[bugzilla] custom fields/templates

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:52
Als eerste weet ik niet zeker of dit het juiste forum is, of hij moet hier, of in programming, of misschien zelfs wel in software algemeen???? Sorry als ik verkeerd zit.

Ik ben aan het klote met Bugzilla, op zich werkt het prima...echter ik wil een aantal aanpassingen doorvoeren.

Een voorbeeld:
Ik wil een aantal custom fields, via google heb ik al uitgevonden dat het worden afgeraden die erin te hacken je beter een ander veld dat je niet gebruikt aanpassen zodat het aan je eigen eisen voldoet. Op zich werkt dat prima.

Ik heb via de interface al de Priority waarden aangepast naar CR/PR/IP, ik ga dit nu gebruiken als Category. Op zich werkt het al, alleen wil ik natuurlijk in alle schermpjes dit aangepast hebben zodat Category ook word weergegeven ipv Priority.

Die Templates wijzigen, dat kan natuurlijk met een standaard editor, dat werkt in principe wel, maar echt handig werkt het niet, ook omdat ik die naampjes in tig verschillende templates moet veranderen.

Ik heb veel gegoogled, en een hoop gevonden...alles doet het voorkomen dat er een eenvoudigere manier is, of een meer geautomatiseerde manier(script) voor wat ik wil. Alleen hoe, dat snap ik nog niet echt.

Ik zoek eigenlijk iemand die een beetje ervaring heeft met bugzilla en voornalijk het aanpassen van templates e.d.! Wie kan me helpen?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• borgdaville
een maandag morgenkickje:
er zijn toch zeker wel Bugzilla tweakers hier GoT?

• borgdaville
Nogmaals....
  • iemand misschien een goede website met info(ik heb al gegoogled, heel veel, maar ik kan geen goede info vinden)?
  • een boek dat aan te raden is?
  • Moet dit topic misschien in een ander forum?

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

No13

/me was here

Ik heb bugzilla ook ooit overwogen maar het was mij iets te complex, ik ben uiteindelijk bij mantis uitgekomen... mocht je met een nieuw systeem zitten zou ik daar eens naar kijken... Zit je echter vast aan bugzilla dan beschouw dit maar als niet gepost ;)