Toon posts:

surround clips maken voor Frontrow?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mac-kenners,

Vandaag ga ik een MacMini (1.8) kopen!
Deze zal ik voornamelijk (via Frontrow naar Airport) als Itunes jukebox gebruiken, zoals ik mijn pc ook al gebruikte.
Maar nu vroeg ik me af...

Wat ik al heel lang wil;
* van een stapeltje muziek/concert dvd's van een aantal nummers clipjes maken
* deze vanuit Front Row (videos) kiezen...
* afspelen met SURROUND geluid via de optische uitgang -> Coax -> surround versterker (coax in)

IN SURROUND DUS!! (liefst originele DTS / Dolby didgital, maar als het echt niet anders kan eventueel een geconverteerd surround iets).

Kan iemand mij vertellen of dit zo mogelijk is?
En met welk programmaatje zou ik die clipjes zou kunnen maken?
Moeten dit .mov bestandjes worden?
En kan Frontrow wel surround uitsturen? Het schijnt dat Quicktime (dat werkt er toch onder?) het wel kan namelijk..

Zou erg blij zijn met hulp, alvast bedankt! :)

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 08:01
- is mogelijk
- mactheripper: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22715
- moet geen mov, alles dat QT kan afspelen kan frontrow ook. (mov, mpg, mp4 en met nodige plugins: avi (xvid), wmv, ...)
- frontrow is maar interface die andere programma's aanspreekt (iTunes, iPhoto, QT, ...) dus kan hij perfect. (tenzij je meer dan 24 kanalen gebruikt, wat dat is de limiet van QT :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Dus daar kan ik ook delen van de dvd's mee rippen?
Bijvoorbeeld track 3, 5 en 8, of nog mooier: van 00:25:10 tot 00:31:40 etc.

En zijn deze bestandjes (neem aan dat mactheripper er bestandjes van maakt, of zijn het mappen?) dan gewoon te zien in een lijstje via Frontrow (neem aan dat dat in het geval van mapjes lastig zou zijn?)?

En tenslotte: wat voor geluidsformaat maakt dit programma er van, of behoudt het de DTS / DD codering (die fomaten waar de surroundversterker mee overweg kan)?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je hebt mactheripper nodig om de boel van dvd op de mac mini te zetten. Je hebt iMovie nodig om de film in clipjes te hakken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke (bedankt), en die door Imovie gemaakte clipjes voldoen dan aan bovengenoemde wensen?
Dus: DTS / DD en als zodanig afspeelbaar vanuit Frontrow?

En zijn dit losse enkelvoudige bestandjes (zoals bijv. een .mov bestand) of wordt het resultaat een map (zoals bijv. een video-ts map) met daarin het e.e.a.
Dat vraag ik omdat ik vermoed dat dit gevolgen heeft voor het selecteren/scrollen in Frontrow (of zit ik er naast?).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb inmiddels mijn macmini 8) , en ik ben ook met mactheripper aan de slag gegaan, maar dit programmaatje maakt een .vob file van de gekozen track (je kunt wel makkelijk tracks kiezen dus).

Mijn Mac herkent geen .vob files.
Moet ik zo'n .vob file ook weer omzetten, en naar wat (met welk programma) zodat Front row het kan spelen?
En (die vraag blijft) kan dat dan in surround blijven?

Hopelijk kan iemand me er mee helpen, want ik kom ook na een hoop gegoogle geen steek verder... :/

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik weet dat iMovie idd geen VOB of andere MPEG2 files accepteert. Weet iemand of dit wel gaat werken wanneer je de MPEG-2 Playback van Apple installeert? http://www.apple.com/quicktime/mpeg2/

Verwijderd

Topicstarter
Bullet_Tooth_Tony schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:23:
Ik weet dat iMovie idd geen VOB of andere MPEG2 files accepteert. Weet iemand of dit wel gaat werken wanneer je de MPEG-2 Playback van Apple installeert? http://www.apple.com/quicktime/mpeg2/
Ik vraag het me ook af.
En of het dan ook in Front Row werkt?

Het lijkt haast of ik iets heel apparts wil, maar het leek mij niet zo raar om je eigen clips in je front row te willen afspelen, en surround wil je toch surround houden lijkt me..

Iemand die weet hoe?? :?
Pagina: 1