Case naast subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 13:12
Ik heb altijd al mijn case naast me staan op m'n bureau maar ik heb sinds kort een CM Stacker en die neemt net iets meer ruimte in dan m'n oude chieftec case.

Nu wil ik graag m'n case onder m'n bureau zetten, maar daar staat mijn subwoofer (Creative T7900) ook al. Als ik de case er neer zet zit er zo'n 15 a 20 cm nog tussen de case.

Ik weet dat er al topics over geweest zijn en daar werd gezegd dat het magnetisch veld niet veel kwaad kan. Maar ik maak me meer zorgen over de trillingen. Ik heb al lopen 'testen' met een glas water op 15 cm afstand naast de sub (sub op bijna vol bass) maar er kwam geen beweging in het water. Maar ik weet dus niet hoe gevoelig een harde schijf is voor die trillingen.

Ik draai zo'n 6 uur per dag muziek (of ik game/kijk films). Zou het kwaad kunnen om de case er nou zo'n 15-20 cm naast te zetten of niet?

P.S. Er is geen andere plek voor de case en ook niet voor de sub i.v.m. ruimtegebrek/te korte bekabeling.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21
Ik heb mijn barebone halfjaar geleden weg kunnen gooien omdat ik em naast (10 cm tussen) de subwoofer had gezet. Geen goed idee!!

.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:26

timovd

Voorsprong door techniek

ik denk dat een groter probleem is dat het geluid van de sub minder tot zn recht komt. Een sub hoeft niet per sé tussen je front speakers te staan.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn pc staat naast 2 subwoofers 8) Meetrillen doet ie iig niet omdat die kast loodzwaar is. De HD's trillen bij mij ook niet mee. Dit kan ik voelen. Mijn versterker die net boven mijn subs ''hangt'' trilt daarentegen wel mee omdat ie een stuk lichter is.

Daarbij komt ook nog dat jouw pc 20 cm er van af gaat staan en dat is best wel wat hoor. Die van mij staat er bijna tegenaan. Draait al jaren mocht je het je af vragen. Hd's zijn ook wel redelijk schokbestendig. Uiteraard kan je er niet mee gaan gooien maar een beetje trillingen kunnen ze wel hebben hoor :)

• Psychoray
Shit, nu heb ik dus 1 persoon die zegt dat ik het absoluut niet moet, en 1 persoon die zegt dat het geen kwaad kan. :P

Nog meer mensen met een subwoofer naast hun case?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

NightFade schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:05:
Ik heb mijn barebone halfjaar geleden weg kunnen gooien omdat ik em naast (10 cm tussen) de subwoofer had gezet. Geen goed idee!!
Heb je er ook harde bewijzen voor dat het door de sub komt?
(ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, maar misschien is het gewoon een gok van je)

Life is not about specs, it is about joy!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als je speakers magnetisch afgeschermd zijn hoef je er alleen nog maar op te letten of je HDs niet gaan shaken door vrij hard boomen. Afhankelijk van of je veel terror-hardcore op hoog volume draait is het wel mogelijk. Ik heb mijn zuilspeakers binnen 5CM van mn kast staan, tja, kleine kamer. Zitten wel afgeschermde drivers in. Zelfs met af en toe hoge volumes heb ik nog geen omgevallen bitje of instabiliteit gezien aan m'n pc..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
bartvl schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:37:
[...]

(ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, maar misschien is het gewoon een gok van je)
In dit soort gevallen zou ik geen risico nemen.
Net zoals dat het op zich geen kwaad kan om je PC tegen de verwarming aan te zetten, maar dat je em er toch niet naast zet.

PSN: djmurcielago

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:29
NightFade schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:05:
Hoezo barebone weg kunnen gooien??? Lijkt me stug. Kan me niet voorstellen dat alle componenten kapot waren....

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21
bartvl schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:37:
[...]

bszzz schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:35:
[...]

Hoezo barebone weg kunnen gooien??? Lijkt me stug. Kan me niet voorstellen dat alle componenten kapot waren....
Langzame aftakeling, het begon met spontane vastlopers gewoon uit het niks.
Ik heel niksvermoedend gewoon een nieuwe windows installatie tegen aangegooid, tijdens de installatie allemaal gele blokken door het beeld en de gekste artifact achtige dingen door het beeld, uiteindelijk na veel gestoei wel een installatie kunnen voltooien, heeft een weekje volgehouden toen mijn pc niet meer opstartte (geen beeld meer)

Alle apparaten (ram,processor en ander (onbellangerijke) hardware) afzonderlijk deden het nog (hd wel beetje kuren.
Voeding was niks mis mee, dus moederbord naar de *piep*

Barebone was 2 maanden oud max geloof ik, altijd prima op andere locatie gedraait tot het WMC bakje werd en naast subwoofer kwam te staan.

