Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ga jij de PS3 kopen en F@H erop draaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine vraag, ik weet niet of er al topic over is gemaakt.

Ga jij op de PS3 F@H draaien, of ga je hem uiteraard kopen?

Ikzelf zit nog te twijfelen, vooral door de prijs.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

is de PS3 al uit dan :? IMHO ben je wat te voorbarig wat betreft de PS3. Over de prijs is nog maar weinig bekend en kan zelfs een dag voor launch nog aangepast worden.

[ Voor 75% gewijzigd door Nik op 21-09-2006 22:38 ]

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03
misschien ben ik een noob ... maar volgens mij is de ps3 er nog niet... en wordt het ook niks.

[ Voor 44% gewijzigd door CRpt3r55 op 21-09-2006 22:44 ]

Etuuuuuh!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je gelijk in, maar omdat de PS3 over 2 maanden al in Amerika and Azie op de markt ligt, denk ik niet dat er veel aan de prijs zal veranderen.

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-10 09:30
hmm ik heb het er laatst wel met iemand anders over gehad. we kwamen er op uit dat zo een ding ook leuk is voor eigen simulaties als je aan een universiteit werkt oid. en dat dat mss wel een goede reden was er zelf een te kopen

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als je al iets zal kunnen draaien anders dan hun os.

Sony kennende zijn ze niet echt opensource-minded.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Ook dat idd. Alhoewel steeds meer mensen het proberen, kijk maar eens wat de xbox met zich mee bracht. Complete mediacenters. Van de PS2 heb ik idd weinig gezien... De tijd zal het leren. maar IMHO koop ik een PS3 om te gamen, niet om dat ding te laten grazen... En dat zal ik er ook never nooit mee willen doen, hoe snel die cell chip ook mag zijn. Denk dat het ook best duur is. Voor het geld van een PS3 koop je wellicht een paar leuke systemen die net zo snel zijn bij elkaar.

Maar ik denk dat het weinig zin heeft om erover te speculeren, aangezien de prijs van de PS3 nog niet eens bekend is, laat staan de leverdatum en al helemaal niet of we er zelf dingen op kunnen draaien.

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
en vergeet niet dat de Xbox zo goed als een PC was met een CPU erin die ook in een desktop zou kunnen zitten er zitten zelfs IDE kabels in naar de HDD

(het viel me persoonlijk nog mee toen ie uitkwam dat er niet letterlijk windows op stond)

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 22:49

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

proller schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:55:Maar ik denk dat het weinig zin heeft om erover te speculeren, aangezien de prijs van de PS3 nog niet eens bekend is, laat staan de leverdatum en al helemaal niet of we er zelf dingen op kunnen draaien.
Volgens mij is de PS3 sneller dan je denkt hoor, ik had iets van 200x zo snel als een AMD athlon 64 3200+ berekend... maar ik weet niet precies hoe het zat :)

Gromba.nl

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PS3 is vanaf € 499 te koop in maart 2007. Even ter info....
En Sony is vrij serieus om Linux te laten draaien voor allerhande zelfbouw projecten.
Als ik hem eenmaal hier heb staan weet ik niet of ik hem zal laten grazen. Ligt eraan in hoeverre je merkt dat het apparaat aan staat.

PSN: Shiver23

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

0X55AA schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:52:
Als je al iets zal kunnen draaien anders dan hun os.

Sony kennende zijn ze niet echt opensource-minded.
Jawel hoor, lees dit bericht maar eens :)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:54
noujah ik koop er iig geen vind gamen op de pc 10000000x beter dan op console :P, echt niet fijn met zon controller marja dat licht er natuurlijk ook aan wat je gewent bent.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:32
Gromba schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:57:
[...]

