[Vista] RC1 - TV refresh rate altijd 30 Hz interlaced

Pagina: 1
Acties:

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hallo allemaal,

Ik ben aan het spelen met Vista RC1 Home Ultimate en heb een probleem met de TV Out van mijn NVidia 6200 video kaart. Vanaf het begin krijg ik netjes beeld op de TV, maar helaas alleen maar met 30 Hz Interlaced. Ik heb dit met de Windows drivers, de Forceware 88.x en de Forceware 96.33 drivers.

Ik kan het in de monitor settings wel wijzigen naar 60 Hz, maar ik op 'apply' klik zie ik geen verschil en als ik daarna op ok klik en terug ga naar monitor settings, dan zie ik weer 30 Hz interlaced staan.

Het vinkje 'Hide modes that this monitor cannot display' staat aan, dus het is niet zo dat de driver denkt dat m'n tv 60 Hertz niet ondersteunt.

Het allergekste is wel, dat wanneer ik een extra monitor op de VGA out aansluit en dan de refresh rates instel voor beide schermen, de TV wel netjes op 60 Hz aangestuurd wordt.

Heeft iemand suggesties om te forceren dat de tv toch met 60 Hertz aangestuurd wordt? (Ook zonder de monitor) Of andere suggesties?

Bedankt,
DeputyNL

DeputyNL

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik denk dat het aan het uitgangssignaal ligt. Je keuze is 30Hz of 25Hz interlaced, want de analoge output is altijd analoog (duh) en daarmee altijd interlaced. 60Hz noninterlaced gaat je echt niet lukken.

De keuze tussen 30Hz en 25Hz hangt af van het type signaal. Als je videokaart NTSC uitpoept, dan zorgt dat inherent voor 30Hz, en PAL zorgt inherent voor 25Hz. Als je TV beide begrijpt, neem dan PAL voor de beter kleuren en neem de lagere refreshrate op de koop toe.

60Hz op een TV lukt sowieso niet (ook al zegt je display settings van wel) tenzij je een component-kabel gebruikt en 720p naar je HDTV stuurt ;)

日本!🎌

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Ok, dat is een duidelijk antwoord. Maar PAL is toch juist niet interlaced? En kan die 25Hz er voor zorgen dat alles weer leesbaar wordt? Ik vind het wel gek dat als ik met een aangesloten monitor de tv op 60Hz niet interlaced instel, het dan perfect beeld wordt, terwijl dat dus ook interlaced zou zijn. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar ik ga het vanavond proberen.

Bedankt,
DeputyNL

DeputyNL

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem.
Mijn tv-out staat op dezelfde frequentie als de jouwe. Alleen mijn TV geeft dan automatisch zwart/wit beeld weer. volgens mij ligt dat aan het feit dat de nvidia drivers momenteel nog geen PAL ondersteunen.

Als iemand hiervoor een workaround of alternatieve driver heeft dan hoor ik het graag.
Ik gebruik mijn computer namelijk alleen als mediacenter en zwart/wit is dan ook weer zo jaren 60.

Verwijderd

heb het zelfde probleem en eerder met xp ging het wel perfect. t beeld met normaal windows is gewoon echt waardeloos, met films is t nog wel te doen maar je ziet egt goed dat t interlaced is.
t idee dat t aan t feit kan liggen dat pal niet ondersteund word zou kunnen maar dat zou nog niet de lage refresh rate verklaren en ook niet dat t interlaced is.

hoop dat nvidia/microsoft hier iets aan gaat doen, of iemand anders moet een oplossing vinden