[KISS-DP450[ Component via SCART werkt niet, help

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:53
Geachte tweakers,

Sinds een tijd draai ik mijn DVDtjes af via een gehackte xbox middels een high def kabeltje. Ik heb een Panasonic AE500 die dan via component @ 720p wordt aangestuurd.
Omdat ik series e.d. liever even snel via de breedbeeld CRT bekijk, had ik een los DVD spelertje gekocht voor de beamer. Op die manier hoef ik niet continue de normale RGB verbinding van de xbox te verbreken en er een HiDef kabel tussen te zetten. Voor een paar tientjes had ik een Revoy DX3200 op de kop getikt die al geflashed was naar de 1 na nieuwste KISS DP-450 firmware.

Volgens de handleiding kan deze component via SCART aan. Echter, als ik Component via SCART selecteer krijg ik geen beeld op de beamer. Stop ik de standaard scart kabel er weer in (die aan mijn PC hangt) en floep, ik heb weer beeld.

Ook zie ik niet de geavanceerde instellingen zoals die hier bijv zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.dvd.nl/images/hwreviews/000026-05.jpg

Is er een soort van advanced menu ofzo?
Weet iemand hoe ik component via scart echt werkend kan krijgen?

PS Heb net de nieuwste firmware erop gezet.

• Red devil
Heeft iemand ervaring met het terugzetten van oude firmwares, bijv de nieuwste van revoy zelf?

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Hoe heb je hem op de beamer aangesloten dan?

• Red devil
M. Mulder schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:12:
Hoe heb je hem op de beamer aangesloten dan?
Via een Scart naar component aansluiting (althans, daar ga ik vanuit, het is een Scart kabel met daaraan 3 tulp kabels, zou het misschien scart naar RGB kunnen zijn??). Deze gaat in een component switch (de xbox hangt daar ook aan). Vanuit de switch gaat er lange kabel richting beamer.
De verbinding xbox - switch - beamer doet het prima, gister nog dvdtje gekeken.

[edit] even opgezocht, heb deze scart kabel:
Component Video scart kabel
Plaats in winkelmandjeMandje

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/component_video_scart.jpg

Component videokabel met tulp aansluitingen en aansluitng Scart. In diverse lengtes.

Let op apparatuur dien via de scart aansluiting geschikt te zijn voor component video

[ Voor 26% gewijzigd door Red devil op 23-09-2006 14:38 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Je sluit de PC aan op de PC (RGB) IN:?

Heb je al een ander apparaat op de component in aangesloten?
Moet je de switch handmatig omzetten?

[ Voor 16% gewijzigd door M. Mulder op 23-09-2006 22:54 ]

• Red devil
M. Mulder schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:51:
Je sluit de PC aan op de PC (RGB) IN:?

Heb je al een ander apparaat op de component in aangesloten?
Moet je de switch handmatig omzetten?
Ik heb de Kiss eerst gebruikt via RGB naar mijn breedbeeld CRT TV.
Nu probeer ik via component het signaal naar mijn beamer te krijgen. Het signaal gaat dan via een schakelkastje met simpele drukknopjes. Dat ding werkt goed, het xbox signaal gaat er prima doorheen. Ik kan natuurlijk een rechtstreekse verbinding testen maar ik heb zo het idee dat dat niet zoveel gaat uitmaken.

• M. Mulder

M. Mulder

De Xbox geeft ook een progressive output via component of een ander signaal?

• Red devil
M. Mulder schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:04:
De Xbox geeft ook een progressive output via component of een ander signaal?
Jep progressive output, 720p. En mijn beamer detecteert zelf wat voor signaal het is, kan ook 1080i of lager dan 720p zijn.

• M. Mulder

M. Mulder

Je hebt nog niet de nieuwste firmware zie ik:

http://www.kiss-technology.com/?p=hot_news&v=users (versie 2.9.3)

Probeer die er eerst eens op te zetten.

