GoeieMorgen beste tweakers,
Ik moet nu stagelopen en ben bezig met een projectje met java, ik ben hier redelijk gemiddeld in.
Het projectje houd in een soort van input machine te maken zodat dit straks op een touch screne kan.
Wat ik dus heb gemaakt is een choice menu met een cardlayout eraan vast. ook zit hiero onder een klasse dat een nummerboard weergeeft.
Okey nu het probleem, ik heb voor menu een aparte klasse, in deze klasse verwijz ik naar de klasse die voor mij de cardlayout verwerkt:
Klasse MenuBoard:
Hier het belangrijke gedeeltje van de code, menuCards is in dit geval de neiuwe klasse waar de cardlayout in zit.
De cardlayout werkt perfect hij gaat van kaart1 naar 2, maar in kaart 2 zit een formulier waar ik dmv een textField de nummers meot invoeren met de nummerboard die ik in een aparte klasse heb staan.
Klasse NumBoard
Het belangrijke gedeelte v.d. code.
En nu komt het deel waar ik alles verwerk end at is de klasse vna de cardlayout:
Klasse: MenuCard
Wat ik dus gedanaheb is gewoon setText aangemaakt eerst in de eerste thread aanroep voor de menucar switchen waarbij die wel de textfield weergeeft, maar als ik nu een button druk om ind it geval 45 in de field te weergeven doet ie dat niet, wat ie wel doet is het weergeven van het jusite getal in system.println getText .. etc hierin geeft hij telkens aan dat textField wel word geupdate, maar op het scherm zelf zie je dit niet.
Beetje langdradig verhaal maar anders kwam het mssn niet over, hbe het zo kort mogelijk gemaakt
Ik moet nu stagelopen en ben bezig met een projectje met java, ik ben hier redelijk gemiddeld in.
Het projectje houd in een soort van input machine te maken zodat dit straks op een touch screne kan.
Wat ik dus heb gemaakt is een choice menu met een cardlayout eraan vast. ook zit hiero onder een klasse dat een nummerboard weergeeft.
Okey nu het probleem, ik heb voor menu een aparte klasse, in deze klasse verwijz ik naar de klasse die voor mij de cardlayout verwerkt:
Klasse MenuBoard:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| private void jbInit() throws Exception { this.add("North", menu); this.add("Center", menuCards); } public void MenuCards(String button) { this.button = button; menuCards.SetNum(button); menuCards.DoAction(); return; } public boolean action(Event e, Object o) { if (e.target instanceof Choice) { if (first == 0) { menu.remove("Maak hier u Menu Keuze"); first = 1; } menuItem = (String) o; if ("Route".equals(menuItem)) { menuCards.SetCard("kaart1"); } if ("Speciale Route".equals(menuItem)) { menuCards.SetCard("kaart2"); } if ("Service Berichten".equals(menuItem)) { menuCards.SetCard("kaart3"); } |
Hier het belangrijke gedeeltje van de code, menuCards is in dit geval de neiuwe klasse waar de cardlayout in zit.
De cardlayout werkt perfect hij gaat van kaart1 naar 2, maar in kaart 2 zit een formulier waar ik dmv een textField de nummers meot invoeren met de nummerboard die ik in een aparte klasse heb staan.
Klasse NumBoard
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| this.add(seven); this.add(acht); this.add(negen); this.add(del); this.add(nul); this.add(clear); } public boolean action(Event e, Object o) { if (e.target instanceof Button) { Button buttonPressed = (Button) e.target; button = buttonPressed.getName(); menuBoard.MenuCards(button); return true; } else this.update(this.getGraphics()); return false; } } |
Het belangrijke gedeelte v.d. code.
En nu komt het deel waar ik alles verwerk end at is de klasse vna de cardlayout:
Klasse: MenuCard
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| this.add(cl, new XYConstraints( -1, 0, 613, 300)); this.setBackground(new Color(242, 255, 255)); } public void SetCard(String card) { this.card = card; target = 1; return; } public void SetNum(String button) { this.update(this.getGraphics()); target =2; this.button = button;System.out.println(target); return; } public void DoAction () { if(target == 1) { cards.show(cl, card); test.setText("test 1"); target =0; trNummer.setText("32434"); System.out.println("target 1"); } if(target == 2) { trNummer.setText("45"); test.setText("test 2"); System.out.println("target 2"); target = 0; } return; } } |
Wat ik dus gedanaheb is gewoon setText aangemaakt eerst in de eerste thread aanroep voor de menucar switchen waarbij die wel de textfield weergeeft, maar als ik nu een button druk om ind it geval 45 in de field te weergeven doet ie dat niet, wat ie wel doet is het weergeven van het jusite getal in system.println getText .. etc hierin geeft hij telkens aan dat textField wel word geupdate, maar op het scherm zelf zie je dit niet.
Beetje langdradig verhaal maar anders kwam het mssn niet over, hbe het zo kort mogelijk gemaakt