Volgens mij is de PS3 sneller dan je denkt hoor, ik had iets van 200x zo snel als een AMD athlon 64 3200+ berekend... maar ik weet niet precies hoe het zat :)
:+

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 22:49

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Op het filmpje deed de PS3 ongeveer 7.5 seconde over 1 frame, mijn computer doet daar 12 minuten over :)

Gromba.nl

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Begrijp ik het goed dat je met F@H een Windows versie op je PS3 zou kunnen draaien?? :?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:04

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hmz... Just FYI: Ik las gister een foldertje van de Real (da's een grote duitse winkelketen, ik woon naast de duitse grens) en daar kon je nu de PS3 al reserveren. Kostte rond de 500 euri's en was dan beschikbaar vanaf 17 november 2006...

[ Voor 1% gewijzigd door Rowdy.nl op 25-09-2006 10:20 . Reden: Damn, nie helemaal bij de les... ;) ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Gromba schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:52:
[...]

Op het filmpje deed de PS3 ongeveer 7.5 seconde over 1 frame, mijn computer doet daar 12 minuten over :)
Wat voor frame? Software rendered? OpenGL? Direct3D? Etc?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:32
Opzich natuurlijk een mooie ontwikkeling dat je Folding kan draaien op de PS3. Maar stel dat één iemand een compleet serverpark heeft, en één iemand die heeft een PS3 en haalt dezelfde resultaten als dat serverpark, dat lijkt me nou niet erg bemoedigend voor de huidige community.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Robkazoe schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:30:
Opzich natuurlijk een mooie ontwikkeling dat je Folding kan draaien op de PS3. Maar stel dat één iemand een compleet serverpark heeft, en één iemand die heeft een PS3 en haalt dezelfde resultaten als dat serverpark, dat lijkt me nou niet erg bemoedigend voor de huidige community.
Dat kan alleen maar gunstig zijn voor Sony :+

PSN: djmurcielago

• Robkazoe
Denk dat ze het beste dan twee soorten stats kunnen maken. Eén voor de PS3 gebruikers, en één zoals die nu zijn.

Verwijderd

Wacht eerst nou maar eens af guys. Je kan straks ook F@H op je GPU draaien, en mss is F@H op een SLI-config wel weer een x-maal sneller dan die hele PS3. Daarnaast heb ik al artikelen gelezen waarin add-in boards voor de PC worden beschreven met een Cell-processor erop, als een FPU assistent zeg maar. Wellicht wordt die optie ook haalbaar.

En over een pear jaar is die PS3 een heel stuk goekoper, kan je er altijd nog een x-aantal kopen voor een parkje :P

Kortom, gewoon ffies afwachten. Want die PS3 heb je voor games / Blue-Ray DVD-spelerT / etc. helemaal niet nodig ;)

Verwijderd

Robkazoe schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:50:
Denk dat ze het beste dan twee soorten stats kunnen maken. Eén voor de PS3 gebruikers, en één zoals die nu zijn.
beetje onzin natuurlijk, dan moet je mensen als jerry ook aparte stats geven. Iemand met zeg meer dan 10 computers niet meer in de huidige stats laten zien.

1. de zakelijke grazers stats
2. de thuis grazers stats

enz... enz...

val ik tussen wal en schip :) ik graas zakelijk thuis :D

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rowdy.nl schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:26:
Hmz... Just FYI: Ik las gister een foldertje van de Real (da's een grote duitse winkelketen, ik woon naast de duitse grens) en daar kon je nu de PS3 al reserveren. Kostte rond de 500 euri's en was dan beschikbaar vanaf 17 november 2005...
Waarom is ie er dan na bijna een jaar nog steeds niet? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Robkazoe
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:55:
[...]

beetje onzin natuurlijk, dan moet je mensen als jerry ook aparte stats geven. Iemand met zeg meer dan 10 computers niet meer in de huidige stats laten zien.

