Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:45
Bestaat er ook een PDA programma om netwerken mee te beheren?
Ik heb namelijk op me stage als systeembeheerder op een school een draadloos netwerk, en nu lijkt het me intressant om met de PDA de Active Directory te beheren.

Zou dit mogelijk zijn?

Nog een vraagje, mijn PDA heeft geen wireless verbinding, maar wel een gewone SD kaart slot, is het mogelijk om dit uit te breiden met een WiFi kaartje of iets dergelijks? Zo nee, dan koop ik gewoon een PDA met wireless verbinding over een tijdje, maar dan moet ik wel eerst weten dat het bovenstaande over netwerkbeheer mogelijk zou zijn...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:10
Als ik me niet vergis, kun je met een PDA ook remote desktop gebruiken. Als je dat kan, dan kun je dus gewoon de hele server overnemen en compleet beheren.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ja, als je PDA SDIO ondersteund, kan je een wireless SD kaartje kopen. Echter, alleen de nieuwere doen dat (en die hebben veelal al wlan).

Voor beheer van AD, kijk hier:
http://www.pdatoday.com/more/A2391_0_1_0_M/

Copy.com

• xoniq
sariel schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:51:
Ja, als je PDA SDIO ondersteund, kan je een wireless SD kaartje kopen. Echter, alleen de nieuwere doen dat (en die hebben veelal al wlan).

Voor beheer van AD, kijk hier:
http://www.pdatoday.com/more/A2391_0_1_0_M/
Ik heb zelf nu een iPAQ 3830.
Dus ik betwijfel of ie dat ondersteund...

[ Voor 5% gewijzigd door xoniq op 22-09-2006 14:14 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wirf schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:48:
Als ik me niet vergis, kun je met een PDA ook remote desktop gebruiken. Als je dat kan, dan kun je dus gewoon de hele server overnemen en compleet beheren.
gezien de lage resolutie van de meeste PDA's is dat niet echt werkbaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Het lijkt me niet echt praktisch. Maar web-based is alles mogelijk?

• xoniq
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:19:
Ik wil het liever niet webbased, maar echt gewoon een programma op me PDA ofzo...

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mwa, niet echt: http://www.systemtools.com/board/Forum10/HTML/000130.html misschien dat er iets vergelijkbaars is voor hyena, als in een losse tools bedoel ik.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 20:51
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:19:
Als je een PDA pakt met een VGA resolutie dan kun je prima remote desktoppen (is 640x480). En zeker het beheren van een AD moet wel werkbaar zijn op die resolutie.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• xoniq
Mijn PDA heeft geen VGA resolutie. (Heb al es in Wisbar een VGA skin geprobeert, maar die werd te groot)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik denk eerst dat je dit moet afvragen:

Wil de school dat een stagair systeembeheerder, met zijn eigen PDA, wireless(!) de active directory gaat beheren?

Een hoofdsysteembeheerder die het niet zo nou neemt met beveiliging vind ik... miijn mening, geen flame maar aanwijzing...

BOINC stats

• xoniq
Het punt is, me baas is bezig met een compleet nieuw netwerk te simuleren via virtuele machines op een stand alone pc, en met nieuwe servers die er komen, wordt het kleine beheershok op me stage te klein, en daarom willen we een draadloos netwerk realiseren zodat me baas en ik in ieder geval met laptops op alternatieve lokaties het netwerk kunnen beheren.
Maar wat ik dus vroeg, is niet om het direct daar te realiseren, maar ik wil gewoon in iedergeval weten of het op mijn PDA mogelijk zou zijn.
(Ik wil zelf ook eens gaan proberen met active directory in mijn thuisnetwerk.)
Pagina: 1