PC Start niet op na bios (Geen windows logo)

Pagina: 1
Acties:

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:45
DIt is een vrij vreemd probleem, heb veel ervaring met PCs en ik heb ook de search function gebruikt maar zonder succes. Weet niet eens of het wel een mobo probleem is:

Een vriend van mij heeft een vrij nieuwe PC, de PC heeft altijd gewerkt maar sinds gisteren is er een weird probleem. De PC start op en geeft het Bios, alles wordt correct geladen en vervolgens komt het scherm met postoverzicht (schijven, IRQs) en daarna moet het windows logo komen en moet worden opgestart, maar zonder succes. Het scherm blijft zwart.

Het gaat zich om:
Moederbord: ECS C51GM-M (V1.1)
Processor: Sempron 3000+
Memory: 512 MB DDR2
Hard Disk: Western Digitial 80 GB Sata/300
Floppy Drive: NEC 1.44" FDD
DVD: NEC 4571 DVD Writer

Ik ben vervolgens een aantal dingen gaan proberen/doen:
1. Bios geupdate naar de laatste versie - geen succes
2. Bios compleet nagelopen en gekeken naar eventueel verkeerde settings - geen succes
3. Memtest laten lopen - geen problemen vooralsnog
4. WD Diagnostic tools laten lopen - geen problemen
5. Windows proberen opnieuw te installeren - werkt niet! Hij blijft vasthangen op een zwart scherm nadat de tekst hardwareconfiguratie wordt geinspecteerd verdwenen is!

Ik heb geen idee wat ik over het hoofd zie, ik heb bij mijn weten alles geprobeerd, maar zonder succes. Zijn er zaken die ik nog moet doen? Thx!

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch op 21-09-2006 23:08 ]

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Verwijderd

Hoi

Ik heb PRECIES hetzelfde gehad. ik verwacht dat het in je HDD zit namelijk. Toen ik die pc stripte en een andere bouwde en deze HDD erin had gezet zag ie hem goed, start ik pc opnieuw op duurt het opstarten wat langer en wat blijkt windows ZIET hem niet meer ook niet bij schijfbeheer maar wel in de bios !!!! verwacht dat dit je probleem is...
Ik kon ook niet installeren of net wat bleef ook precies zoals jij zegt hangen na dat scherm !!!

Probeer eens een andere hddd erin te doen en kijken of je daarop wel kunt installeren.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maakt de HDD een herhalend geluid? of draait die niet of geen reactie

Probeer eens een andere IDE kabel en een andere IDE poort

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:50
Paar dingen die ik kan bedenken maar die je vermoedelijk ook wel gedaan hebt:

1) Load setup defaults van bios
2) alle onnodige hardware even eruit halen en opnieuw proberen om evt IRQ problemen etc te voorkomen
3) temperatuur controleren in bios ( geen idee of je dat kan zien bij dat mobo maar bij asus heb je altijd een hardware monitor optie in bios)
4) controleer op led status lampjes / bios geluid codes -> evt interne pc speaker aansluiten als dat niet standaard hoorbaar is?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Viper_74 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:22:
Maakt de HDD een herhalend geluid? of draait die niet of geen reactie

Probeer eens een andere IDE kabel en een andere IDE poort
Nadat je dit geprobeerd hebt en het werkt nog steeds niet, ruk dan eens je videokaart er uit, kijk eens of dat nog wat uithaalt (soms is het namelijk TE simpel ;) )

Wabbawabbawabbawabba

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ooit eens hetzelfde gehad met een ECS bordje. Idd was het door de HDD ,maar dit heb ik toen opgelost door dat ding een keer zonder HDD te booten en daarna mét.

Verder zou ik je willen aanraden even memtest te draaien om je geheugen uit te sluiten.

Ow neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook eens door :)

@bobracing: Hij heeft toch al getest met een HD tool van de fabrikant en deze geeft aan dat de HD goed is. Dat jij 99% zeker bent bewijst maar weer voor mij wat voor een bofkont je bent met die glazen bol ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Herby op 22-09-2006 15:51 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

ik verwacht dat het 99% de HDD is.. simpel andere eraan en teste maar..

• Dutch
Heb van alles geprobeerd en denk idd dat het de harde schijf is. Ik ga vanavond of morgenavond met een andere HD proberen en dan post ik wel wat de bevindingen zijn!

• Dutch
Probleem is opgelost, HD in andere pc et voila - klaar!!!

Thx!

Pagina: 1