Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vragen omtrent zelf ontslag nemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 20:29

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Mijn vragen zijn denk ik niet zo simpel.

Situatie schets.
Op dit moment werk ik voor de Adult sector. Alle werkzaamheden die ik moeet doen waren volgens mij binnen de grenzen van de Nederlandse wetgeving. Maar sinds kort zijn de werkzaam heden volgens mij niet meer in lijn met de nederlandse wetgeving.
Wat is er nu aan de hand.
1. Spammen van e-mail adressen in onze database. Zonder optin / optout.

2. Spammen via sms uit onze eigen database (1,5 per sms). Zonder optin / optout (Deze nummers hebben nog of ooit een sms dienst bij ons afgenomen)

3. Onderzoek naar mogelijkheden om via IM mensen te lokken naar een site.
Waar ze vervolgens een stukje software moeten downloaden om verder op de site te komen.
Waardoor dit bedrijf. Verschillende software kan installeren en updaten. Waaronder reclame popups en google zoek resultaten aan te passen. (dit is nog in voorbereiding)

4. De nieuwe zero-day IE exploid gebruiken om bij mensen zoftware te instelleerd die bij punt 3 staan. (dit is nog in voorbereiding)

Nu heb ik van wegen etisch oogpunt en geweten met alle boven genoemde punten problemen. 1 en 2 iets minder, maar vind nog steeds dat het niet mag. Punt 3 en 4 heb ik problemen mee. Dit omdat er misbruik gemaakt wordt van de gebruiker.

Nu het volgende.
Ik heb gezocht naar een andere baan, bij een correct bedrijf en gevonden. Kan daar eigelijk per direct in dienst gaan.
Maar mijn contract voor 12 maanden die nu nog 8 maanden duurt staat geen opzeg termijn. EN ik krijg van verschillenden kanten tegen gestelde informatie.
De ene zegt. Dat er een wettelijk opzegt termijn geld van 1 maand. En de andere zegt dus weer van niet. Wat is het nu?

Zou ik eventuel op stande voet ontslag kunnen nemen. i.v.m. met de boven genoemde punten?

Graag zou ik jullie mening cq. advies hier over willen.

Ps. de rede waarom ik eerst naar een anderen baan heb gezocht. Is omdat ik nog een gezin te onderhouden heb. EN de UWV niet echt snel is met betalen.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:19

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Als je bij dat andere bedrijf per direct in dienst kan, zou ik gewoon naar je huidige baas toestappen en vertellen dat je weg wil omdat je het niet eens bent met de manier van werken daar. Als je op redelijke manier je baas kunt overtuigen dat je vanuit moreel oogpunt niet langer kunt werken voor hem, zal er vast wel een regeling te treffen zijn. Wanneer het tegen de wet is (en in dit geval lijkt mij dat wel), zou je zelfs aangifte kunnen doen. Je moet hier natuurlijk niet mee gaan dreigen, of zelfs maar vermelden.

Misschien is het verstandig om, indien je dat nog niet hebt gedaan, aan je nieuwe werkgever even de situatie uit te leggen. Waarom je daar precies weg wil enzo. Mocht je huidige baas problemen gaan maken, weten zij in ieder geval al hoe het verhaal is.

Personal note:
Zou ik in deze situatie zitten, dan zou ik wel aangifte doen. Je huidige baas is bezig met (de voorbereidingen van) illegale praktijken, namelijk inbreuk op privacy van mensen, en inbreuk op hun computer.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11 00:17

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik vermoed dat je bedrijf gaat opereren vanaf de antillen of iets dergelijks want ik weet dat daar meer bedrijven zitten die dit doen.
De wettelijke opzegtermijn is dat je minimaal 1 maand hebt en dat is een volledige salarisperiode.
Dus dat houdt in wanneer je nu (vrijdag 22 september 2006) ontslag neemt dat je de gehele maand oktober nog moet werken voor je huidige baas met aftrek van eventuele vakantiedagen als je die nog hebt.
Ik heb altijd in ere gehouden dat ik in goede harmonie weg ga en ik denk dat het ook bij jou van belang is dat je zoiets dergelijks doet.

