Toon posts:

Power supply/mobo/processor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien m'n andere topic gelockt werd hier opnieuw het topic:

Hallo,

Een dag of 2 geleden rebootte ik m'n pc met het idee daarna even met de webcam m'n nieuwe kamer te laten zien.

Helaas ging dat niet helemaal goed, m'n pc ging niet meer aan en is nog steeds niet aangegaan.

Een paar kleine dingen erover:

Als ik hem aanzet, checkt ie even al z'n porten, maar gaat daarna niet de bios in.

Ik heb alle kabeltjes nagekeken, bios gereset, stroom eraf en er weer aan, ander stopcontact gebruikt, niets hiervan heeft geholpen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Grtz,

Sab

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
PC specs:

MSI k7-n moederbord
AMD Athlon 64 2800+
Ati Radeon 9800 pro 256 MB
1280 MB DDRII ram
Sound Blaster Audigy 4
ASUS WL-138G (wireless lan)
Maxtor 40 gb 7200 rpm IDE HD (1)
Seagate 250 7200 rpm SATA HD (2)
En een of andere 400 Watt voeding

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, het kan werkelijk aan van alles liggen en gezien we geen glazen bol hebben is het voor ons nogal gokwerk op het moment.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Probeer met zo min mogelijk je pc steeds te booten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal dingen uit de FAQ geprobeert, en nadat ik alle onnodige zooi eraf gehaald had boote hij 1 keer, maar ipv dat er stond dat m'n cpu 2.4 ghz was (zoals hij hoort te zijn) was hij maar 1.21 ghz.

Is het mogelijk dat je cpu op een lagere snelheid draait als je te weinig stroom hebt?
Daarna heeft m'n pc niet meer geboot, hij werkt nog steeds niet ook al haal ik een hd eruit of fans eraf, niets werkt meer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:47:
Ik heb een aantal dingen uit de FAQ geprobeert, en nadat ik alle onnodige zooi eraf gehaald had boote hij 1 keer, maar ipv dat er stond dat m'n cpu 2.4 ghz was (zoals hij hoort te zijn) was hij maar 1.21 ghz.

Is het mogelijk dat je cpu op een lagere snelheid draait als je te weinig stroom hebt?
Daarna heeft m'n pc niet meer geboot, hij werkt nog steeds niet ook al haal ik een hd eruit of fans eraf, niets werkt meer.
Mogelijk staat dan je FSB op 100 ipv 200 oid.

Post eens alle stappen uit de troubleshooter hier, dan is het makkelijker te achterhalen waar het probleem ligt en kunnen we je misschien helpen met je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:49:
[...]

Mogelijk staat dan je FSB op 100 ipv 200 oid.

Post eens alle stappen uit de troubleshooter hier, dan is het makkelijker te achterhalen waar het probleem ligt en kunnen we je misschien helpen met je probleem.
Het probleem hierbij is is dat ik helemaal niet in de bios kom, ik kan niets testen verder, ik heb alles in een ander systeem getest (geheugen, videokaarten, hd's, cd-speler, soundcard e.d.) behalve moederbord, cpu en PS. Ik heb de FSB niet aangepast (geen id hoe dat moet verder) en ik heb alle reepjes ram in alle combinaties en hoeveelheden getest op het moederbord.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 09:24

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Wat gebeurt er al als je je pc opstart met enkel cpu+mobo?

Dan krijg je piepjes, hopelijk. En ik ben nieuwsgierig naar welke piepjes je dan krijgt.

Zelfde geldt voor cpu+mobo+ram, en cpu+mobo+ram+vga.

specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:50:
[...]

Het probleem hierbij is is dat ik helemaal niet in de bios kom, ik kan niets testen verder, ik heb alles in een ander systeem getest (geheugen, videokaarten, hd's, cd-speler, soundcard e.d.) behalve moederbord, cpu en PS. Ik heb de FSB niet aangepast (geen id hoe dat moet verder) en ik heb alle reepjes ram in alle combinaties en hoeveelheden getest op het moederbord.
Meet je voeding eens door met een multimeter, grote kans dat die gewoon een (te) laag voltage. Je hebt je specs ook nog niet gegeven, doe dat eerst eens.

Verder zou ik cpu en mem testen en ook eens kijken wat voor postbeeps je krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
_fool schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:58:
Wat gebeurt er al als je je pc opstart met enkel cpu+mobo?

Dan krijg je piepjes, hopelijk. En ik ben nieuwsgierig naar welke piepjes je dan krijgt.

Zelfde geldt voor cpu+mobo+ram, en cpu+mobo+ram+vga.
Hier heb ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht, bedankt. Ik zit op het mometn in een of andere bibliotheek, zal zo ff naar huis gaan en de piepjes checken. Maar is het niet vaag dat hij soms wel opstart?

En nogmaals m´n specs dan maar (staan hierboven ook):

PC specs:

MSI k7-n moederbord
AMD Athlon 64 2800+
Ati Radeon 9800 pro 256 MB
1280 MB DDRII ram
Sound Blaster Audigy 4
ASUS WL-138G (wireless lan)
Maxtor 40 gb 7200 rpm IDE HD (1)
Seagate 250 7200 rpm SATA HD (2)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:07:
[...]

Hier heb ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht, bedankt. Ik zit op het mometn in een of andere bibliotheek, zal zo ff naar huis gaan en de piepjes checken. Maar is het niet vaag dat hij soms wel opstart?

En nogmaals m´n specs dan maar (staan hierboven ook):

PC specs:

Ik doelde op de voeding... een of andere 400W zegt natuurlijk 3x niets....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is alles wat er op die power-supply staat. (tis trouwens een 450 watt)

PC Power Supply P/NO ATX 450W

Btw, het testen zonder iets erop werkte niet aangezien er pas beeps in de bios komen waar hij niet ingaat. /cry eerst brand de tv door nu werkt de pc niet meer :'(
Pagina: 1