Laatst moest ik bij mijn buurman achter op zijn Sony DVD speler een heel klein knopje omzetten van RGB naar Component. Zit er misschien zo'n klein knopje op de KISS speler?

Als je deze mogelijkheden hebt geprobeerd en het lukt nog steeds niet, dan zal ik KISS even bellen.

• Red devil
M. Mulder schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:02:
Je hebt nog niet de nieuwste firmware zie ik:

http://www.kiss-technology.com/?p=hot_news&v=users (versie 2.9.3)

Probeer die er eerst eens op te zetten.

Laatst moest ik bij mijn buurman achter op zijn Sony DVD speler een heel klein knopje omzetten van RGB naar Component. Zit er misschien zo'n klein knopje op de KISS speler?

Als je deze mogelijkheden hebt geprobeerd en het lukt nog steeds niet, dan zal ik KISS even bellen.
Nou, het plaatje wat in mijn eerste post staat is niet van mijn speler. Ik zou graag in dit advanced menu willen komen, weet je hoe?
Ik heb al de nieuwste firmware erop gezet. Een knopje voor component zit helaas niet op de KISS, wel jammer. Tof dat je wilt bellen _/-\o_

Verwijderd

In het hidden menu (zo heet het wat je bedoelt) kom je met eject - back - 2 - 7 - 6.
Hier kun je instellen wat je op het plaatje hierboven ziet.

• Red devil
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:18:
In het hidden menu (zo heet het wat je bedoelt) kom je met eject - back - 2 - 7 - 6.
Hier kun je instellen wat je op het plaatje hierboven ziet.
Thanks! Het is eject - clear, maar daar kwam ik met google snel achter!
Het lijkt alsof je daar de component instelling kunt veranderen/instellen. En dat zal ook wel gebeuren, alleen werkt het niet met mijn beamer :'( , erg jammer.
Heb alle standen geprobeerd, vanaf 480p naar 1080p. Hij doet wel wat, want ik stel hem in op de CRT en hij geeft hele vage kleurtjes erna. Ook zie je een verschil met VGA output en component (qua ruis dan). Had tegelijkertijd de xbox aan, geen probleem.
Heb toen toch maar geprobeerd om rechtstreeks (dus zonder component switch) te werken. Geen succes. Voor de grap even scart getest (je gaat terug naar PAL output via EJECT, CLEAR - 1 - 2 - 3) en dat werkte gelukkig wel. Begon al het idee te krijgen dat mijn beamer sowieso niet wilde samenwerken met de dvd speler.
Erg jammer. Heeft er iemand nog een briljante tip? Ik ben bang dat het anders niets meer wordt.

;(

Verwijderd

Ja, ik noem die toets maar 'back' want clear of return vond ik een wazige omschrijving...
Jammer dat het niet werkte, ik heb eigenlijk hetzelfde resultaat met wat 720p xvids gekregen, dacht dat het een codec probleem was maar die wazige kleuren (groenachtig zeker?) waren dus toch wat anders dan.

• Red devil
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:34:
Ja, ik noem die toets maar 'back' want clear of return vond ik een wazige omschrijving...
Jammer dat het niet werkte, ik heb eigenlijk hetzelfde resultaat met wat 720p xvids gekregen, dacht dat het een codec probleem was maar die wazige kleuren (groenachtig zeker?) waren dus toch wat anders dan.
720p xvids via de Kiss?
Kan de Kiss dat qua computing power wel aan? Want het kost behoorlijk wat cpu kracht, misschien dat de 200Mhz van de kiss dan tekort schieten (mijn xbox @ 733 Mhz p3 kan het nl ook al niet)

Verwijderd

Hm ja daar zeg je wat. :P
Tja ik was maar wat aan het klooien ermee, wilde de 720p output testen omdat ik tot voor kort niet eens wist dat dat mogelijk was. Ik kan echter ook niet echt een andere bron bedenken hoe dit dan wel te kunnen gebruiken :? Dus waarom dan wel ondersteunen :?

ps. bij mij gaat het om een DP-558 maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 20:41 ]

Pagina: 1