Je zou een gesprek met je huidige werkgever aan kunnen gaan over hoe en wat en dat je weg zou willen omdat je het niet eens bent met het beleid.
In overleg mag je mischien eerder weg maar wanneer hij je aan dat contract houdt heb je geen poot om op te staan.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Staat allemaal netjes in het burgerlijk wetboek beschreven:
  • De opzeggingstermijn die de medewerker in acht moet nemen is 1 maand (art 7:672-3 BW).
  • De (collectieve) arbeidsovereenkomst kan bepalen dat de opzeggingstermijn die de medewerker moet naleven korter of langer is, echter niet meer dan 6 maanden (art 7:672-6 BW).
Oftewel, in jouw geval 1 maand want er zijn in de arbeidsovereenkomst geen andere afspraken gemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 01:10:
Staat allemaal netjes in het burgerlijk wetboek beschreven:
  • De opzeggingstermijn die de medewerker in acht moet nemen is 1 maand (art 7:672-3 BW).
  • De (collectieve) arbeidsovereenkomst kan bepalen dat de opzeggingstermijn die de medewerker moet naleven korter of langer is, echter niet meer dan 6 maanden (art 7:672-6 BW).
Oftewel, in jouw geval 1 maand want er zijn in de arbeidsovereenkomst geen andere afspraken gemaakt.
Wat jij zegt klopt niet, een overeenkomst voor bepaalde tijd kan alleen opgezegd worden als dit in de overeenkomst of de CAO geregeld is.
Afwijkende regeling bij opzegging contract voor bepaalde tijd

Anders dan contracten voor onbepaalde tijd, kan een overeenkomst voor bepaalde tijd niet steeds opgezegd worden tegen de laatste dag van de maand of andere dagen. Bij een arbeidscontract voor bepaalde tijd kan dat alleen als er een mogelijkheid tot tussentijdse opzegging bestaat. Dit kan schriftelijk in de arbeidsovereenkomst (of cao) overeengekomen zijn (art 7:667-3 BW).

Wanneer de mogelijkheid tot tussentijdse opzegging overeengekomen is:

In dat geval is niet vereist dat de dag waartegen de arbeidsovereenkomst opgezegd wordt, gelijk is met de laatste dag van de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Het contract hoeft dus niet steeds tegen de laatste dag van de arbeidsovereenkomst te eindigen. De opzegging mag eerder - dus tussentijds - plaatsvinden zonder dat dit de opzegging onregelmatig maakt.

Dan moet wel bedacht worden dat de dag waartegen er opgezegd mag worden vaak later valt, dan de laatste dag van de opzeggingstermijn. De wet schrijft namelijk voor dat er tegen de laatste dag van de maand opgezegd moet worden. Het is evenwel mogelijk dat de schriftelijke arbeidsovereenkomst of cao bepaalt dat er tegen een andere dag opgezegd moet worden (art 7:672-1 BW).

Wanneer de mogelijkheid tot tussentijdse opzegging NIET overeengekomen is:

Een arbeidscontract voor bepaalde tijd eindigt doorgaans op de overeengekomen einddatum. De medewerker hoeft een dergelijk contract doorgaans niet op te zeggen. Over het einde van een overeenkomst voor bepaalde tijd gaat hoofdstuk 3.2. nader in (3.2.).

Een medewerker die een overeenkomst voor bepaalde tijd bij uitzondering wel moet opzeggen, doet dat tegen de laatste dag van dat contract. Tussentijdse opzegging is namelijk niet overeengekomen in de arbeidsovereenkomst of CAO. De medewerker zegt dus op tegen de laatste dag waarvoor de arbeidsovereenkomst is aangegaan. Voor die tijd wordt de opzeggingstermijn in acht genomen. Dat betekent dat de medewerker de arbeidsovereenkomst opzegt, terwijl de opzeggingstermijn verstrijkt voor of op de dag tot wanneer de arbeidsovereenkomst is aangegaan.

