Toon posts:

Nieuwe mac

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zat met een aantal vraagjes op het gebied van mijn aankoop van mijn mac. Ik zit enorm te twijfelen tussen twee dingen.

#1:

iMac 20" / 2GB / 250 / X1600 256MB / Draadloos muis en tobo.
Macbook / 2GB / Superdrive / 80GB / Mini DVI kabel / Mighty Mouse
Sleeve 13.3"
Harman Kardon Speakers

Totaal: 32-3300€

Macbook Pro 1.83Ghz / 2GB / Superdrive / 100GB / X1600 256 / 15.4" MAT
Apple ACD 20"
Sleeve 15.4"
Harman Kardon Speakers

Totaal: 32-3300€

Wat wil ik ermee gaan doen:

Ben van plan windows native te draaien om CS1.6/CS:S te kunnen draaien, de rest doe ik op de mac os x software. Daarnaast wil ik hem gebruiken om te programmeren, photoshop en standaard gebruik.

Aankoop:

Ik heb het bedrag hier liggen, maar misschien met aankomende kosten wil ik de laptop kopen dmv bijvoorbeeld Comfort Card. Mocht iemand anders nog een alternatief hebben vind ik die ook goed. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ga gewoon niet al mijn geld meteen opmaken, en dalijk als er iets zou gebeuren met mijn auto oid geen geld meer te hebben.

Alle advies is welkom!

Verwijderd

Wat voor hulp verwacht je? Je twijfelt tussen een iMac + MacBook of een MacBook Pro + extern scherm. Waar werk je vooral? Is dat thuis of onderweg? Wat voor applicaties gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:56:
Wat voor hulp verwacht je? Je twijfelt tussen een iMac + MacBook of een MacBook Pro + extern scherm. Waar werk je vooral? Is dat thuis of onderweg? Wat voor applicaties gebruik je?
Ik geloof dat ik al aangaf dat wat ik ging draaien. Echter ik wil wel dat het mobiel moet zijn. Wil wel eens op de bank, op bed, op werk of bij mijn ouders op mijn "" willen werken...

Tevens vroeg ik naar ervaring / tips mbt aankopen via comfort card oid.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:47:
Ik heb het bedrag hier liggen, maar misschien met aankomende kosten wil ik de laptop kopen dmv bijvoorbeeld Comfort Card. Mocht iemand anders nog een alternatief hebben vind ik die ook goed. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ga gewoon niet al mijn geld meteen opmaken, en dalijk als er iets zou gebeuren met mijn auto oid geen geld meer te hebben.
Met behulp van Comfort card kopen is wel het domste wat je kunt doen..... Je kunt dan veel beter een persoonlijke lening bij je eigen bank afsluiten. Dat is veel goedkoper qua rente en veel stabieler qua garanties.

Wat je natuurlijk ook gewoon kunt doen is de PCs met gewoon geld kopen en als er eventueel iets met je auto zou gebeuren daar een lening voor afsluiten. Dan leg je de kosten dus op een kans in plaats van een garantie. Of gewoon zoals "gewone" mensen nog even doorsparen, wellicht nu 1 van de onderdelen kopen en later aanvullen als je weer genoeg geld hebt....

Bottom line: Lenen via Comfort Card is gewoon niet slim.

Verwijderd

Croga schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:02:
Bottom line: Lenen via Comfort Card is gewoon niet slim.
Bottom line: Lenen is gewoon niet slim.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een draagbare computer wilt hebben, dan zou ik niet kiezen voor een iMac+Macbook, maar dan meteen een MacBook Pro+ACD kopen, dan heb je tenminste altijd de bestanden bij je en hoef je nooit te klooien met het overzetten van bestanden, want het komt vaker voor dat je vergeet bestanden over te zetten cq te syncen en dan heb je niet alles bij je. Bovendien draaien games op een MacBook niet jofel omdat die een geïntegreerde videokaart heeft, terwijl de MacBook Pro een X1600 Mobile heeft die aardig wat neerzet, al helemaal als je die laat draaien op hogere sneheden: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1771453.

Ik weet ook niet wat je precies wil doen met Harman Kardon-spekaers, maar die zijn over het algemeen prijzig. Voor wat minder geld heb je speakers die evenhard blazen en eigelijk goed genoeg zijn om wat muziek te draaien en spellen te spelen. Daar zou ik in iedergeval niet zoveel geld aan uitgeven, mits je een audiofiel bent of HK-speakers gaat kopen omdat daar HK op staat.

Een ACD is ook een vrij duur scherm, voor minder heb je zelfs groter, mits je uiteraard voor looks van het scherm wil gaan en echt geld te besteden hebt. Overigens zou ik voor een dergelijk dure aankoop niet gaan lenen, al helemaal niet via Comfort Card. Ga dan naar de bank en vraag daar om een persoonlijke lening, dat is veel goedkoper en je hebt geen gezeur met Comfort Card. Ik zou dan eerst een gaan voor een iMac of MacBook Pro en mocht je nieuwe computer bevallen dan kan je nog altijd gaan uibreiden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb even goed nagedacht en heb besloten voor het volgende te gaan:

Macbook 1.83Ghz / 1GB / 60GB / Combo-drive (Mobiel hoef ik niet te gamen)
iMac 20" 2.16Ghz / 2GB / 250GB / 1600 256MB / Draadloos toetsenbord + Muis
13.3" Sleeve
Harmon Kardon soundsticks
iPod Nano Dock

Ga gebruik maken van ipay10. Zorg dat ik de 1e maand 1000 overmaak, en de rest in die 9 maanden :)

Thnx anyway!!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dus in feite vraag je iedereen om hulp maar doe je wat je eigenlijk al wilde doen? :? Jaja, lijkt me geen topic waard dan.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:47
hehe ja:
vraag 1: macbook + imac of macbook pro + scherm = 1 iemand met een uitgebreid en juist advies om in zijn situatie voor de macbook pro te gaan. Wat doet 'ie: macbook.
Vraag 2: lenen? Antwoorden zijn: niet doen, je hebt het geld, waarom lenen? Wat doet 'ie: in termijnen betalen (niks anders dan lenen feitelijk, en BKR registratie)
Dus..... vraag dan niks...

Verwijderd

Topicstarter
Ok beetje eigenwijs misschien...

Uiteindelijk resultaat naar een goede dag/avond denken:

Apple iPod nano Dock
Tucano Second Skin Microfiber & Cencio for MacBook Pro 15,4
15-inch MacBook Pro - 2-GHz Intel Core Duo
Apple Cinema Display (20-inch flat-panel)
Apple Wireless Keyboard
Harman Kardon Soundsticks II 2.1 luidsprekers
Draadloze Mighty Mouse van Apple

Heb al: iCurve Griffin Technologie

Zelf los kopen: 2x1GB geheugen.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
wat is "ipay10"? heb ff gegoogle'd erop maar vond alleen google topics van een gozer die zo heet (of dame..)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijk dilemma. Wat moet ik doen? Gewoon denken #care laat hem maar praten of je lekker flamen? Ik neig nu heel erg naar het laatste maar ik ben een beetje in een melige bui en heb geen zin om me te laten bannen vanwege één melige bui. Maar toch....

Je stelt een beetje zielige vraag wat je moet kopen, iets waar je echt geen topic voor hoeft te openen, kijk gewoon eens rond wat het beste bij je past. Ten tweede krijg je advies van iemand en ga je blijkbaar toch voor de andere optie, dus vraag dan niet om advies. Ten derde boeit het niemand ene reet wat voor laptop hoes of speakers je koopt of dat je een ipod nano koopt.

Edit: oh ja misschien dat andere mensen het hier natuurlijk interessant vinden op het apple topic maar het boeit me eigenlijk geen ene moer dat je sowieso een apple computer koopt.

Dus, koop gewoon wat je wil/kan kopen en plz maak niet van dit soort nutteloze topics want dit slaat nergens op.

Mocht iemand dit toch opvatten als een flame, neem dan eens een kijkje op het forum van Death and Taxes ,http://www.dtguilds.com. Dan weet je pas wat flamen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 23:45 ]

• teh_twisted
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:43:
Ik zit met een soortgelijk dilemma. Wat moet ik doen? Gewoon denken #care laat hem maar praten of je lekker flamen? Ik neig nu heel erg naar het laatste maar ik ben een beetje in een melige bui en heb geen zin om me te laten bannen vanwege één melige bui. Maar toch....

Je stelt een beetje zielige vraag wat je moet kopen, iets waar je echt geen topic voor hoeft te openen, kijk gewoon eens rond wat het beste bij je past. Ten tweede krijg je advies van iemand en ga je blijkbaar toch voor de andere optie, dus vraag dan niet om advies. Ten derde boeit het niemand ene reet wat voor laptop hoes of speakers je koopt of dat je een ipod nano koopt.

Edit: oh ja misschien dat andere mensen het hier natuurlijk interessant vinden op het apple topic maar het boeit me eigenlijk geen ene moer dat je sowieso een apple computer koopt.

Dus, koop gewoon wat je wil/kan kopen en plz maak niet van dit soort nutteloze topics want dit slaat nergens op.

Mocht iemand dit toch opvatten als een flame, neem dan eens een kijkje op het forum van Death and Taxes ,http://www.dtguilds.com. Dan weet je pas wat flamen is.
opzich heb je wel ergens een punt, alleen soms kan iets wat iemand je als advies geeft je toch beter inzicht geven op wat je nou eigenlijk _zelf_ wilt... just my 10 cents...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

teh_twisted schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:31:
wat is "ipay10"? heb ff gegoogle'd erop maar vond alleen google topics van een gozer die zo heet (of dame..)
iPay 10 is een regeling waarbij je wat je moet betalen in 10 maanden betaalt. Je bent overigens vrij om zelf te bepalen wanneer je wat overschrijft. En daar zit ook de clue, mensen willen het nog wel 'ns vergeten en na die 10 maanden komt er rente over het uitstaande bedrag (meestal rond de 16%).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dit niet als een nutteloze topic. Het gaat niet om een frietje met om het zo maar te zeggen. Heb zelf genoeg ervaring met macbook en macbook pro, echter zat te twijfelen of ik nu voor geheel portable en dan een werkplek optie.... of beide... dus vaste werkplek, en zodra ik ergens heen ga, neem ik de book mee..

Echter komt er dan meteen een nutteloze reply van; je luisterd niet... Natuurlijk pak ik het wel op, maar t zijn geen simpele keuzes.

Als deze topics nutteloos zijn; Kan een community maar beter niks zeggen, want er zijn altijd mensen met commentaar.

• teh_twisted
Daedalus schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:49:
[...]

iPay 10 is een regeling waarbij je wat je moet betalen in 10 maanden betaalt. Je bent overigens vrij om zelf te bepalen wanneer je wat overschrijft. En daar zit ook de clue, mensen willen het nog wel 'ns vergeten en na die 10 maanden komt er rente over het uitstaande bedrag (meestal rond de 16%).
linkje?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarom niet nu alleen die macbook pro halen, en over 10 maanden die ACD? Dan hoeft je tenminste geen geld te lenen.

Ik begrijp niet dat mensen spullen halen, die ze eigenlijk niet kunnen betalen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
_DH schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:22:
Waarom niet nu alleen die macbook pro halen, en over 10 maanden die ACD? Dan hoeft je tenminste geen geld te lenen.

Ik snap niet hoe mensen erbij komen dat ik het geld niet heb... Ik vind het gewoon een stuk fijner. Daarnaast koop ik graag alles tegelijk zodat later uitbreiden niet nodig is. Enige wat ik later nog moet halen is een externe hdd.

Anyway doe hier maar een slotje op.

Verwijderd

Je kunt je ook afvragen wat voor andere reacties je dan had kunnen verwachten. Je geeft zelf aan dat je goed op de hoogte bent en ik krijg er een "ik wil even patsen" gevoel bij.

Inhoudelijk: ik denk dat het een verstandige keuze is. Ik heb het precies andersom gedaan (iMac + MacBook) en achteraf gezien had ik liever voor de Pro versie gekozen omdat ik langdurig werken achter een MB vermoeiend vind (scherm eigenlijk te klein en vooral te laag). Maar goed - de problemen van de eerste serie MBP weerhielden me. Dat ligt nu anders

Verwijderd

Topicstarter
Krijg er helemaal geen pats gevoel bij... Wil gewoon dat ik de juiste keuze maak omdat ik achteraf geen spijt wil hebben.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:56
Macbook Pro 15.4": [ Intel Core Duo 2.00Ghz | 2GB | 100GB | Ati 1600 128MB | iSight | Superdrive ]
Monitor: [ Apple 23" HD Display ]
Extra: BT MM + Keyb | Creature Allu 2.1 ]

dit staat in de ts zijn naam, dus wat heb je nu gedaan?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van de week dat bestellen. Heb even goed overlegt met familie etc.. Mijn ouders leggen er wat bij, ik heb een heel deel gespaart en de overige 600 euro gaan we over ipay 10 doen. Aangezien ik dat zelf wil houden hier in geval van ...

600 is voor mij 2 maanden. (Naast vaste lasten+ wat leuks doen :))

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tsja, 600 euro lenen is heel wat anders dan 3200 euro lenen.
Dan nog, als je 600 euro verdient (??) in 2 maanden zou ik het wel laten zoveel geld uit te geven.

ping 127.212.23.124

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 19:28
2 macs lijkt me very onproductief. Je zou dan een draadloos netwerk moeten hebben, om de iMac als Server in te stellen voor de bestanden, lijkt me allemaal wat lullig als je weg bent van het netwerk/internet verbinding. Ik zou die Windows boel op de mac allemaal zoveel mogelijk proberen te vermijden. Probeer eerder de native mac programma's die even goed en soms zelfs beter zijn te draaien. Zoek eens op www.versiontracker.com zou ik zeggen.

Voor adobe CS3 (toekomstmuziek) zal een macbook pro zeker volstaan. Een extra scherm voor photoshop en dergelijke is altijd wel beter (laptop schermen, you know). Een ___book__ van apple werkt verslavend, je zult die iMac niet meer gebruiken man! (Ik verkies zelfs mijn trackpad boven mijn mighty mouse of Logitech mouse)

De Alu behuizing kan na wat werken serieus warm worden, de iCurve of een selfmade gelijkaardig ding is dan heel goed.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

_DH schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:22:

Agreed. Gewoon geen spullen kopen die je niet makkelijk in 1 keer zelf kunt betalen (dus geen lening of op afbetaling).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
pjottum schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:46:
Tsja, 600 euro lenen is heel wat anders dan 3200 euro lenen.
Dan nog, als je 600 euro verdient (??) in 2 maanden zou ik het wel laten zoveel geld uit te geven.
600 houd ik er over per maand.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Vanmiddag stond er nog iets anders in z'n sig...

overigens zijn er enkele mensen op het macosx forum waarvan de mbp in backorder staat tot na 25 sept. Misschien toch nog een verrassende 'one more thing...'??

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:07:
[...]
Agreed. Gewoon geen spullen kopen die je niet makkelijk in 1 keer zelf kunt betalen (dus geen lening of op afbetaling).
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar als een lening gratis is, dan zou ik daar maximaal gebruik van maken. Tien maanden 3200 euro is toch nog ongeveer 80 euro aan rente. Zonde om te laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
_DH schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:41:
Vanmiddag stond er nog iets anders in z'n sig...

overigens zijn er enkele mensen op het macosx forum waarvan de mbp in backorder staat tot na 25 sept. Misschien toch nog een verrassende 'one more thing...'??
Via de apple site staat 3-5 dagen. Het is immers een bto. Geheugen zet ik er zelf wel in.
Pagina: 1