[sbs2003] Foute Weergave

Pagina: 1
Acties:

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 20:58
Hoi Tweakers,

Vorige week had ik een probleem met het niet meer willen volledig willen starten van een sb2k3 server. Hij bleef hangen op Computer instellingen toepassen; ik kwam hier op GoT mensen tegen met het zelfde probleem en dat had te maken met de UPS, het uitschakelen van de service hier hielp helaas niet.

Toch heb ik het probleem opgelost, na het uitschaken van alle services via msconfig kwam ik erachter dat het te maken had met een niet windows-serivce. Op de sever daaiden op dat moment McAfee Groupshield, McAfee Webshield, SPAMFighter en een backup Programma. Deze heb ik allemaal geuninstalled. Toen dat gedaan was kwam de server weer netjes terug alleen starten er verschillende services niet meer omdat deze op disabled stonden, terwijl ze weer netjes aangevinkt waren in msconfig. Na het inschakelen van de services (overgenomen vanuit een andere server) werke alles weer zoals het hoorde.

Alleen nu het probleem; als ik een overzicht wil in serverbeheer ziet het er als volgend uit
Afbeeldingslocatie: http://onlyprojects.net/images/weergave1.JPG

en ook in services krijg ik het volgende te zien
Afbeeldingslocatie: http://onlyprojects.net/images/weergave2.JPG

Jullie begrijpen dat dit nogal lastig werken is :o
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

67890

• xiD
/trap

67890

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oop de Standard view zie je bij services ook niets? (Niet dat dat een oplossing is, maar dan kan je tenminste weer Services.msc gebruiken aangezien je imho nooit msconfig wilt gebruiken om services aan- of uit te schakelen. Zeker niet op een server).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• xiD
Dat is idd misschien een beetje een stomme fout, dacht ik ook aan, was alleen al te laat. Op standaard view kan ik wel alle services zien idd.

67890

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ook als je als een andere user inlogt dit probleem?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• xiD
Onder een andere gebruiker krijg ik gewoon hetzelfde te zien

67890

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is je RPC server / DCOM service e.d. wel gestart? Het lijkt er iig op dat er een en ander aan services niet start - staat er daarover iets in je eventlogs? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

x1dje schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:02:
Dat is idd misschien een beetje een stomme fout, dacht ik ook aan, was alleen al te laat. Op standaard view kan ik wel alle services zien idd.
Dan denk ik dat je scripting lichtelijk om zeep is. Heb je hetzelfde gedoe ook als je naar Add/Remove Programs gaat? (start > run > appwiz.cpl)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xiD
elevator schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:39:
Is je RPC server / DCOM service e.d. wel gestart? Het lijkt er iig op dat er een en ander aan services niet start - staat er daarover iets in je eventlogs? :)
Dr staat niets boeiends in de eventlogs, geen enkele error over een service of iets dergelijks. Verder heb ik de services vergeleken met een wel goed draaiende server en die waren helemaal gelijk.
BackSlash32 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:02:
[...]

Dan denk ik dat je scripting lichtelijk om zeep is. Heb je hetzelfde gedoe ook als je naar Add/Remove Programs gaat? (start > run > appwiz.cpl)
Dit ziet er wel goed uit

67890

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is je profiel misschien aan gort? Profielen weg donderen en opnieuw aanmelden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• xiD
Kan ik gewoon profielen uit mn Documents en Settings donderen? En kan dat ook bij All Users/Default User, want misschien zit het daar idd wel in.

67890

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Default user en all users moet je laten staan. Rest kun je in principe gewoon weg donderen, maar zorg er wel voor dat je een backup user (ADMIN!!!) in je AD aanmaakt mocht het mis gaan. Dan kun je altijd nog met die user inloggen en de boel herstellen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja als een andere user inlogt en exact hetzelfde ervaart zal het wel niet zo veel zin hebben om het profiel van die user weg te gooien....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• xiD
Kom er net achter dat er meer niet werkt dan ik dacht, bijvoorbeeld de zoek functie laat helemaal niets zien. Ik krijg gewoon een leeg blauw venster. Ook als ik op dingen als POP3 Verbindingsbeheer klik, wat ik weer wel kan zien, opent hij niet. Het verwijderen van mn users zal idd niet zo gek veel uitmaken omdat ik al geprobeerd heb met een nieuwe user in te loggen wat ook geen resultaat gaf. Ik begin toch te denken dat er een of andere service niet op komt....

67890

Pagina: 1