Zegt een medewerker een arbeidsovereenkomst wel tussentijds op, dan komt de medewerker zijn contract niet na. Hij mag namelijk niet tussentijds opzeggen, doordat dit niet overeengekomen is. Deze niet overeengekomen tussentijdse opzegging gebeurt tegen een eerdere datum en is in beginsel onregelmatig. De medewerker is een schadevergoeding verschuldigd.
bron: http://www.arbeidsrechter.nl/h/h347.htm

• wica

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
@Muer: Is het voorbereiden wel strafbaar? Volgens de nederlandse wet moet je toch eerst iets gedaan hebben, voordat het strafbaar is?

@Edwin van Cleef: Nee, vanaf nederlands grondgebied.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:19

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Het plannen van illegale praktijken is ook strafbaar ja. Voorbeeld? De hofstadknuppels zijn ook veroordeeld voor het voorbereiden van een misdaad.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:33

Croga

The Unreasonable Man

Onafhankelijk van of het voorbereiden strafbaar is, zijn punt 1 en 2 zowieso ook bij wet verboden en strafbaar. Ofwel: Als jij je werkzaamheden uitvoert ben je op dit moment strafbaar.

Ik zou, als ik jou was, zowieso per onmiddelijk stoppen met het werk wat je aan het doen bent. Je werkgever mag nooit van je verwachten dat je dingen doet die verboden zijn. Daarbij ga je gewoon bij je baas aangeven dat je het werk niet meer doet omdat het strafbaar is, en dat je liefst nu meteen zou vertrekken. Je baas heeft helemaal niets aan je als je geen werk voor hem verricht dus de kans dat hij je laat gaan is redelijk aanwezig.

Je moet je echter wel realiseren dat het bedrijf waar je werkt een criminele organisatie is, en die zijn over het algemeen niet zo blij als hun "werknemers" vertrekken. Je hebt jezelf wat dat betreft behoorlijk in het wespennest gestoken....

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
wespennest.. hmm
duidelijk helder en zeker zijn van je zaak:

dat laat hen maar twee opties:
- of jij vertrekt gewoon netjes zonder gezeur
- of ze doen moeilijk dan ga je nu ook, maar dan krijgt de zaak een staartje
(ga dan juridisch hulp zoeken en meld formeel aan iemand wat je hier zegt, die kan je advies geven over hoe te handelen, zijn namelijk ook boefjes :*) )

aan hen de keus.

oh ennuh: hoe waren de primaire en secundire voorwaarden van je baan? 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Zandor op 22-09-2006 09:43 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Verwijderd

Je kunt ontslag nemen wegens dringende redenen. Daar is een rijtje voor opgesomd in het BW. Eén van die redenen is als je baas jou dingen laat doen die strijdig zijn met de wet of "goede zeden".
Je moet je echter wel realiseren dat het bedrijf waar je werkt een criminele organisatie is, en die zijn over het algemeen niet zo blij als hun "werknemers" vertrekken. Je hebt jezelf wat dat betreft behoorlijk in het wespennest gestoken....
TS is webdevver, geen drugskoerier of "incassobureau" of zo. Je kunt ook overdrijven...

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
TS is webdevver, geen drugskoerier of "incassobureau" of zo. Je kunt ook overdrijven...
Je weet het niet he.. kan evengoed een kerel zijn die zich op meer gebieden bezighoud. Kijk kan gewoon een student zijn die geld heeft geroken of een uitgekookte crimineel die naast andere zaken ook via 'legale weg' brood op de plank wil krijgen, al is het om geld wit te wassen.
Als TS al dingen heeft gedaan die volgens de wet eigenlijk niet kunnen, heb je kans dat dat gebruikt wordt om hem een beetje onder druk te zetten. (niets van aantrekken overigens TS) Nu lijkt me het een kritisch beslismoment.

