Toon posts:

[Ipod 4G] radeloos...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een zoektocht van 4 uur naar problemen met de 4G iPod (clickwheel) ben ik radeloos en heb ik besloten het zoeken op te geven en hier de vraag neer te leggen.

Ik ben dus in het bezit van een iPod 4G, overgekocht, tweede hands.
Wanneer ik de Ipod aan wil sluiten op de computer geeft hij aan dat hij een "controller voor massaopslag" vindt. Vervolgens kan hij er geen drivers voor vinden. Uiteraard heb ik hiervoor Itunes al geïnstalleerd, waar de drivers bij ingebakken zitten.

Na de grote zoektocht op internet heb ik deze dingen allemaal al gedaan:
- de iPod geheel opgeladen en toen proberen aan te sluiten
- de iPod resetten
- de 5 "r"s van Ipod gedaan
- de ondersteuning van USB 2.0 afgesloten (ergens gelezen)
- de "controller voor massaopslag" verwijdert uit apparaatbeheer en opnieuw opgestart.
- iPod Diagnostische test uitgevoerd in Itunes (daarin geeft ie aan dat mijn iPod aangesloten is geweest)

Geen van dit alles werkte...
Dan is er nog dat de computer continu aangeeft dat er een Controller voor massaopslag is gevonden, ook als ik niks in de Usb-poorten heb zitten (wanneer ik dan zoek naar gewijzigde apparaten aanklik, geeft ie dat aan)

Kan iemand me helpen? Ik heb namelijk geen garantie... dat moge duidelijk zijn. Ik ben ten einde raad. Laat jullie tweakers met helpen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

- De ipod al op een andere computer aangesloten ?
- Na gaan of er misschien de mogelijkheid bestaat dat je door de aanbieder van de IPOD genaaid bent ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
4POX schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:15:
- De ipod al op een andere computer aangesloten ?
- Na gaan of er misschien de mogelijkheid bestaat dat je door de aanbieder van de IPOD genaaid bent ?
de Ipod heb ik al aangesloten op een andere computer... gaf die niks...
genaaid ben ik niet omdat de diagnostische test aangaf dat de iPod al eens aangesloten is geweest. het gaat echt om een driver fout.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik lees dat je iTunes hebt geinstalleerd voor het aansluiten. Je verteld niet dat je iTunes opnieuw hebt geinstalleerd, probeer dat eens? Welke Windows versie draai je? Welk moederbord, andere relevante systeeminfo?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 21:09
Ipod Updaten?

Al met Apple gebeld?

Misschien even naar de Apple shop toegaan?

No Shame, only Fame!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

S2801 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:31:
Ipod Updaten?

Al met Apple gebeld?

Misschien even naar de Apple shop toegaan?
Apple Shop FTW idd

Verwijderd

laat me raden? Usb host controller niet (volledig?) geinstaleert? mischien kan je idd je firmware van je iPod eens update d.m.v. de iPod updater!? suc6.

Verwijderd

Wat gebeurt er als je alle software van de ipod gaat verwijderen?
Dus drivers-itunes ipod updater etc.

Pc daarna rebooten en dan de ipod in de pc steken, en geen drivers installeren van de ipod. Laat windows maar ff zijn gang gaan.
Als het goed is dan blijft er nu een massa opslag apparaat staan bij deze computer

Apple heeft wat zitten veranderen en de ipod "drive" voor windows onzichtbaar gemaakt.
Het enige moment wanneer je de drive een tel ziet is als je hem er net in plugged.
Heb je geen software geinstalleerd van de ipod dan blijft de drive gewoon zichtbaar in windows.
Ik heb zelf toen de ipod geformatteerd in een oude pc en via een oude ipod updater (van 2005) de ipod naar fabrieksinstellingen hersteld. Sindsdien geen problemen meer.

Zie mijn reply en de oplossing die voor mij werkte in:
http://discussions.apple....messageID=3042782#3042782
(makaveli1976)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
@breinonline
Ook dat heb ik al gedaan...
Windows versie: XP Pro
Moederbord: K8 Combo-Z
Antivirus: Avast

@S2801
iPod Updater bestaat niet meer, dat zit ingebakken bij iTunes
Ik heb nog niet gebeld en ga morgen naar de shop, maar wilde het graag vanavond oplossen

@bmwmaster
Usb host controller heb ik voorzover ik weet prima geinstalleerd. Firmware updaten zou ik graag willen, maar ik zou niet weten hoe...

@ureal
alle software van de iPod verwijderen? Hoe wil je dat ik dat doe? De computer herkent mijn iPod niet eens. Jullie hebben het steeds over de iPod updater... waar haal ik die vandaan?
of bedoel je alle software van de computer? Ik zal dat laatste eens proberen als ik met hangend hoofd van de Apple shop terug kom morgen.

Verwijderd

Uiteraard heb ik hiervoor Itunes al geïnstalleerd, waar de drivers bij ingebakken zitten

Link naar ipod updater 28-6-2006:
http://www.apple.com/supp...er20060628forwindows.html

Oudere updater:
http://www.apple.com/supp.../ipodupdater20051117.html

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 23:12 ]

Pagina: 1