[2003] Connection failed bij telnet naar port 25

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi,

Ben ik weer met een probleem. Ik probeer onder Windows 2003 een mailserver op te zetten.
Hiervoor wil ik de hmail server gebruiken omdat deze freeware is en veel opties heeft, maar goed dat terzijde.

Ik kan een email verzenden, ik krijg dan ook geen mailtje terug dat er iets mis zou zijn gegaan.
Ik kan in Thunderbird de email instellen en hij logt dan netjes aan en geeft weer dat er geen nieuwe berichten zijn.

Maar zodra ik een email verstuur en deze binnen wil halen gaat het mis, de mail wordt wel verstuurd maar komt nooit aan. Ik krijg dus geen fout email terug o.i.d.

Ik heb in mijn router poort 110 en poort 25 op TCP open staan (uit wanhoop heb ik UDP nog toegevoegd maar dit hielp ook niet, dus weer verwijderd).

Wanneer ik telnet <domein> 110 doe dan krijg ik netjes POP3 OK+ als resultaat. Maar wanneer ik telnet <domein> 25 doe krijg ik connection failed als resultaat. Ik heb al geprobeerd om de hele policy op de server uit te zetten zodat hij dus alle verkeer toe laat maar dit mocht niet baten.

Ik heb ook even getest met de 2003 mailserver maar deze geeft precies hetzelfde probleem.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-02 20:56

momania

iPhone 30! Bam!

lgeraeds schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:32:
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Port 25 dicht op je modem, zodat je zelf geen mailserver kan draaien?
(is bij veel providers iig zo)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
McAfee virusscanners zetten ook poort 25 dicht om mass mailing tegen te gaan. Controleer dus ook even je virusscanner.

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Verrek, inderdaad Casema blokkeert poort 25.
Jammer, kan ik nu nog wel een mail server draaien door simpelweg een andere poort in te stellen of is het einde verhaal?

Verwijderd

lgeraeds schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:50:
Verrek, inderdaad Casema blokkeert poort 25.
Jammer, kan ik nu nog wel een mail server draaien door simpelweg een andere poort in te stellen of is het einde verhaal?
Via iets als: http://www.dyndns.com/services/mailhop/relay.html
of kennis die voor je relayed en doorstuurd op andere poort.