachelen. :(

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Standaard line in poortjes van standaard geluidskaartjes ruisen nu eenmaal, daarbij zal de compactheid van een laptop ook wel voor interferentie zorgen.

Als je echt geruisloos wilt opnemen moet je flink investeren in een dure kaart en geen laptop gebruiken imho. De meeste basis ruis kun je echter prima filteren, maar de poster hierboven zegt van niet...dat kan ik niet beoordelen zonder het te proberen....neem eens een stukje op en post het zou ik zeggen :) zorg wel voor plus-minus 1 seconde stilte voor het nummer begint (dus met alleen de ruis)

Verwijderd

Topicstarter
Oja ik ben vergeten erbij te vertellen dat een vriend van mij precies dezelfde laptop heeft en hij heeft geen last van deze ruis. Hij vond het dus erg vaag.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:30

DJ Vincento

1422055

Wat heeft ruis nou te maken met standaard of niet standaard geluids kaartjes?!
Een 'echte' geluidskaart kan net zo hard ruisen. Ik gebruik een standaard onboard geluids kaart die helemaal niet ruist, en ik heb daarmee al heel wat bandjes met een goed cassettedeck gedigitaliseerd. En het is wel super hifi geluid hoor.

Maar dat ruisen heeft er niks mee temaken omdat het zo'n standaard geluidskaartje is.Het heeft er misschien eerder mee te maken dat tie binvloed wordt door de voedings trafo ofzo.
(gebruik je laptop altijd op het lichtnet of op de accu,en zo ja,gebruik hem es op de accu,misschien ruist die kaart dan helemaal niet meer)

Verwijderd

Topicstarter
Met of zonder netstroom maakt geen verschil.

Verwijderd

DJ Vincento schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:21:
Wat heeft ruis nou te maken met standaard of niet standaard geluids kaartjes?!
Een 'echte' geluidskaart kan net zo hard ruisen.
Uhh, meestal de hogere kwaliteit (vergulde) ingangen en speciale behuizing om statische interferentie op de metalen onderdelen te voorkomen. Ik noem maar iets :)
Pagina: 1