Toon posts:

[Exchange] mails pas na 48 uur ontvangen als server uit is *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een micosoft exchange server 2004 geconfigureerd.
Ik heb direct adsl van KPN. Alle mail komt direct aan, en ook het versturen gaat prima. (via smarthost)

In mn MX record heb ik als MX 10 mijn eigen server staan
en MX 20 de mailrelay.direct-adsl.nl.

Ik heb de server uit gehad, en vanaf verschillende domeinen is er mail verstuurd in de tijd dat hij uit was. (zon 2 uur)

1 probleem, na meer dan 24 uur heb ik de desbetreffende emails niet gehad. Het rare is, niemand
heeft ook de mail terug gekregen of een andere melding.

Ik krijg dus gewone mail wel binnen, maar niet de mailtjes die zijn verstuurd toen de server uit stond.

Omdat de mailtjes nu via de mailrelay van KPN gaat, moet ik ook wat
instellen op de server? Zodat ik ze wel ontvang?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 00:51 ]

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Exchange 2004?
Mx no. 2 indeed laten verwijzen naar je backup mail server (of provider). Deze zou het na verloop van tijd gewoon weer moeten afleveren.

Je kunt anders ook je provider bellen met de vraag of ze iets in de queue zien staan, en of ze die willen releasen.

Edit: dit al gezien: http://www.mxstream.nl/su...directadsl(mailrelay).pdf ?

[ Voor 15% gewijzigd door hstuivenberg op 22-09-2006 10:25 . Reden: url'letje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad het ingericht volgens dat schema, intussen heb ik meer dan 48 uur later een mailtje binnengekregen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mooi, dan kan je de headers zien. Staat er wat raars in? Geef even het relevante deel.

Het is natuurlijk ook best mogelijk dat de relayer het pas na 24 of 48 uur probeert, of niet?

Overigens, waar heb je die Exchange 2004 vandaan? MS heeft er namelijk geen met dat versienummer? Of bedoel je Exchange 2003 + ISA 2004?
offtopic:
Ik heb je topictitel aangepast, aangezien '[Exchange 2004]' niet zo veel zegt over je vraag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Bij sommige providers kun je hun SMTP servers een 'schop' geven door bijvoorbeeld een ETRN commando voor jouw domein op hun SMTP server te geven. Zou je eens naar kunnen informeren.

Sign here against sigs