[Cisco 3750 switch] Firmware naar de knoppen

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb net 3 spiksplinternieuwe Cisco 3750 series switches ontvangen.

Ik het hele spul aangesloten en IP settings en alles aangesloten. Dit alles werkte prima, dus alle 3de switches ingesteld.

Op deze manier: Switch 1 aan > instellen > stekker eruit > volgende switch.

Dom,dom,dom blijkbaar, want ik denk dat ik niet lang genoeg heb gewacht. Van 2 switches is de firmware naar de knoppen. In de console (serieel) kan ik zien dat ie meld dat de boot naar zijn grootje is.

Kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe ik dit kan herstellen?

Het gaat om de Cisco 3750 series > IOS VER: 12.2(25)SEB4

Bij voorbaat VEEL dank

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Al eens bij cisco gezocht? en je firmware zal niet corrupt zijn hooguit je configuratie. Zoek eerst eens zou ik zeggen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 12:09
kun je in de console nog wel commandos geven? Ik kan me voorstellen dat de config verprutst is, maar als je niet bezig bent geweest met een firmware upgrade, lijkt het me sterk dat nu de firmware naar de knoppen is. Kun je de letterlijke foutmeldin(en) posten?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Fairy
  • Niet online
0siris schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:15:
kun je in de console nog wel commandos geven? Ik kan me voorstellen dat de config verprutst is, maar als je niet bezig bent geweest met een firmware upgrade, lijkt het me sterk dat nu de firmware naar de knoppen is. Kun je de letterlijke foutmeldin(en) posten?
Hij probeert te booten, ik ga nu proberen de meldingen over de schrijven, alleen zijn deze bij de 2 switches verschillend. De een kan ik nog wel commando's geven, de andere helemaal niet meer.

• 0siris
Fairy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:16:
[...]
Hij probeert te booten, ik ga nu proberen de meldingen over de schrijven, alleen zijn deze bij de 2 switches verschillend. De een kan ik nog wel commando's geven, de andere helemaal niet meer.
Ik kan me zo voorstellen dat je op de een of andere manier nog wel de settings kan clearen, het zij via een klein prutsknopje ergens (al dan niet van binnen) hetzij via een toetscombinatie op de console. Maar zoals hierboven staat, heb je al op de website van cisco naar documentatie gezocht?

• Fairy
  • Niet online
OK de eerste:

Cisco IOS Software flashfs[0]: Bytes used: 1355264. Version 12.2(25)SEB4 RELEA
flashfs[0]: Bytes available: 14643712
directory

Error loading "flash:c3750-ipbase-mz.122-25.SEB4/c3750-ipbase.ms.122-25.SEB4.bin

en dat nog een keer en dan:

Interrupt within 5 second to abort boot process.
Boot process failed...

The system is unable to boot automatically. the Boot enviroment variable need to be set to a bootable image.

switch:

Typefouten voorbehouden

[ Voor 31% gewijzigd door Fairy op 22-09-2006 12:28 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• 0siris
Fairy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:26:
Error loading "flash:c3750-ipbase-mz.122-25.SEB4/c3750-ipbase.ms.122-25.SEB4.bin
en dat nog een keer en dan:
Interrupt within 5 second to abort boot process.
Boot process failed...
Lijkt me dat-ie een paar keer probeert die .binfile te laden. Misschien kun je dat onderbreken met iets van ctrl-c? (dus nog vóór de melding "boot process failed" verschijnt)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met CTRL+BRK stop je het boot proces. Vervolgens zal je er met xmodem een nieuwe image op moeten zetten.
Ik raad je aan om van de 3e switch ASAP de software te backuppen anders heb je helemaal geen software meer.

Verwijderd

Nog een tip, als je de 3 switchs met een stack aan elkaar maakt hoef je maar 1 device te configureren en bij de andere even de priority goed zetten.

Is het nog gelukt met de tips van hierboven?

• Fairy
  • Niet online
Ik heb alles geprobeerd, als switch2 master is dan werkt switch 1 niet. andersom ook niet, maar als je dan van de master de stekker er uit trekt (220v) dan gaat de slave switch meteen booten.

De 3e switch krijg ik totaal niet meer aan de gang, die zoekt een flashfile, dan krijg je no such file or directory oid en daarna pakt ie een andere file en die krijgt ie maar half opgestart en dan een error.

Ik heb ondertussen contact gehad met mijn leverancier van het spul, deze raad mij aan er verder niet aan te komen, ze zetten er een cisco mannetje op die het spul weer leven in gaat blazen. Ik kan er vanaf nu niet meer mee gaan prutsen, het moet maar even zo.

Config is trouwens:
Switch 1 = 24 port Gigabit poorten
Switch 2+3 = 10/100 poorten (2x 48)
Maar van hetzelfde typenummer dus gewoon stackable lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 22-09-2006 14:50 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-03 17:06
Op de Cisco site staat toch echt prima documentatie hoe je dit oplost.
Met n beetje Cisco kennis is dat prima te doen.
De software is gewoon bij cisco gratis te downloaden, je hoeft enkel n gast-account aan te maken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:58
FatalError schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:58:

De software is gewoon bij cisco gratis te downloaden, je hoeft enkel n gast-account aan te maken.
Dit is niet waar, hier moet je een service contract voor hebben!

op de cisco site staat wel documentatie hoe je hier uit komt, maar ga dan ook neit klooien als je er geen verstand van hebt! of kijk even in een boekje hoe het een en ander werkt! (pets pets mode :P )

Ik zou zeggen: pak je console kabel en ga even aan de slag, want via 9600 bps de software uploaden gaat lekker langzaam :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-03 17:06
Ga naar www.cisco.com, klik op Downloads en kies voor Switch Software. Kies vervolgens LAN Switches en dan het model switch dat je hebt. Log in met je gast account, klik op IOS et voila, je kan de software die je nodig hebt kiezen en downloaden. Je zal nog enkele malen je gegevens in moeten vullen, maar je komt er wel :)
Dat je het kan downloaden wil nog niet zeggen dat je er recht op hebt.. Vroeger was het in ieder geval zo dat je binnen n bepaalde versie (12.1, 12.2,...) recht hebt op gratis updates. Of die regels nu strenger of soepeler zijn weet ik niet.

Op deze site is software voor alle IOS gebaseerde switches te vrij downloaden, dus niet voor de CatOS switches en voor de IOS routers.

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 22-09-2006 15:58 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1