Windows xp installeren op een packard bell laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 3.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 116363

Topicstarter
Hoi,

We hebben hier thuis een packard bell laptop en vond die windows maar irritant met al die bijgeleverde software dus ik dacht: ik installeer gewoon een normale windows van originele cd en gebruik de code op de onderkant van de laptop. Ik heb dus de partitie verwijderd waar windows opstond. Nu windows geïnstalleerd, gaat allemaal prima tot dat ik voor de eerste keer opstart. Dan zegt hij dat ik nu moet activeren voordat ik in windows kan komen.. dacht: dat is geen probleem, maar ik heb nog geen internet omdat ik daarvoor eerst drivers moet downloaden in windows. Ik kan echter ook niet telefonisch activeren want er staat: bel .. en geef dan de medewerker hetvolgende installatie id: --------
Dus ik kan ook niet telefonisch activeren..

Nu snap ik niet waar dit aan ligt. Ik heb de originele windows van packard bell verwijderd. Wel staat er nog een inactieve partitie op die blijkbaar als recover partitie kan worden gebruikt maar ik kan die neem ik aan niet bereiken als ik niet in windows kan, of kan ik van deze partitie weer de packard bell windows installeren?

Ik wil eigenlijk gewoon een normale windows op die laptop, maar ik ben bang dat ik niet meer terug kan naar de packard bell windows en zo dus op geen één windows xp kan, en dus niks aan de laptop heb.

Wat is volgens jullie de beste manier om windows xp ((gewoon normale niet die kut packard bell met al die bijgeleverde software) op deze laptop te installeren, zodat ik wel in windows kan zodat ik daarna gewoon xp kan activeren? Ik snap er gewoon geen ene moer van waarom ik windows meteen moet activeren maar het zal wel... ik wil gewoon een normale windows en als dit echt niet kan de packard bell windows maar nu heb ik niets!

Alvast heel erg bedankt, want ik snap het niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18
Je kan toch ook die windowsversie van PB installeren en dan al die troep eruit slopen. Heb ik ook gedaan met mijn Toshiba laptop en ik kan alles doen wat ik ook met mijn desktop-pc doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07
Telefonisch activeren doe ik ook meestal (student license); je moet echter dan wel als land NL selecteren, pas dan verschijnt er een tel.nr. En dan nog, je kan het tel.nr. toch wel op internet achterhalen?

Kan dus wel gewoon telefonisch!

Edit: typo.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 22-09-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Gewoon op annuleren klikken of later activeren, dat moet toch zo kunnen?
Dan zou je zogeheet 14 dagen moeten pc'en zonder problemen.

Vervolgens kun je drivers installeren en je kunt het internet op.

Drivers kun je gewoon bij http://support.packardbell.com/nl/ halen aangezien de files op de cd naar ik meen versleuteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 07:41
bij PB kun je vaak de recovery starten door, bij het starten van de computer, een toets of toetsencombinatie in te drukken. Probeer het eens met bijvoorbeeld F10 t/m F12, eventueel gecombineerd met de ALT-toets.

De PB helpdesk zou je natuurlijk ook moeten kunnen helpen.

We all make choices, but in the end our choices make us! - Andrew Ryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
forumsmurf schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:11:
Je kan toch ook die windowsversie van PB installeren en dan al die troep eruit slopen. Heb ik ook gedaan met mijn Toshiba laptop en ik kan alles doen wat ik ook met mijn desktop-pc doe.
Ik weet niet hoe ik die troep eruit sloop, ik heb het geprobeerd maar dan moet je dit allemaal handmatig gaan doen en dat lukt dan wel maar dan is het zo'n zooi, niet mooi verwijderd etc.. moet je ook in je registry dingen gaan verwijderen etc.
pennywiser schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:12:
Telefonisch activeren doe ik ook meestal (student license); je moet echter dan wel als land NL selecteren, pas dan verschijnt er een tel.nr. En dan nog, je kan het tel.nr. toch wel op internet achterhalen?

Kan dus wel gewoon telefonisch!

Edit: typo.
Ik heb het telefoon nummer wel natuurlijk, maar je moet toch iets aan de medewerker achter de telefoon geven zodat hij een response code terug kan geven? Bij mij staat daar dus: ------ Dus dat kan niet.
Iblies schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:13:
[...]

Gewoon op annuleren klikken of later activeren, dat moet toch zo kunnen?
Dan zou je zogeheet 14 dagen moeten pc'en zonder problemen.