[ Voor 22% gewijzigd door Zandor op 22-09-2006 09:50 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:33

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:42:
En de werkgever van TS is een criminele organisatie die met illegale praktijken heel veel geld verdient....
Wat denk je dat die doen op het moment dat ze ruiken dat TS ze wellicht gaat aangeven? Waardoor ze kans lopen op gevangenisstraf en in ieder geval zeker hun lucratieve business gaan kwijtraken....

Het gaat niet om of TS webdevver, drugskoerier of knokploeg is. Het gaat er om dat hij voor een criminele organisatie werkt en die nu waarschijnlijk in gevaar gaat brengen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

@Wica, ik weet niet wat voor mensen dat bedrijf leiden maar indien mogelijk (eigen veiligheid eerst natuurlijk) kan je evt. aangifte doen. Een vriend van me heeft dit meegemaakt in het buitenland en heeft er niets van gezegd. Uiteindelijk is de politie in het desbetreffende land er achter gekomen met rechtzaken tot gevolg waarin iedereen die daar werkt ook gedagvaart wordt. De eigenaar van het bedrijf zit inmiddels al 2 jaar vast en die gozer kan momenteel het land niet uit.... Voordat je het weet ben je medeplichtig!

.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kan het werk gewoon weigeren.

Werkgever kan jou dan evt op staande voet ontslaan (als je het niet aanvecht) en dan kun je ergens anders beginnen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Lethalis schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:30:
Je kan het werk gewoon weigeren.

Werkgever kan jou dan evt op staande voet ontslaan (als je het niet aanvecht) en dan kun je ergens anders beginnen.
Inderdaad. Schrijf een briefje (kopieer het, inclusief datum & handtekening), waarin staat dat je het werk weigert uit te voeren omdat het in strijd is met de wet en dat je het moreel niet ondersteunt. Zorg ervoor dat je het of persoonlijk aflevert of het aangetekend verstuurd hebt.
Als hij moeilijk gaat doen, en je ontslaat, prima, jij krijgt de rest van je loon wel (als je het tenminste aanvecht). Je hebt een jaarcontract, die zullen ze dan moeten afkopen. Als ze dat weigeren, hebben ze een stapeltje problemen: Jij kan hen direct in verband brengen met illegale activiteiten (spammen op mail en sms, zonder toestemming misbruik maken van computers van anderen, computervredebreuk, en waarschijnlijk nog wel een stapeltje dingen.)

Copy.com

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
Ik schat dat je gewoon je werk kunt stoppen, je mag niet mee werken aan illegale dingen.

Verwijderd

Croga schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:57:
[...]

En de werkgever van TS is een criminele organisatie die met illegale praktijken heel veel geld verdient....
Wat denk je dat die doen op het moment dat ze ruiken dat TS ze wellicht gaat aangeven? Waardoor ze kans lopen op gevangenisstraf en in ieder geval zeker hun lucratieve business gaan kwijtraken....

Het gaat niet om of TS webdevver, drugskoerier of knokploeg is. Het gaat er om dat hij voor een criminele organisatie werkt en die nu waarschijnlijk in gevaar gaat brengen.
Ik lees nergens dat TS van plan is z'n baas aan te geven o.i.d. Hij wil gewoon niet meer voor ze werken. De keus voor zowel TS als de baas is simpel. TS neemt ontslag. Baas kan akkoord gaan of niet, en zo niet dan zal de baas dat moeten aanvechten met het risico dat de vuile was buiten komt te hangen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Waarom vraag je geen advies bij het UWV ?

Zij zijn iig op de hoogte van alle relevante regels, en kunnen met zekerheid zeggen wat je wel en wat je niet kunt doen.

(en anders horen zij ter zake kundig te zijn, en zijn ze zelf aansprakelijk voor een evt verkeerd advies.)

Verder heb je nog de mogelijkheid van een vakbond waar je je vraag neer zou kunnen leggen, en kun je altijd zelf bij een advocaat binnen stappen (met je contract) die meestal een instap half uurtje hebben tegen een gereduceerd tarief.

