Ik ben op het werk bezig om queries die momenteel vanuit Access gebruikt worden te automatiseren in een tool genaamd Forest & Trees (F&T), zodat men gewoon op een knopje kan drukken en de gewenste statistieken komen automatisch uitrollen in XLS, JPG of HTML, comme on veut.
Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan:
De database werkt intern met Unix time (seconden tellen vanaf 01/01/1970).
F&T werkt intern met US time (MM/DD/YYYY hh:mm:ss)
De eindgebruikers willen statistieken met een Europese datum (DD/MM/YYYY)
Goed, nu heb ik in F&T al functies geschreven om enkele van die conversies te doen (Ame -> Eur, Eur -> Ame, Ame -> datestamp YYYYMMDD)
Die F&T functies zijn heel nuttig in de user interface, maar het probleem is nu dat ik de data uit de database haal met SQL queries, waarin ik die F&T functies niet kan gebruiken. De geëxporteerde data heeft dus nog steeds een Amerikaans datumformaat MM/DD/YYYY.
Momenteel gebruik ik dit soort kabbalistische formule in mijn queries:
convert(varchar(10),dateadd(s,CR.open_date +(&Time_Zone&),'01/01/1970'),101) 'Date d''Ouverture',
Wat die dus doet, is de Unixtijd uit de database optellen bij '01/01/1970' en een adjustment voor je timezone. Je krijgt dan het formaat MM/DD/YYYY hh:mm:ss. Om dan de tijd eraf te knippen converteer ik het in een string van 10 karakters.
Ik heb deze queries van de vorige statistiekenboer overgenomen, en ze lijken me een beetje dirty. Bovendien is de output MM/DD/YYYY terwijl ik eigenlijk DD/MM/YYYY wil hebben.
Any ideas?
Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan:
De database werkt intern met Unix time (seconden tellen vanaf 01/01/1970).
F&T werkt intern met US time (MM/DD/YYYY hh:mm:ss)
De eindgebruikers willen statistieken met een Europese datum (DD/MM/YYYY)
Goed, nu heb ik in F&T al functies geschreven om enkele van die conversies te doen (Ame -> Eur, Eur -> Ame, Ame -> datestamp YYYYMMDD)
Die F&T functies zijn heel nuttig in de user interface, maar het probleem is nu dat ik de data uit de database haal met SQL queries, waarin ik die F&T functies niet kan gebruiken. De geëxporteerde data heeft dus nog steeds een Amerikaans datumformaat MM/DD/YYYY.
Momenteel gebruik ik dit soort kabbalistische formule in mijn queries:
convert(varchar(10),dateadd(s,CR.open_date +(&Time_Zone&),'01/01/1970'),101) 'Date d''Ouverture',
Wat die dus doet, is de Unixtijd uit de database optellen bij '01/01/1970' en een adjustment voor je timezone. Je krijgt dan het formaat MM/DD/YYYY hh:mm:ss. Om dan de tijd eraf te knippen converteer ik het in een string van 10 karakters.
Ik heb deze queries van de vorige statistiekenboer overgenomen, en ze lijken me een beetje dirty. Bovendien is de output MM/DD/YYYY terwijl ik eigenlijk DD/MM/YYYY wil hebben.
Any ideas?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.