Vervolgens kun je drivers installeren en je kunt het internet op.

Drivers kun je gewoon bij http://support.packardbell.com/nl/ halen aangezien de files op de cd naar ik meen versleuteld zijn.
Als ik op annuleren klik dan kom ik dus bij het account selecteren menu van windows, en als ik dan op het account klik moet ik nu activeren voor ik windows in kan... Dat van die drivers wist ik al, maar dan moet ik wel eerst in windows kunnen komen.
Onno82 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:15:
bij PB kun je vaak de recovery starten door, bij het starten van de computer, een toets of toetsencombinatie in te drukken. Probeer het eens met bijvoorbeeld F10 t/m F12, eventueel gecombineerd met de ALT-toets.

Dit zou ik even checken, maar ik wil het liefst gewoon een normale windows xp installeren.

Bedankt voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik meen me te herinneren dat er drie opties waren,
via internet, telefoon en nog een reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope die is er niet, alleen de opties: via internet, via de telefoone en ik meld me af.. dan kom je dus niet in windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:53

DataGhost

iPL dev

Het moet maar n00b-proof zijn... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij de enige (eerste) bent met dit probleem. De meeste mensen zien het verschil niet eens en bellen ook gewoon met streepjes hoor :) Ik zou ze gewoon bellen, je krijgt dan iemand aan de lijn (of na een paar keer doordrukken, weet ik niet precies meer) en dan kan je de situatie even uitleggen lijkt me.
En dan nog: je hebt dus een originele licentie, die licentie heb je om support op je product te krijgen. Beetje van de gekke als je je probleem eerst via GoT op zou moeten lossen, niet?

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 22-09-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 10:49

Nik

De meeste huidige PB laptops kun je remasteren door de recovery DVD die je als het goed is gebrand hebt. Als de deze opstart, kun je kiezen voor een schone Windows installatie (dus zonder programma's, maar met drivers). Of je doet een complete install (met allerlei extra programma's erop).

Overigens staat er een normale XP op je PB, maar staan er programma's meegeleverd. Tevens probeer je nu mogelijk een corporate of andere versie te installeren, met een OEM key, wat ws ook niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Onno82 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:15:

Dat is onzin.... je moet gewoon booten met de recoverschijf.

Verder aan de TS, PB windows installatie zijn per default behoorlijke rotzooi, helemaal met je eens. Maar goed, je hebt de mogelijkheid om windows kaal te installeren, + drivers en alleen 1 hulptooltje. Als je dat dan gewoon doet heb je alsnog een kale windows maar geen gezeik met activatie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus gewoon booten vanaf die recover partitie en dan kan ik ergens slecteren dat ik een kale windows wil? Ok, ga ik dat doen, maar hoe doe ik dat dan? Ik bedoel, moet ik eerst die andere nu geïnstalleerde windows verwijderen ofzo? Echt heel erg bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand? Zou hem vanavond wel willen installeren ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180548

Je moet recoveren met je zelfgemaakte dvd bij eerste keer opstarten van je laptop.

Als je daarmee boot kom je in een menu en dan moet je even zoeken, ik geloof iets van geavanceerd ofzo.

Suc6 :)

Mocht het niet lukken (wat bij mij ook 1keer geweest is) kun je de helpdesk ff belle... ging bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 180548 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:34:
Je moet recoveren met je zelfgemaakte dvd bij eerste keer opstarten van je laptop.

Als je daarmee boot kom je in een menu en dan moet je even zoeken, ik geloof iets van geavanceerd ofzo.

Suc6 :)

Mocht het niet lukken (wat bij mij ook 1keer geweest is) kun je de helpdesk ff belle... ging bij mij perfect.
Welke zelfgemaakte dvd? Heb ik niet gemaakt hoor, of hoeven maken... Hoop dat het zonder dvd ook nog wel lukt! :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 116363 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:51:
[...]

Welke zelfgemaakte dvd? Heb ik niet gemaakt hoor, of hoeven maken... Hoop dat het zonder dvd ook nog wel lukt! :?
Als je je recover partitie niet hebt verwijdert dan kun je het ook enkel met het bootschijfje doen, die start dan gewoon vanaf de verborgen partitie.