Dan heb je denk ik voldoende grond om je conclusies te kunnen trekken en stappen te zetten.

Abort, Retry, Quake ???

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
wica schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:13:
Maar mijn contract voor 12 maanden die nu nog 8 maanden duurt staat geen opzeg termijn. EN ik krijg van verschillenden kanten tegen gestelde informatie.
De ene zegt. Dat er een wettelijk opzegt termijn geld van 1 maand. En de andere zegt dus weer van niet. Wat is het nu?

Zou ik eventuel op stande voet ontslag kunnen nemen. i.v.m. met de boven genoemde punten?

Graag zou ik jullie mening cq. advies hier over willen.

Ps. de rede waarom ik eerst naar een anderen baan heb gezocht. Is omdat ik nog een gezin te onderhouden heb. EN de UWV niet echt snel is met betalen.
Zoals hierboven al gezegd: wanneer er in een overeenkomst voor bepaalde tijd geen opzegtermijn is, kun je niet op grond van een normale wettelijke bepaling opzeggen.

Nu je echter verplicht wordt dingen te doen die bij wet verboden zijn, kun je 'op staande voet' ontslag nemen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

sariel schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:46:
[...]

Inderdaad. Schrijf een briefje (kopieer het, inclusief datum & handtekening), waarin staat dat je het werk weigert uit te voeren omdat het in strijd is met de wet en dat je het moreel niet ondersteunt. Zorg ervoor dat je het of persoonlijk aflevert of het aangetekend verstuurd hebt.
Als hij moeilijk gaat doen, en je ontslaat, prima, jij krijgt de rest van je loon wel (als je het tenminste aanvecht). Je hebt een jaarcontract, die zullen ze dan moeten afkopen. Als ze dat weigeren, hebben ze een stapeltje problemen: Jij kan hen direct in verband brengen met illegale activiteiten (spammen op mail en sms, zonder toestemming misbruik maken van computers van anderen, computervredebreuk, en waarschijnlijk nog wel een stapeltje dingen.)
1e deel perfect. 2e deel, kan verkeerd uitpakken als ze inderdaad criminele gedragingen vertonen, zoals intimidatie etc. Dan kan dat nog wel een niet goed uitpakken. Ik zou alleen voor het werkweigeren gaan, en verder niets melden. Als ze je dan ontslaan op staande voet vanwege werkweigering, prima, maar je kan direkt bij je nieuwe baas aan de slag, dus veel zal je er niet op verliezen. Probeer zo snel mogelijk alle banden met dat bedrijf te verbreken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Je kan als werknemer ook zelf ontslag nemen op staande voet. Hiervoor moet een dringende reden zijn. In de uitleg die ik even snel via google gevonden heb wordt dan gesproken over o.a. mishandeling, bedreiging of niet uitbetalen van loon. M.i. is het overtreden van de wet door de werkgever ook een dringende reden, maar daar zou je nog even wat verder onderzoek naar moeten doen (of er komt straks nog een jurist langs).
Gedragingen om ontslag op staande voet uit te lokken lijken mij niet de juiste weg.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

sariel schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:46:
TS gaat ergens anders aan de slag. Waarvoor heeft hij dat loon dan nodig? Lijkt me gewoon dat je per direct opzegt en ook niet meer gaat lopen zeuren over het loon van de laatste 4 maanden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Punt 4 in de OP klinkt als computervredebreuk, en dat is strafbaar. Op dat punt kan jij dus per direct ontslag nemen. Een werkgever mag zijn personeel niet toezetten tot strafbare handelingen.

Als ik vergeet mijn voordeur dicht te trekken als ik naar de buurtsuper loop, geeft dat een ander nog geen recht om mijn woning te betreden.

Ik denk dat de werkgever het je niet moeilijk gaat maken dmv een proces aan te spannen, want je geeft in je ontslagbrief gewoon aan dat je niet accoord gaat om arbeid te verrichten die strafbaar is. Als hij dat gaat aanvechten komt dat als prima reden naar boven, en kan hij misschien wel de tent sluiten.

