[MS Word] Altijd een hele tabel op een pagina.

Pagina: 1
Acties:
  • 14.480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik wil de tabellen die ik heb gemaakt altijd heel op een pagina hebben. Nu breken ze af als ze te lang zijn voor de pagina. Als een tabel te lang is moet de héle tabel op een nieuwe pagina beginnen, niet alleen hetgeen wat niet op de huidige pagina past.

Weet iemand waar ik dat kan vinden? :? Ik heb geGoogled, maar dat leverde niet veel op (wist niet zo goed waar ik op moest zoeken, had bijv. "tabellen niet afbreken "MS Word"" geprobeerd).

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke versie van Word gebruik je?

Probeer anders even naar je Table properties te gaan, vervolgens tabje Rows en de optie uitvinken Allow row to break across pages

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Een optie die ik zelf in zo'n geval veel gebruik maar waarschijnlijk in jouw situatie niet ideaal is, is dat ik de tabel in Excel maak.
Vervolgens CTRL+C je alle cellen die je als tabel in Word wil hebben en in Word kies je "Plakken Spciaal" en dan "metabestand" of iets dergelijks. Ik ken het alleen in het Engels "Picture (enhanced metafile)".
Vervolgens komt de hele tabel altijd op 1 pagina en je kan 'm ook eenvoudiger van formaat veranderen.

[ Voor 12% gewijzigd door IloveMyHenB op 22-09-2006 10:07 ]

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat BtM zegt is het breken van een rij, niet van de tabel dus dat is niet wat je zoekt. De vraag is (wel) terecht trouwens :P

Maar voor zover ik weet kan dat helemaal niet. Hoe dan ook natuurlijk niet als de tabel langer is dan een pagina, maar ook niet als korter. Een foute omweg is het in de eerste regel van je tabel plaatsen van een regel met opmaakprofiel zdd er een pagina-einde voor komt. Maar dan staat het altijd bovenaan de pagina...
Een andere manier ken ik in ieder geval niet.

(Behalve idd via Excel en dus als 1 object)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 22-09-2006 10:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik gebruik Word 2003.

Ik zal eens kijken naar de tabel eigenschappen ja, ik had bij de rij eigenschappen wel gekeken.

Bedankt voor de reply's in ieder geval!

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

F_J_K schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:10:
Wat BtM zegt is het breken van een rij, niet van de tabel dus dat is niet wat je zoekt. De vraag is (wel) terecht trouwens :P
Ah fuck... Heb vanacht maar 3 uur geslapen, dus dacht dat het om een rij ging :X

My bad :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:56
Wel een oud topic, maar ik zat met hetzelfde probleem. Hier is wel een oplossing voor, zie WD: Page Break in Table Even When "Keep Lines Together" Active

Kortom:
  • De hele tabel selecteren, vervolgens rechtermuisknop - tabeleigenschappen. In het tabblad rij "Rij eventueel splitsen bij nieuwe pagina uitvinken.
  • De hele tabel selecteren, behalve de laatste rij. Vervolgens menu opmaak-alinea, tabblad tekstdoorloop. Hier "Bij volgende alinea houden" aanvinken.
En dan zou het moeten werken :)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Terechte aanvulling, achteraf ook best logisch. Die ga ik gebruiken, thanks.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1