Ik kan me bijna niet voorstellen datPB in de loop der jaren het recoverprog drastisch heeft aangepast, dus waarschijnlijk kun je nog steeds booten met je schijfje, kiezen voor de geavanceerde optie en vervolgens een kale windows installeren.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat nou recovery? Weg met die "handige"meegeleverde MSN-Toolbar, Norton Internet security en de rest!

Gewoon installeren van een normale originele cd zoals je gedaan hebt. Dan kun je de Licentie op de onderkant van je laptop gebruiken. Als ie dan zegt dat je hem nog moet activeren, dan kun je dat gewoon via het gratis 0800 nummer doen wat in beeld staat in het activerings-scherm.

Hoi!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:53

DataGhost

iPL dev

urnie538 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:05:
Wat nou recovery? Weg met die "handige"meegeleverde MSN-Toolbar, Norton Internet security en de rest!

Gewoon installeren van een normale originele cd zoals je gedaan hebt. Dan kun je de Licentie op de onderkant van je laptop gebruiken. Als ie dan zegt dat je hem nog moet activeren, dan kun je dat gewoon via het gratis 0800 nummer doen wat in beeld staat in het activerings-scherm.
Misschien eens lezen? Zoals hierboven gezegd heeft de TS 90% zeker een recovery-optie waarbij die rommel niet wordt meegeinstalleerd. Verder heeft hij dus al gezien dat hij telefonisch kan activeren maar hij krijgt geen machine-ID.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
En wat wordt er nu net allemaal gezegd? Je kunt ook kaal installeren :)
Ehm, zonder ID wat hij kan doorgeven wordt het lastig he ;)

Gewoon proberen te booten vanaf die recovery HD en kijken wat voor opties je hebt :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die hoef je dus niet te installeren he
In principe is het zelfs zo dat Microsoft je niet eens hoeft te helpen met een activatie of wat dan ook van dit systeem. Het is namelijk zo dat je een OEM licentie hebt gekocht van PB, en zij leveren alle support voor je OS en dat doet MS zelf niet meer in zulke gevallen.

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:01:
[...]

Als je je recover partitie niet hebt verwijdert dan kun je het ook enkel met het bootschijfje doen, die start dan gewoon vanaf de verborgen partitie.

Ik kan me bijna niet voorstellen datPB in de loop der jaren het recoverprog drastisch heeft aangepast, dus waarschijnlijk kun je nog steeds booten met je schijfje, kiezen voor de geavanceerde optie en vervolgens een kale windows installeren.
\

Welke bootschijfje? Er zat geen 1 cd bij de laptop als ik het goed heb :? Dus kunnen jullie me alsjeblieft de stappen uitleggen hoe ik moet booten van die harde schijf zonder cd?

Topicstarter
Ik heb nog gezocht, maar ik heb geen cd gevonden, dus als iemand me kan helpen! :?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:48

boesOne

meuh

D'r is toch wat veranderd door de tijden heen. Huidige recovery gaat met F11 tijdens de post. Dan boot ie van de recovery partitie. Daar kan je niet een kale XP installen, maar alleen een volledige install doen met alle toeters en bellen. Eenmaal in de PB XP kan je via start/all progs/PB ondersteuning/Smartrestore mastercd's/DVD fikken. Deze zijn bootable. In het menu dat je dan krijgt kan je via geavanceerd kiezen voor 'alleen windows'.

T gebeurt nogal eens dat door het installen van een non PB XP versie de bootrecord verandert. Dan werkt je F11 niet meer en boot ie niet naar de recovery partitie. Dan heb je pech en kan je of:
Een legale XP installen met key die je bij die XP hebt gekregen. Of je kan een set mastercd's kopen bij PB voor zo'n 40 Euri.
Oem keys werken niet op retail XP installs trouwens...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Topicstarter
het werkt met f11! alleen jammer dat ik hem dan weer eerst moet branden en dan pas die advanced opties heb maarja...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:48

boesOne

meuh

Anoniem: 116363 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:38:
het werkt met f11! alleen jammer dat ik hem dan weer eerst moet branden en dan pas die advanced opties heb maarja...
PB mikt op klanten die niks van windows willen weten.. Vanuit die optiek is het ideaal: ram op F11 en installen maar.. easy duz it.. Voor de gevorderde gebruiker is 't niks..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Topicstarter
is helemaal prima gegaan, ging best snel dat installeren! Laat hem dan maar zo, zo erg vind ik het ook weer niet...

Iedereeen erg bedankt voor alle hulp! :)
Pagina: 1