Toon posts:

Solaris werkt router tegen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar peepz!!

ik heb een vervelend probleem, namelijk het volgende:
- Wanneer ik mijn solaris (web)server aansluit op mijn Router waar 2 HomePC's (met windows) op staan aangesloten, stopt de router bijna direct met werken.
Dat is zeer vervelend, omdat via de HomePC's alle Administratieve doeleindes & Programmeringen worden gedaan, terwijl de Server moet draaien om m'n website binnenkort online te zetten.

Hoe kan ik in Solaris het IP-adres aanpassen aan de LAN-IP en dat Solaris niet denkt dat het andere computers moet door voeren aan het netwerk?

Alvast bedankt,
spammen doe je maar ergens anders, niet op GoT

=============================================================

ik heb een website gevonden waarop staat wat ik moet veranderen, maar als nog is het me niet echt duidelijk...

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 27-09-2006 07:41 . Reden: website gevonden link ]

Verwijderd

Je ip adres pas je aan door een aantal bestanden in je /etc directory aan te passen.

ik geloof dat deze wel aardig accuraat is :

http://www.sun.drydog.com/faq/6.html#6.8

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er niet echt uit

ik heb ene screenshot gemaakt van me terminal
'
Afbeeldingslocatie: http://chatworld.shroom.net/Terminal-screenshot.png

Verwijderd

Dat doet niet zoveel. :)

Wat staat er in je hosts file en in de (eventueel aanwezige) hostname.* files?

Solaris (onder sparc, x86 geen idee maar lijkt me hetzelfde) kent ip adressen toe via de hosts file en de hostname.* kent 'm vervolgens toe aan de betreffende interface.

Je kunt natuurlijk ook via ifconfig een ip adres toekennen om eea te testen.

Je uitgaande router adres zet je in /etc/defaultrouter. Als die niet bestaat, gewoon aanmaken met op de eerste en enige regel het ip adres.

Succes met je site. ;)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Begin eens met je interface een normaal ip te geven, in plaats van 0.0.0.0, niet zo gek dat andere dingen niet meer werken dan heh :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar NOS :)

Verwijderd

Ik denk dat voor jou het het handigst is als je je systeem un-configged waarna je een reboot doet en je gevraagt wordt om alle systeem waarde's (ip's, dns servers, gateways, etcetc) opnieuw kunt opgeven. Let op, nadat je dit commando uitgevoerd hebt is je solaris systeem zoals deze van de fabriek afkomt.
code:
1
2
sys-unconfig
reboot

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal mijn solaris naar fabrieksinstellingen terug zetten, dankjewel..

ps. Kan iemand mij een mailtje sturen met alle info over het instellen van de hardware en het installeren van oa (alles onboard) VGA, geluid en LAN??

gelieve naar doenweniet

[ Voor 6% gewijzigd door blaataaps op 30-09-2006 20:26 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee, dat kan niet (alleen tegen betaling), het is hier een discussieforum, geen contactforum voor gratis helpdesksessies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.