Magnetische veld was vrij sterk, 30 cm ofzo van mijn beeldscherm was ie al alle kleuren van de regenboog.

Heb geen reden kunnen bedenken dat mij op andere gedachten brengt dan te geloven dat de subwoofer de oorzaak was
Psychoray schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:32:
Shit, nu heb ik dus 1 persoon die zegt dat ik het absoluut niet moet, en 1 persoon die zegt dat het geen kwaad kan. :P

Nog meer mensen met een subwoofer naast hun case?
Houd subwoofer eens 'voorzichtig' naast je monitor, begint die op een afstand van laten we zeggen 20 cm al helemaal paars te kleuren zou ik het niet doen. Misschien is je subwoofer afgeschermd en valt het wat mee...

Weet iemand misschien hoeveel nT ongeveer een pc 'aankan'?

[ Voor 16% gewijzigd door Optix op 23-09-2006 09:28 ]

.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Ik heb een Logitech Z-2300 boxenset, ook op een kleine kamer. M'n kast, een standaard chieftec geval van een jaar of 3 oud (heb ik al gebruikt voor verschillende setups), staat op ongeveer 30 cm van de sub, die toch ook gecertificeerd is op 120W RMS (er komt aardig wat geluid uit) zorgt tot nu toe nog niet voor problemen. Ik had er ook schrik van in het begin, maar ondertussen draait het toch al vlot gedurende ongeveer 1 jaar. Mijn pc staat dikwijls zelfs 12 uur per dag op (en met uitzondering zelfs continu), ik heb ook wel eens regelmatig wat muziek opstaan, af en toe redelijk luid (niet te dikwijls, beetje rekening houden met de medebewoners). Als het geluid hoog staat en ik houd mijn hand op de kast, dan kan ik hem voelen trillen op de maat van de bass. Toch heb ik geen problemen. Er zitten 2 harde schijven in (ongeveer 2 jaar oud), werken allebei nog perfect.

Dus ofwel heb ik geluk, ofwel zijn het goed afgeschermde boxen en maakt af en toe wat trilling niet zoveel uit... :)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat de boxen afgeschermd zijn wil nogal helpen idd. Zoals als ik ook al zei kunnen HD's wel een beetje trilling verdragen hoor. Als je er toch bang voor bent kun je hem ook nog ophangen in rubbers ofzo :) Mogelijkheden genoeg iig.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Afgeschermde speakers kunnen geen kwaad. In de buurt van een CRT houden is inderdaad een goeie test van de afscherming. Mijn case staat al een jaar OP de subwoofer ...

• cygnus_6
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 11:45
ik heb een niet-afgeschermde subwoofer op nog geen 10cm langs mijn cm stacker staan, en nooit last mee gehad.
ook met een andere (kwalitatief niet fantastische) kast heb ik geen problemen gehad.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Mm, heb me pc nu ongeveer 3 jaar, en al die tijd een subwoofer direct tegen me pc gehad (goedkoper (20 euro) bigtower van koekblik met een actieve subwoofer van medion er direct naast.

ongeveer 1 jaar heeft hij op mijn server (miditower) gestaan die toen naast mijn pc stond
Nu staat hij ongeveer 2 maanden bovenop mijn pc (ben overgestapt op een miditower omdat ik extra beenruimte wou.

Volgende situaties dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
X   SX  S
X   VX  X
XS  VX  X

X = mijn eigen pc
S = subwoofer
V = server

Verder heeft mijn pc bijna een jaar met de zijkanten eraf gestaan.
Heb 1x gehad dat de hdd raar deed (bad sectors) maar was wel vlak nadat mijn pc een keer omgemietert was, dus denk niet dat dat een probleem is.
Heb ondertussen sinds een halfjaar ofzo een andere hdd (die ik toch had, van maxtor 120 gig naar wd 160 gig)

• Psychoray
Dan plaats ik m'n PC maar naast m'n subwoofer. Toch voor de zekerheid een back-up maken, maar ik verwacht dat er niks kapot gaat.

Iedereen bedankt voor het antwoorden :)
Pagina: 1