Toon posts:

[WinXP] Taakbalk + bureaubladiconen verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sedert een tijdje heb ik het volgende probleem als ik aan het surfen ben. Plotseling verdwijnt mijn taakblak en mijn bureaubladiconen. Mijn harde schijf ratelt wat en ongeveer 5sec later bouwen de iconen en de taakbalk zich weer op, en er schijnt nix aan de hand te zijn, ik kan gewoon verder werken. Ik heb Symantec AntiVirus gedraaid, Spyware Docor, Spybot Search&Destroy en Ad-aware 6 gedraaid en geen van hen toont een probleem (op wat cookies na dan).

Onnodig detail: Als er in m'n taakbalk in deze volgorde winamp-msn-iexplorer staat, staat er na het opbouwen deze 3 in de omgekeerde volgorde er terug in m'n taakbalk. :?

Het ziet er wat zo uit:
http://users.fulladsl.be/spb14625/Ghetti/prob.JPG

Dit is een volledige screenshot, je ziet dat er geen taakbalk is en geen buraubladiconen (de txt file heb ik blank gemaakt, er stonden wat privé wachtwoorden in)

Heb ik een rotte explorer, iexplorer,... ?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens mij is dat inderdaad de explorer.exe die crasht en opnieuw gestart moet worden.

Persoonlijk zou ik windows lekker opnieuw installeren, maar misschien hebben anderen daar meer ervaring mee. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45

TwoR

Gekleurde stippen

Dat is explorer.exe die dan crashed. Ik zou zelf een re-install te doen.

Met onze vrolijke vriend hierboven dus

[ Voor 26% gewijzigd door TwoR op 22-09-2006 11:44 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt in uitvoeren "sfc /scannow" eens proberen, deze kijkt of bestanden van windows nog goed zijn en zonnodig hersteld. Reinstall is altijd beter, maar niet altijd wenselijk ;)

☻/
/▌
/ \

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:26
Kijk eens in je eventlog, daar zie je als het goed is details van de crash (welk adres, etc). Mik dat adres eens door google, misschien bespaart het je een re-install.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. In mijn event-log staat er niets van crashes dus misschien is het geen explorer-crash.... Kben nu even "sfc /scannow" aan het proberen. :)

edit: die scannow is afgelopen en er is niets gebeurd :? Misschien de bedoeling zo... Kzal zien hoe het gaat. En anders een verse install ;(

Andere suggesties zijn nog welkom :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 14:09 ]

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 09:40
Off-topic: paswoorden in een niet-geëncrypt tekstbestand? Nofi, maar dat is niet meteen de veiligste oplossing...

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Pagina: 1