Core2Duo multi cpu board

Pagina: 1
Acties:

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 01:45
Weet iemand of er een mobo uitkomt die meerder core2duo's aankan? Ik wil liever geen Xeon aangezien die prijzen niet te betalen zijn. Maar bijv 2 kentsfield cpu's of 2 Conroe's op 1 mobo drukken.

Iemand enig idee, ik heb google nu al een beetje zitten querien maar niks kunnen vinden. :')

Verwijderd

Wat denk je dat het grootste voordeel is van een Xeon?

Dat je die WEL met twee of meer tegelijk kan gebruiken :)

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 01:45
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:55:
Wat denk je dat het grootste voordeel is van een Xeon?

Dat je die WEL met twee of meer tegelijk kan gebruiken :)
Ik zie alleen maar dual, dus geen quad 771 boards of ligt dat nou aan mij? Opteron kan bijv tot 8 cpus...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Daar is die netburst xeon nog voor, voor meer dan 2 sockets. Draai je extreem veel threads dat je op zoek bent naar multi-socket? Iig gaan er geen dual 775 borden komen.

[ Voor 47% gewijzigd door maratropa op 22-09-2006 15:02 ]

specs

Verwijderd

gladiool schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:01:
Daar is die netburst xeon nog voor, voor meer dan 2 sockets. Draai je extreem veel threads dat je op zoek bent naar multi-socket? Iig gaan er geen dual 775 borden komen.
Als een moderne dual-core processor te weinig rekenkracht voor je levert, dan zal je toch de stap naar Xeon moeten maken. HET verschil tussen de Xeon en de Pentium/Core is dat de Xeon meerdere processors ondersteunt en in sommige gevallen meer cache heeft.

Edit: Hetzelfde geldt voor AMD natuurlijk, maar dan Athlon vs. Opteron.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 15:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:07:
[...]

Als een moderne dual-core processor te weinig rekenkracht voor je levert, dan zal je toch de stap naar Xeon moeten maken. HET verschil tussen de Xeon en de Pentium/Core is dat de Xeon meerdere processors ondersteunt en in sommige gevallen meer cache heeft.

Edit: Hetzelfde geldt voor AMD natuurlijk, maar dan Athlon vs. Opteron.
de FSB van de Xeon is ook hoger((1066 vs 1333)

maar zoals hierboven al staat is de Xeon juist zo duur omdat hij meerdere sockets kunnen

de woodcrest MP komt overigens pas halverwege volgend jaar(uit mijn hoofd, niet zeker dus)
Pagina: 1