[ASP.NET] Hoe maak ik een dynamische query

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 15:11
Ik heb een probleem, ik heb veel met asp en OWC gedaan, maar nu wou ik graag overstappen naar ASP.NET aangezien de mainsite ook in ASP.NET is. Nu heb ik eindelijk een simpele grafiek met een query aan de praat gekregen in ASP.NET (VB trouwens).

Maar nu wil ik nog variabelen aan deze query doorgeven met behulp van dropdownlists.

Normaal gesproken had ik dat altijd op de volgende manier in de query staan:
query = "SELECT bla FROM table WHERE id = " & variabele

waarbij ik de variabele zo ophaalde:

variabele = Request.QueryString("variabele")

Nu heb ik een dropdownlist gevuld, volgens mij ziet hij dat als een string, maar als ik MsgBox(stationlist.Items.Count) doe, geeft hij 0 aan. Als de site is ingeladen heeft hij overigens de dropdownlist (id = stationlist) wel ingevuld met de juiste waarden.

Dus mijn probleem is tweevoudig, namelijk; Ten eerste, hoe krijg ik een variabele in een query (kan geen duidelijk voorbeeld vinden). En ten tweede, hoe zorg ik ervoor dat de stationlist.selectedvalue daadwerkelijk een waarde/string bevat. (overigens is id een getal).

Ik hoop dat ik hiermee mijn probleem duidelijk heb verwoord :). Alvast bedankt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 22:55
parametrized queries
MsgBox(stationlist.Items.Count) doe, geeft hij 0 aan
Waar doe je dat ?

Je andere vraag ivm Selected Item is makkelijk zelf te vinden als je eens de MSDN gebruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door whoami op 22-09-2006 12:47 ]

https://fgheysels.github.io/

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 15:11
bedankt voor de reactie, ik zal eens naar die queries kijken, is misschien toch wel een stuk verstandiger. die msgbox had ik gedaan om te kijken of hij wel ziet of de dropdownlist gevuld is als ik de code run. Als er niets in staat heeft selectedvalue weinig zin lijkt mij :).

edit: trouwens sorry als mn vraag dom overkomt, ik heb eigenlijk geen programmeerervaring en ook nooit enige opleiding hierin gehad, toch heb ik het nodig op mn stage en dan ben je al heel snel in paniek aan het prutsen.

[ Voor 29% gewijzigd door DarkShadow op 22-09-2006 13:05 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02

TeeDee

CQB 241

Ik heb nu een aantal keer je TS gelezen en het is me nog niet helemaal duidelijk.

Kan je ook relevante code tonen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored