Toon posts:

pc start op.. maar dat is ook alles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een nieuw pc gekocht zie hier:

Amd 64 x2 4600+
Asus A8R MVP
Corsair 2G Dual channel DDR
Ati radeon X1900 crossfire master
maxtor sata 500G

Alles erin gebouwd zoals het hoort en power on. Resultaat: computer slaat aan alle fans gaan draaien en de videokaart geeft zelfs een leuk groen lichtshow.... maar dat is ook alles. Beeldscherm blijft op stand-by en de moederboard geeft geen enkel kik.
Na wat gepruts heb ik maar geprobeerd wat onderdelen 1 voor 1 ontkoppeld. Tot ik ALLEEN de CPU over had... nog steeds geen enkel kik van moederboard. (en ja de speaker kabel heb ik aangesloten op de moederboard :P )
Kan ik ervanuit gaan dat de moederboard brak is? (mobo is nieuw uit de doos) Of zie ik hier iets gewoon over het hoofd?
Het probleem is ook dat ik de resources niet heb om de moederboard zelf te testen dus dat heb ik niet kunnen proberen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
alles bij 1 winkel gekocht???

Dan gewoon even teruggaan

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
ja alles 1 winkel maar het is een online winkel.. die niet echt dichtbij ons is.
En kan beetje moeilijk met alle spullen terug gaan en zeggen dat "iets" het niet doet.. me thinks

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
zelf de cpu en cpu fan er op gezet schijnbaar, aangezien als zei dat doen ze m testen. denk dat je daar iets verprutst hebt waardoor cpu is doorgefikt :X
is maar een gokje he,,, en anders moetie beeld geven met de videokaart, ookal doet de ram of harddisk het niet.

RMA

http://specs.tweak.to/12504

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

autodidact schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 03:34:
zelf de cpu en cpu fan er op gezet schijnbaar, aangezien als zei dat doen ze m testen. denk dat je daar iets verprutst hebt waardoor cpu is doorgefikt :X
is maar een gokje he,,, en anders moetie beeld geven met de videokaart, ookal doet de ram of harddisk het niet.

RMA

Anders schrijf je gewoon ff een leesbare reply? :?

Goedkoop bellen via VoIP

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

autodidact schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 03:34:

RMA
Vertaling:
Je hebt waarschijnlijk zelf de processor en processor koeler erop gezet en is misschien door een foutje de processor doorgebrand.
Het is een wilde gok of dat het geval is, maar anders moet die wel beeld geven met de videokaart in het moederbord, ook al doet het geheugen of harde schijf het niet.

p.s. ik vind het maar een vreemde reactie, sla die maar over.
--------------------------

Je hebt de computer dus zelf inelkaar gezet.
Heb je de 4pins stekker en een 24pins ATX stekker gebruikt?
Welke voeding heb je gekocht?

Als je het moederbord aandoet zonder de processor, videokaart, geheugen en andere onderdelen. Dan moet de pc speaker piepen, je kan ook een USB bracket aansluiten en kijken wat de Leds aangeven.
Als er niks piept is waarschijnlijk het moederbord DOA.
Is het mogelijk om de processor en geheugen in een andere computer te testen?

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Ik zou zeggen: FAQ
Wat heb je allemaal uitgesloten?
- is de voeding OK en voldoende?
- is het geheugen OK / compatibel (Asus kan redelijk kieskeurig zijn)
- geen kortsluiting
- alle standaard problemen (noem ze maar als je ze al uitgesloten hebt, dan kunnen wij je verder helpen)

AdB

Verwijderd

wat voor voeding zit in dit systeem lijkt me nogal belangrijk aangezien er nogal wat stroom
getrokken wordt door die componeneten die je hierboven opnoemdt.

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
@ MensionXL

neeeeee lekker boeient wat JIJ ZEGT omg (mogool)

@ Archimond

neeeeee dat zal hem/haar helpen!!! omg zeg dan ook niks! omg omg RMA BRUL IK

@ AdB

juist

@ bartosa

wat AdB zegt dus.

http://specs.tweak.to/12504

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 22:25
[onzinnig]
haha wat een reactie
[/onzinnig]

Als je het mobo hebt getest zonder iets erop en hij geeft geen piepjes lijkt het mij ook duidelijk een mobo probleem.

||

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 19:14
In het verleden een sorrtgelijk probleem gehad. Computer aanzetten, geen piep alles draait maar geen beeld en geen geratel van HD als teken dat hij doorstart. Bij mij was toen de voeding het probleem. Op zich had die voeding het moeten kunnen trekken (Antec 350w met een AMD XP 2700+ en een ATI 9700 PRO) maar toch bleek daar de oorzaak te liggen. Heb later nog een de Be Quiet ! 600 watt voeding uit me nieuwe bak er op geprobeerd en toen starte hij probleemloos. Toch maar een andere voeding in oude computer gedaan en hij draait nu dag en nacht probleemloos als huisservertje. :)

Verwijderd

Topicstarter
voeding is een 460 W Q-Tec. Geen idee of het genoeg moet zijn, het heeft voorheen een radeon 9800xt, amd 2800+ met 4 case fans en 3 harddisks probleemloos kunnen draaien.
In ieder geval heb ik geprobeerd alleen het moederboard aan te sluiten, alsnog geen piep. Ik neem aan dat de voeding wel alleen een moederboard aan kan?

Spullen die ik _niet_ kan testen zijn de moederboard en processor. Rest is getest en werkt goed!
Enige suggesties voordat ik deze terug stuur?

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
q-tec voedingen zijn hier nogal berucht ;) (net als sweex)

ik zou toch maar eens kijken of je voeding niet te zwak is
kijk naar merken als tagan, zallman als het nodig is je voeding te vervangen
edit:
voor je videokaart is het nogal weinig
maar alleen je moederbord zou hij wel aan moeten kunnen

[ Voor 20% gewijzigd door RoTro op 23-09-2006 07:34 ]

Verwijderd

zo zie je maar weer dat het nogal belangrijk is om alles te vermelden inclusief je
voeding. Als je meteen had gemeld dat het een q tec voeding was die een 1900 xtx
4600 x2 en 2 gig geheugen moest trekken had je meteen al gehoord dat q tec niet
echt gezien wordt hier als n a merk.. en dat is nogal een understatement..

Andere goede voeding halen. Het spul dat je nu hebt heeft minstens een goede 380+
voeding nodig van een a merk. Zoals het nu is heb je een porsche met een deux cheveaux
moter erin .. gaat niet werken.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Een B-merk voeding zoals Q-tec geeft altijd de piek wattage aan. Het echte aantal watt ligt minstens 100watt lager dus het is eigenlijk een 350watt brakke voeding zonder goeie beveiligingen die onder zware belasting opeens kan ontploffen.

75% kans dat het de voeding is en 25% kans het moederbord, geeft die trouwens piepjes als je die zonder processor opstart?

Probeer eerst eens met een andere goeie voeding van minimaal 400watt of meer.

----------------------------------------------------------------------
Voor je setup heb je een goeie A-merk voeding nodig van minimaal 450,500watt
Paar suggesties, de nummers zijn in volgorde van wat ik de beste voedingen voor de beste prijs/features/performance vind.:
-.. Antec NeoHe zijn de beste en stilste van Antec, maar ik hoor van veel mensen (www.newegg.com met meer dan 100 reviews) ontploffende Antec voedingen, DOA, RMA na een paar maanden.
-.. Asus 450watt heeft waarschijnlijk te weinig amperes op de lijnen om je setup te trekken
2.- Enermax liberty
1.- Hiper modulaire voeding
-... Neem geen Silverstone de voedingen met 80mm fan erin maken bijna net zoveel geluid als een stofzuiger.
- OCZ modstream
4.- Seasonic
3.- Superflower met 14cm fan
5.- Tagan U15 volgens mij, modulair en 12cm fan
6.- Zalman 460watt of hoger

Je setup trekt waarschijnlijk vrij veel, dus neem een mooie Hiper 580watt voeding zoals ik heb, Enermax Liberty 500watt of Superflower 550watt.
500watt is voor de zekerheid en je kan nog wat uitbreiden, als je veel andere Neon lichten en fans hebt is dat ook beter.

@autoaddict
Je kan ook wel normaal tegen mensen praten ipv te flamen en brak msn taal gaan schrijven.
Als hij nu de processor RMA had gestuurd zal hij zeker weten weer terug krijgen omdat die niet defect is.
Een processor gaat bijna nooit kapot,

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:51

Japie.G

Colour Classic

heb ook eens gehad dit,

was vergeten dat tweede extra power supply 4polig stekkertje op het mobo aan te sluiten :)

Dat wel gedaan???

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Pagina: 1