Noxon player vind wel internetstreams maar geen mp3 via pc

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DoopZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 19:27
Het probleem waarmee ik geconfronteerd word is een copie van dit topic:

http://gathering.tweakers..._messages/1147634///noxon

Alleen biedt dat topic mij geen oplossing. Heb dus ook alles geprobeerd zoals beschreven in dat topic. Deze week heb ik dus de terratec NOXON ontvangen. Mijn verhaal tot nu toe:

Stap 1. Internet radio :)
Doos uitgepakt en aangesloten. Het mac adres van de Noxon toegevoegd aan mijn router en hem via dhcp een ip adres laten toewijzen. De Noxon geconfigureerd, hij vindt mijn netwerk automatisch, geef hem de wepkey en zeg dat hij via dhcp moet werken. Automatisch herstart en mij laat mij twee opties zien, favorites en internet radio. Ik zie dat mijn router hem een ip heeft gegeven. Zonder problemen speelt de Noxon webradio op mijn stereo.

Stap2. Communicatie met pc :?
Nu de communicatie met mijn lokale netwerk tot stand brengen. De Noxon communiceerd via UPnP.

Een herinstallatie op een laptop met xp pro en geheel volgens de handleiding musicmatch geinstalleerd en de music server enabled. Firewall uit. Geen resultaat op de Nixon. Ik kan de Noxon wel pingen vanaf de laptop en andere pc's in mijn netwerk.

Nu ik Twonkyvision heb geinstallerd zie ik ook dat binnen mijn netwerklokaties 'Twonkyvision Media server' wordt weergegeven (dus UPnP is duidelijk ingeschakeld).

Zou het zo kunnen zijn dat bijvoorbeeld mijn router het UPnP niet doorgeeft?
Wat kan ik verder kunnen gaan proberen naar jullie idee?

• DoopZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 19:27
Toen ik er niet meer zelf uitkwam in eerste instantie dit topic gestart: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1163113

Hier helaas geen reacties op gehad ondanks het naar mijn idee voldoende info bevat.

Nu, een tijdje later start ik een tweede topic omdat het probleem is gebleven maar ik nu meer info en een helderder probleem heb. Het volgende:

Ik heb een wireless router Q-tec 778WR welke via dhcp 192.168.1.1 - 192.168.1.5 adressen uitreikt op mac adres.
De wireless pc's en in mijn netwerk krijgen keurig ip's.
De Noxon krijgt ook keurig een ip.

Ik kan met de pc's en de Noxon het WAN op. Maar kan via de Noxon niet op mijn pc's komen ondanks dat ik een UPnP server (Media Center 11) heb draaien op een laptop. Ik heb op dit moment geen enkele vorm van beveiliging draaien. Dus ook geen wep of firewall en een vrijwel kale xp pro installatie.

Ik kan vanaf de laptop de Noxon pingen maar de Noxon ziet de UPnP server niet.

Ik verbind vervolgens de laptop met een utp kabel aan de router en voila de Nixon ziet direct de UPnP server en ik kan mp3tjes draaien op mijn audioset 8)7

* Is er iemand die mij kan helpen zodat ik dit ook wireless kan doen?
* Via netstat zie ik dat TCP poort 4937 staat te wachten. Hoe kan ik zien op welke netwerkkaart dat is?

[ Voor 4% gewijzigd door DoopZ op 25-09-2006 21:36 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even gemerged met vorige topic.. :)

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
heb je dit nog kunnen oplossen? ik zit namelijk met hetzelfde probleem...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

franssie

Save the albatross

philips gebruikt hetzelfde protocol. niet dat je aan hun support iets hebt ;)
anyway :: bij mij hielp het (met een philips dus) om een poortje open te zetten in een firewall die ik op mijn lokale netwerk draaide (dus niet op de router, op de server)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-03 23:20
Zou iemand mij eens een link kunnen geven naar de favorieten? Dus het 10.0.0.16/favorieten.html of i.d? Heb namelijk een Philips en heb het idee dat die functie er gewoon verborgen in zit. ;)

Edit! Hmm, nu al wat gevonden. Maar weet niet of ik dat hier mag plaatsen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-04-2008 14:01 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1