1. de zakelijke grazers stats
2. de thuis grazers stats

enz... enz...

val ik tussen wal en schip :) ik graas zakelijk thuis :D
Het gaat mij meer om het feit dat één PlayStation 3 van 400 euro/dollar misschien wel 100x zoveel kan doen als één desktop PC. Dat één PlayStation 3 met een compleet serverpark van een bedrijf de strijd aan kan gaan. Dat zal natuurlijk zeer demotiverend zijn voor de huidige community. Kijk, het is logisch dat als één iemand zoals die "Jerry" met veel PC's en servers hoog in de stats staan. En dat je met één computer laag staat maar als je met één computer zo'n "Jerry" figuur kan verslaan terwijl hij 100.000 euro's aan hardware heeft staan, dan is dat niet leuk. Zo kan elke PS3 bezitter, ff top van F@H stoten. Daar gaat het mij om. Niet zozeer om thuis/zakelijke grazers maar dat je met 500 euro al in de top meedraait terwijl andere die jarenlang dit project al ondersteunen in één klap in één maand tijd voorbij kunnen passeren...

Verwijderd

Naja 400/500 euro .... dat zullen we nog eens zien. De eerste prijsdalingen van de PS3 komen al doorgesijpeld. Straks wordt het nog heel betaalbaar om zo'n parkje te maken :P

Over de prijsdaling zie straks de FP (staat inmiddels al in de meukticker :P)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 10:26 ]

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:27

Tao

DPC DE_KOMETEN

Robkazoe schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:19:
[...]
Het gaat mij meer om het feit dat één PlayStation 3 van 400 euro/dollar misschien wel 100x zoveel kan doen als één desktop PC. Dat één PlayStation 3 met een compleet serverpark van een bedrijf de strijd aan kan gaan. Dat zal natuurlijk zeer demotiverend zijn voor de huidige community. Kijk, het is logisch dat als één iemand zoals die "Jerry" met veel PC's en servers hoog in de stats staan. En dat je met één computer laag staat maar als je met één computer zo'n "Jerry" figuur kan verslaan terwijl hij 100.000 euro's aan hardware heeft staan, dan is dat niet leuk. Zo kan elke PS3 bezitter, ff top van F@H stoten. Daar gaat het mij om. Niet zozeer om thuis/zakelijke grazers maar dat je met 500 euro al in de top meedraait terwijl andere die jarenlang dit project al ondersteunen in één klap in één maand tijd voorbij kunnen passeren...
Tja, het is maar wat je belangrijk vindt he?!
Is het doel nu het bijdragen aan medisch researchonderzoek, of wie nu met wat voor middelen dan ook het meeste punten haalt? Het zou inderdaad een stunt zijn indien die PS3 een klein serverparkje eruit weet te rekenen. Stunt vanwege de prijs/opbrengst verhouding dan.

Overigens is het nog maar zeer de vraag OF dat inderdaad gaat gebeuren; m.i. afhankelijk van software-implementatie, uitnutten van specifieke micro-ops instructies van de Cell-spu, etc.

En volgens mij 'versla' je niemand wanneer je meer punten haalt. Er zullen altijd mensen zijn die meer behalen dan anderen. Op welk terrein dan ook. Jezelf vergelijken (en daar je motivatie dan ook uithalen) is m.i. sowieso al een slechte reden om je overtuigingen op te baseren..... :)
Maar dat is maar mijn mening.

Diablo3

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
als die ps3's niet veel stroom vreten tov een desktop P4 @ 24/7 dan zal ik er vast een aantal bestellen... dus laat maar komen die celletjes >:) >:)

Verwijderd

moet het allemaal nog zien. het is een Sony he, dus hou de brandblusser in de buurt, En hoe werken die dingen op 100% load ? wat is de warmte ontwikkeling ? Wat is het stroomverbruik ?

• Robkazoe
TAO, ik zie de stats als een grote motivatie om meer in te schakelen. Natuurlijk zijn de results van het project ook belangrijk maar die worden soms ééns in de paar maanden bekend gemaakt wat natuurlijk veel te lang duurt. Kijk, meer vouwende machines is natuurlijk altijd goed, maar ik denk dat de motivatie om meer computers in te schakelen dan weg zal vallen.

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Robkazoe schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:56:
TAO, ik zie de stats als een grote motivatie om meer in te schakelen. Natuurlijk zijn de results van het project ook belangrijk maar die worden soms ééns in de paar maanden bekend gemaakt wat natuurlijk veel te lang duurt. Kijk, meer vouwende machines is natuurlijk altijd goed, maar ik denk dat de motivatie om meer computers in te schakelen dan weg zal vallen.
Ik geef je helemaal gelijk hierin. Ik moet zelf bekennen dat het ook een extra aansporing voor mij is om eerder mijin PC's te upgraden :)
Maar mijn sterkste reden is het genereren van resultaten. Ik zie teveel mensen (in mijn ogen: onnodig) overlijden aan allerlei enge ziektes, daar waar er eenvoudigweg meer middelen ingezet zouden kunnen worden hiervoor. Als ze nou eens al die supercomputer parken hiervoor inzetten ipv. onderzoek doen naar ballistisch proeven voor afstand geleide raketten...... 8)7
Afijn, sweet dreams TAO!

Diablo3

Verwijderd

Tao schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:08:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk hierin. Ik moet zelf bekennen dat het ook een extra aansporing voor mij is om eerder mijin PC's te upgraden :)
Maar mijn sterkste reden is het genereren van resultaten. Ik zie teveel mensen (in mijn ogen: onnodig) overlijden aan allerlei enge ziektes, daar waar er eenvoudigweg meer middelen ingezet zouden kunnen worden hiervoor. Als ze nou eens al die supercomputer parken hiervoor inzetten ipv. onderzoek doen naar ballistisch proeven voor afstand geleide raketten...... 8)7
Afijn, sweet dreams TAO!
tja supercomputer parken. geen probleem alleen wil F@H er niet aan mee werken om bv ( is nu toch te laat helaas ) irix client te maken. dan had er allang een sgi park mee gegrazen .

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat ik de Cell-processor al een tijdje volg. Het is een slim ontwerp met een behoorlijke potentie, en een behoorlijk grote ruimte voor flinke hoeveelheden GFlops. Vandaar dat ik wel snap dat ze er een client voor maken.

Maar wat ik dan niet snap is of er überhaupt een beetje slimme strategie achter de ontwikkeling van bepaalde clienten zit.

Er zijn inmiddels een x-aantal miljoen XBoxen(360) gemaakt, en ik geloof nergens iets gelezen te hebben over welke poging dan ook om een client voor de XBox(360) te maken. De XBox 360 is wel een console waarop niet zomaar "eigen software" op kan draaien, maar ik lees nergens dat er überhaupt een soort van overleg geweest is met MS om een oplossing te bedenken.

Dit is een voorbeeld wat ik bedoel wat betreft strategie: Het idee om te proberen de grote hoeveelheden spelcomputers in de wereld als bron "aan te spreken", is op zich helemaal geen slecht plan. Maar voer dat plan dan ook een beetje doordacht cq. volledig uit, en houdt het niet alleen bij die ene console.

Qua strategie zou er bij elk sowieso een beleid achter moeten zitten om zoveel mogelijk werk aan te spreken. Spelcomputers zijn momenteel een hele grote bron die helemaal niog niet wordt aangespreken. En wat dat betreft zijn er nog andere hele grote potentiele bronnen aan te spreken, de grote clusters (zoals Soul's SGI's).

Wellicht zou het voor F@H-organisatie een goed idee zijn om een x-tal "losse groepjes studenten" te formeren die een aantal van die pronnen probeert aan te spreken; Één groep richt zich op de grote clusters, één groep op de PÇ-gebruikers (met een sub-groep die GPU's probeert aan te spreken), en een club die spelcomputers probeert te betrekken.

Dit alleen maar als idee ....

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Aanvullend zou ik graag wat kruisbestuiving van resultaten tussen alle medische projecten zien (zie mijn opmerking Tao in "\[UD-Grid] hitparade van 19 september"), maar dat is off-topic.

Diablo3

• smoking2000
  • Laatst online: 05:19

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Het probleem is dat Pande Group niet de resources heeft om al deze clients te ontwikkelen, het is geen softwarehuis vol programmeurs, maar een groep wetenschappers. De resultaten van de WUs zijn voor hun belangrijker dan de clients die die resultaten produceren.

De regel voor nieuwe clients is dat ze alleen ontwikkeld worden als de Return On Investment groot genoeg is (zie: http://fahwiki.net/index.php/Alternative_FAH_Platforms). Volgens mij was de initiatief nemer van de PS3 client Sony en niet Pande Group. Een groot deel van de client is door Sony ontwikkeld en niet door de jongens van Pande Group.

Ik druf te wedden dat als MS een samenwerking met Pande Group aan zou willen gaan zoals ook Sony dat heeft gedaan, dat er ook een Xbox client zal komen.

Sony gebruikt Cure@PS3 als PR middel, en gezien de artikelen er tot dus over, als leverage om te kiezen bij aanschaf van een nieuwe console voor een PS3 ipv de anderen, die niet voor de verbetering van de mensheid ingezet kunnen worden. Tevens probeerd Sony de PS3 te profileren als computer en niet als entertainment machine, om belasting korting te krijgen. Over consoles moeten zij veel meer belasting betalen dan over een computer. :)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

smoking2000 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:39:
[...]

Het probleem is dat Pande Group niet de resources heeft om al deze clients te ontwikkelen, het is geen softwarehuis vol programmeurs, maar een groep wetenschappers. De resultaten van de WUs zijn voor hun belangrijker dan de clients die die resultaten produceren.

[...]
Maar ze zijn wel verbonden aan een heel gerenommeerde universiteit .... die een gerenommeerde informatica-afdeling heeft ... die o.a. verantwoordelijk is voor de Brooke-compiler, waardoor we straks een GPU-client hebben.

Mijn stelling is dat ze meer "in house" om zich heen kijken, en proberen de informatica-afdeling van hun eigen universiteit erbij te betrekken ipv. het ontwikkelen door derden te laten geschieden:
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:52:
[...]
Wellicht zou het voor F@H-organisatie een goed idee zijn om een x-tal "losse groepjes studenten" te formeren die een aantal van die pronnen probeert aan te spreken; Één groep richt zich op de grote clusters, één groep op de PÇ-gebruikers (met een sub-groep die GPU's probeert aan te spreken), en een club die spelcomputers probeert te betrekken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wow, dit topic is nu al een grote discussie en er is geen flaming (dat ben ik niet echt gewend). Er zijn veel goede argumenten gegeven.

Maar je moet wel opletten dat de PS3 een console/PC is, met 4 USB poorten. Dus je zou in principe je USB muis en toetsenbord erop aan sluiten, een PS3 versie voor een Linux distro (ik neem aan dat na een paar maanden na de release van de PS3, honderden hackers gaan kijken hoe software op de PS3 werkt en proberen om er een Linux distrobutie erop te compilen en te draaien).

Dus in andere woorden zou je de PS3 als een Linux PC kunnen gebruiken waarop je spellen kan (PS3) spellen kan spelen.

Misschien zou ik een topic moeten starten als de PS3 uitgekomen is in Maart om een lijst te krijgen wie er dan een PS3 heeft/gaat kopen.

• smoking2000
  • Laatst online: 05:19

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:03:
Maar je moet wel opletten dat de PS3 een console/PC is, met 4 USB poorten. Dus je zou in principe je USB muis en toetsenbord erop aan sluiten, een PS3 versie voor een Linux distro (ik neem aan dat na een paar maanden na de release van de PS3, honderden hackers gaan kijken hoe software op de PS3 werkt en proberen om er een Linux distrobutie erop te compilen en te draaien).
Linux staat by default al op de PS3 Harddisk :)

Lijkt me een van de redenen dat Folding@Home ernaar geport is, de CPU code is nieuw, en de Graphics, verder is het programmeren voor het OS hetzelfde als Linux op x86 :)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

Topicstarter
Yup, dat weet ik. :)
Maar van de videos te zien gebruiken ze meer een slide media center like systeem, in plaats van de normale desktop.

Weet iemand trouwens hoe snel de Cell is vergeleken met andere computers?

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nieuws: Mercury introduceert PCIe-kaart met Cell-processor

Doe mij toch maar een PS3 ipv een insteekkaart..

Verwijderd

Het is al laat, heb het topic ook maar diagonaal doorgelezen dus bij voorbaat mijn excuses als ik een paar zaken herhaal die al gezegd zouden zijn.
Ik las hier en daar dat mensen aparte stats willen voor de PS3. Waarom vraag ik mij dan af ? De WU's die op de PS3 draaien, zullen normaalgezien ook wel gebenchmarkt worden op een PS3, en het zou mij verbazen dat ze die een dergelijk puntenaantal gaan toekennen dat het equivalent is van een volledig serverparkje.
Anders verkloten ze hun hele scoresysteem en daar zullen ze wel bij stilgestaan hebben vermoed ik. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de GPU versie. Daar zal ook wel een benchmark-kaart van uitkomen en dat ppd zal ook wel op redelijk normaal niveau geschaalt worden

Dit is natuurlijk allemaal maar speculatie, maar ik vind dat mijn argumenten wel ergens steek houden :+

Verwijderd

Topicstarter
Ze zouden niet het score systeem verkloten, maar simpelweg mensen forceren om beter hardware/computers te gebruiken. Je hebt ook geen speciale score systeem voor computers die 10 jaar oud zijn. Dus een speciaal score systeem zie ik niet echt aankomen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:27:
Ze zouden niet het score systeem verkloten, maar simpelweg mensen forceren om beter hardware/computers te gebruiken. Je hebt ook geen speciale score systeem voor computers die 10 jaar oud zijn. Dus een speciaal score systeem zie ik niet echt aankomen...
Ik denk dat PCL het net ffies iets anders bedoeld, en ik ben het met hem eens. Hij bedoelt wss dat er een bepaalde serie WU's ontwikkeld zal worden die alleen op PS3's draait, net als bv. de QMD's in het verleden alleen op intels draaiden.

Nu ging het met de QMD's niet helemaal goed, maar de bedoeling van het idee is dat je de grootste WU's aan de snelste machines geeft. De WU's van de PS3 zullen dan wss heel erg groot/ingewikkeld zijn, waardoor die bv. 2 volle weken nodig hebben om compleet te raken.

Uiteindelijk zijn die WU's bv. 2800 punten waard, maar omdat je er 14 dagen over doet levert dat dus 200 punten per dag per WU/CPU ... min of meer gelijk met wat wij allemaal draaien met de huidige WU's per CPU.

Ik denk dat er zo'n soort idee achter gaat zitten.

Verwijderd

Dat was idd wat ik bedoelde. Schijnbaar kan G_M_C het gewoon beter uitleggen
Alle WU's worden nu op een X86 processor gebenchmarkt.
Wanneer er nu cores uitkomen voor een GPU en een PS3 (Cell processor), zullen die op de desbetreffende hardware gebenchmarkt worden en waarschijnlijk evenveel ppd toegekend krijgen (met dezelfde regels als bonus WU's, ... )

Verwijderd

Topicstarter
Ah, nu begrijp ik. Maar het is natuurlijk wel gissen of dit gebeurt.
Pagina: 1