[Win 2003 ENT] BSOD problemen bij versturen van bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Als ik een bestand naar mijn Windows 2003 server verstuur over het netwerk (Microsoft Windows Network) gebeuren er verschillende dingen:

De ene keer krijg ik "Unable to find network location" nadat een bestand al is begonnen met uploaden. Vervolgens loopt de server even vast en sluit hij alle netwerk connecties.

De andere keer krijg ik een BSOD waneer ik een bestand upload (bij de server), de rede is BAD_POOL_HEADER met de stopcode 0x00000019 of IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0x0000000A

Daarbij komt nog eens dat bij het opstarten van de server ik soms een van deze twee BSODs krijg:
1. Stopcode 0x0000007E
2. Stopcode 0x0000000A (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, alleen geeft hij dit niet bij deze aan)

Weet iemand wat de preciese fout is en hoe ik dit kan oplossen (zonder het systeem opnieuw te installeren)

Systeem:

AMD Sempron 2400+ 1,5Ghz
Geheugen: 512MB
Windows Server 2003 Enterprise Service pack 1
100mbit LAN

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

wat voor moederbord zit er in? welke merk en model?
sommige sata drivers voor die neo k8n moederborden kunnen nogal eens problemen geven.
ook slecht geheugen of geheugen dat op een te hoge snelheid loopt (cas/ras timings) kan dit veroorzaken.

http://forums.amd.com/index.php?showtopic=26569
en anderen....

mookie

Verwijderd

Mijn eerste gedachte een probleem met de netwerkkaart of de driver ervan, kan ook soms door het tcp/ip protocol komen vanwege corruptie.

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Ik heb het probleem sinds Windows Update een update heeft uitgevoerd op het .net framework 2.0, die tijdens de update mis ging (met een BSOD) voor een onbekende rede.

Het moederbord is een Winfast K7S.
Het systeem log geeft aan dat er hier en daar controller fouten zijn en de kabels vervangen moeten worden.

Er zit een IDE WD160 HDD 8MB cache in.

De netwerk kaart zelf is in orde, de drivers moet ik nog controleren.
Heeft het zin als ik Shadowing en CPU Cache uitzet in de BIOS? (Zoals een BSOD suggereerd)

EDIT: Ik heb de netwerk drivers opnieuw geinstalleerd (waarschijnlijk met een nieuwere versie) en nu lijkt het probleem te zijn verholpen. Ik zal het maar moeten afwachten wat voor andere problemen ik tegenkom.

EDIT2: Probleem nog niet verholpen, had gewoon geluk daar denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Da-Huntha op 22-09-2006 19:46 ]