HP710c aan Edimax printservertje?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Wie weet of dit werkt? Ik wilde evt. zo'n ding van 169,- kopen bij Memo Systems in Eindhoven, maar wilde eens rondvragen of iemand hier ervaring mee heeft.

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
geen ervaring mee.
ik kan je wel zeggen dat ik een keer een hp710 aan een netwerk heb moeten hangen en delen. en dat wou niet.
die drivers zijn niet helemaal lekker.

ik weet niet hoe het met de huidige drivers zit.

I wish I had a cool signature like everybody else

• MinddiggerNL
dat wist ik al....daarom wilde ik ook zo'n printservertje gebruiken :)

Verwijderd

Heb je er net over gemailed..

Ed

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Een HP710C is een 'windows printer' en werkt daarom helaas niet met printerservers. Onder UNIX/Linux werkend krijgen is ook vrijwel onmogelijk. Ik denk dat dit het geval is voor de hele 7 serie.

Verwijderd

inderdaad, de 71x en de 72x zijn hostbased, waardoor je dus alleen kan printen met een specifieke driver. Die zijn er alleen voor windows.

In principe is het lastig om deze printers in een netwerk te zetten, maar het kan wel. Als je kan zorgen dat de edimax geen enkele bidirectionaliteit toelaat (dus zowel de poort er naar toe als het doosje zelf) en je zet de driver op "print after last page has spooled" en spooling type op raw.

meestal lukt het dan toch. Geen garanties however.

CC

• MinddiggerNL
hmm...shit ding! Echt belachelijk dat ie dat niet kan....alle hp's kunnen dat zelfs de goedkopere alleen de 700 serie niet en laat ik die nu net hebben :(
Wie weet of er een deskjet bestaat met utp aansluiting??

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Wie weet of er een deskjet bestaat met utp aansluiting??
Ja, er zijn deskjets met een UTP aansluiting, maar alleen in de professional series, zoals de DJ2250C.

Maar in principe kan iedere printer, behalve een host-based printer, zonder problemen worden aangesloten op een externe print server. In feite is dit hetzelfde als een printer met een interne print server, met uitzondering van de parallele kabel die je er bij een externe versie tussen hebt zitten.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 15:40

No13

/me was here

Je kunt hem toch ook gewoon aan een pc hangen en dan over het netwerk delen (dat heb ik hier thuis en dat WERKT)

onder 1 voorwaarde, dat je op je clients de oude versie (10.1) van de drivers van de hp deskjet 720c gebruikt (werkt ook met de 710c)

ik geloof dat de drivers gewoon op de hp pagina staan en anders moet je me maar ff mailen en dan stuur ik ze wel

ik denk dat op diezelfde manier de printer ook wel te gebruiken is aan een switch

Verwijderd

Ik heb de 700 serie ook wel aan de praat gekregen met JetDirect kaarten. Dat is alleen buiten de support, maar het werkt wel.

Maar goed, met JetDirect praat je ook niet over een printservertje van onder de 200 gulden...

CC

EDIT: ik heb zelf een ongelooflijke hekel aan parallelle switchboxen. Die dingen geven meer problemen dan ze waard zijn. Maar goed, soms zijn ze wel handig. Als het mogelijk is, geef dan iets meer uit en hang ze aan het netwerk die printers...

• MinddiggerNL
ik ga proberen hem aan mijn e-smith linux server te hangen...misschien dat ie dat wel doet

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jij wel :)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Pagina: 1