[ Voor 31% gewijzigd door RaZ op 22-09-2006 13:26 ]

Ey!! Macarena \o/

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik zou aangeven dat je een andere baan hebt gevonden en verzin daarbij goede smoes (kom niet aanzetten met verdien meer geld oid)

Verder ligt het aan de omgeving,
zit je daar in je uppie alles te regelen, of zijn er meerdere,
welke taken heb jij toegedeeld gekregen, en zijn het taken die alleen jij specifiek aankunt. Als je daar voor bepaalde taken bent aangezet rond een deel af, maar begin niet met een nieuw stuk, geef het gelijk door, aangezien ik vermoed dat je vanuit je werk mailt :Y)

En ik weet niet wat je precies verstaat onder adult-business,
maar hou het fatsoenlijk, en ga niet van de ene op de andere dag vertrekken, ook al vermoed je dat er naar alle waarschijnlijkheid illegale handelingen worden uitgevoerd.
In verschillende delen is er een hierarchie van hier tot ginder, en jij hoort tot een tak die flink wat geld in het laatje brengt en het zou me niet verbazen als er iemand verhaal komt halen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Iblies schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:29:
[..]
En ik weet niet wat je precies verstaat onder adult-business,
maar hou het fatsoenlijk, en ga niet van de ene op de andere dag vertrekken, ook al vermoed je dat er naar alle waarschijnlijkheid illegale handelingen worden uitgevoerd.
[..]
Loop eens de videotheek binnen, en vraag naar adult DVD's.

Wat betreft fatsoenlijk, dan moet dat 2 kanten op werken. De werkgever in kwestie wil dat de TS dus dingen uitvoerd die strafbaar zijn. Als werknemer hoef je daar geen gehoor aan te geven. Een contract voor bepaalde tijd die niet tussentijds opzegbaar is, en dan weggaan is verre van fatsoenlijk, maar een werkgever die z'n werknemers aanzet tot ontwikkelen van strafbare dingen vind ik een prima reden om vandaag een leuk briefje op z'n bureau te leggen dat het vandaag de laatste dag van geleverde arbeid.

De TS kan per direct beginnen bij een andere werkgever, dus waarom langer strafbare feiten blijven plegen voor een werkgever, als je weet dat het niet mag. Prima reden om exit te gaan, en wel per direct.

Ey!! Macarena \o/

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
RaZ schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:12:
[...]

Loop eens de videotheek binnen, en vraag naar adult DVD's...
Eerder welke sector,
waar ik train is er ook een soort van "producer" en die geeft aan dat vrouwen overal van europa vandaan komen. Meiden leven aardig, maar worden naderhand ook gewoon gedumpt.
Dat is echt niet het type volk waar je je recht gaat halen.

• wica

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Zowiezo bedankt voor alle adviesen.

Ik ben nog wel bereid om me normale werkzaamheden netjes af te ronden.
Heb er met me werkgever over gehad. Hij zegt dat die bereid is mijn te laten gaan. Moet dit maandag op papier krijgen.

Aangifte doen is een goede optie, welke ik eigelijk liever zou over laten aan de mensen die er daad werkelijk schade aan onder vinden.

Nee, ben niet de enigste dit dit zou kunnen doen binnen het bedrijf.

Dit bedrijf, de eigenaar heeft in het verleden wel meerdere rechtzaken gevoerd tegen medewerkers binnen het bedrijf.

Daarnaast hem ik me baas vorige week en de week ervoor gewaarschuwd voor de gevaren van zijn acties. Maar ja. Dan komt die een week later dus weer met wat anders. Vandaar dat ik er genoeg van heb. Hij zit alleen maar snel geld verdienen.

Welke sector? betaalsystemen, adult websites.

[ Voor 3% gewijzigd door wica op 22-09-2006 20:21 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt altijd nog meld misdaad annoniem doen. Kunnen ze bij Justitie iig hun pijlen erop richten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1