DIt is een vrij vreemd probleem, heb veel ervaring met PCs en ik heb ook de search function gebruikt maar zonder succes. Weet niet eens of het wel een mobo probleem is:
Een vriend van mij heeft een vrij nieuwe PC, de PC heeft altijd gewerkt maar sinds gisteren is er een weird probleem. De PC start op en geeft het Bios, alles wordt correct geladen en vervolgens komt het scherm met postoverzicht (schijven, IRQs) en daarna moet het windows logo komen en moet worden opgestart, maar zonder succes. Het scherm blijft zwart.
Het gaat zich om:
Moederbord: ECS C51GM-M (V1.1)
Processor: Sempron 3000+
Memory: 512 MB DDR2
Hard Disk: Western Digitial 80 GB Sata/300
Floppy Drive: NEC 1.44" FDD
DVD: NEC 4571 DVD Writer
Ik ben vervolgens een aantal dingen gaan proberen/doen:
1. Bios geupdate naar de laatste versie - geen succes
2. Bios compleet nagelopen en gekeken naar eventueel verkeerde settings - geen succes
3. Memtest laten lopen - geen problemen vooralsnog
4. WD Diagnostic tools laten lopen - geen problemen
5. Windows proberen opnieuw te installeren - werkt niet! Hij blijft vasthangen op een zwart scherm nadat de tekst hardwareconfiguratie wordt geinspecteerd verdwenen is!
Ik heb geen idee wat ik over het hoofd zie, ik heb bij mijn weten alles geprobeerd, maar zonder succes. Zijn er zaken die ik nog moet doen? Thx!
Een vriend van mij heeft een vrij nieuwe PC, de PC heeft altijd gewerkt maar sinds gisteren is er een weird probleem. De PC start op en geeft het Bios, alles wordt correct geladen en vervolgens komt het scherm met postoverzicht (schijven, IRQs) en daarna moet het windows logo komen en moet worden opgestart, maar zonder succes. Het scherm blijft zwart.
Het gaat zich om:
Moederbord: ECS C51GM-M (V1.1)
Processor: Sempron 3000+
Memory: 512 MB DDR2
Hard Disk: Western Digitial 80 GB Sata/300
Floppy Drive: NEC 1.44" FDD
DVD: NEC 4571 DVD Writer
Ik ben vervolgens een aantal dingen gaan proberen/doen:
1. Bios geupdate naar de laatste versie - geen succes
2. Bios compleet nagelopen en gekeken naar eventueel verkeerde settings - geen succes
3. Memtest laten lopen - geen problemen vooralsnog
4. WD Diagnostic tools laten lopen - geen problemen
5. Windows proberen opnieuw te installeren - werkt niet! Hij blijft vasthangen op een zwart scherm nadat de tekst hardwareconfiguratie wordt geinspecteerd verdwenen is!
Ik heb geen idee wat ik over het hoofd zie, ik heb bij mijn weten alles geprobeerd, maar zonder succes. Zijn er zaken die ik nog moet doen? Thx!
[ Voor 4% gewijzigd door Dutch op 21-09-2006 23:08 ]