[VBA][ACCESS] Word document bewerken / mailmerge*

Pagina: 1
Acties:

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Hallo,
momenteel ben ik bezig met een acces database die automatisch facturen e-mailt naar mensen die van een dienst gebruikt hebben gemaakt (voorheen werden deze per post opgestuurd). nu wil ik op een of andere manier vanuit access exporteren naar een document (achter de schermen) want ik wil de gebruiker hier niet mee lastig vallen.

ik had het idee om een wordt document te maken met daarin de opmaak en de vaste text en een aantal stukjes te vervangen text bijvoorbeeld $NAAM$. ik heb geprobeert dit document met een textstream in te lezen FSO.opentextfile..... maar hierbij raakt de indeling onherstelbaar beschadigd. hoe is dit op te lossen.

Eigelijk wil ik dus gewoon een paar woorden uit een word document vervangen zonder word zelf te gebruiken

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
Je wil dus eigenlijk een mail-merge doen ?

-> OFF

in 't vervolg ook ff een betere titel verzinnen

https://fgheysels.github.io/

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
misschien maar in het mailen zit het probleem niet, (ik mail overigens ook weer achter de schermen om zonder outlook te gebruiken. ik wil dus gewoon echt een aangepast .doc bestand maken, door die bv. $NAAM$ variabele aan te passen in een copie van het basis bestand.

sorry van de titel was er mee bezig en vergeten verder in te vullen.

Titel moet zijn [VBA][ACCESS] Word document bewerken

oid geen mailmerge want dat heeft er niets mee te maken

[ Voor 25% gewijzigd door TygeR op 22-09-2006 14:37 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

TygeR schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:35:
[...]

sorry van de titel was er mee bezig en vergeten verder in te vullen.

Titel moet zijn [VBA][ACCESS] Word document bewerken

oid geen mailmerge want dat heeft er niets mee te maken
Mailmerge heeft er alles mee te maken: 't is een van de technieken om gepersonaliseerde documenten te genereren. Een andere manier is om met vba een word instantie te starten en van daaruit een document te bewerken. In beide gevallen geldt dat dat je er niet aan ontkomt een Word (of een word-capable applicatie) te starten en te besturen, en er wagonloads voorbeelden te vinden zijn. Wat had jezelf zoal gevonden of in gedachten?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland