WAG54GX2 VPN verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik heb problemen met de vpn verbinding van de zaak (Microsoft vpn) en mijn WAG54GX2 modem.
Het modem werkt prima met internetten en online gamen, echter als ik een tunnel op zet naar de zaak, wordt na een minuut of 5 steeds de verbinding verbroken.

Met mijn speedtouch werkt het prima.

Ik heb verschillende firmware';s geprobeerd. (1.003/1.006b/1.00A/1.009)
en verschillende settings (firewall uit, pc in dmz MTU aangepast)

Maar het probleem blijft :'(

Heeft iemand het wel voor elkaar met deze gateway (lijkt me wel want op internet lees je er niet veel problemen over) en zie ik iets over het hoofd.

(meerdere malen contact gehad met linksys, maar die geven me alleen steeds nieuwe firmware's)

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
niemand een idee ?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 16:43
Ik heb dat probleem ook gehad met een speedtouch, dat is uiteindelijk verholpen door het unbinden van het IKE protocol, dus dat hij niet meer vast aan poort 500 (?) zit.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Heb je dat door een firmware upgrade gedaan? Ik kan namelijk de instelling nergens vinden

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 16:43
Ik heb dat gedaan via een telnet sessie, je zou even moeten googelen of dat ook mogelijk is bij jou router.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde modem, maar ervaar dit probleem niet. Mijn modem is vrij standaard ingesteld met firmware v1.00.01, maar wel wireless uit. Bij toeval kwam ik erachter dat wireless de grote boosdoener voor veel onverklaarbare problemen was (spontaan uit, wegvallende verbindingen, crashes en ga maar door).

OT: hoe kom je aan al die firmwares? Ik heb heel lang gehoopt op updates, maar Linksys lijkt dit product vergeten te zijn.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
De 1.009 staat sinds kort op de site

http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

Heb jij ook een vpn verbinding ?

Verwijderd

Bedankt - ik had dus al weer een paar weken niet gekeken. Ik gebruik vaak VPN verbindingen, zowel vanaf een PC als vanaf een Mac. 24 uur voltrekken met bittorrent over vpn = geen probleem hier.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Wireless uit lijkt wel beter te gaan, maar hij gooit me er nog steeds uit :(

Heb jij ppoa of bridged adsl ?

Verwijderd

ppoa (xs4all)

Verwijderd

Ik heb sinds de aankoop (sep 06) hetzelfde probleem. De firmware upgrade hielp niet en de support is klote. Ook schijnt het modem helemaal niet adsl 2+ comp. te zijn. Hij wordt echter wel zodanig verkocht.
Pagina: 1