Toon posts:

PC 'hangt' vast tijdens aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft hangt mijn pc vast tijdens het aanzetten. Ik heb het dan over de tijd voordat het os wordt geladen. Wanneer ik op het 'aanknopje' druk, dan blijft ie hangen. Dit duurt (laatste tijd) ongeveer een halve uur :(, waarna het besturingssysteem zonder problemen opstart (win xp). Ik vermoed dat het gaat om een of andere hardware, maar welke? Ik heb geen foutmeldingen gekregen.

Het probleem doet zich alleen voor wanneer een paar minuten de spanning van de computer is afgehaald. Wanneer ik bijv. bij windows op 'opnieuw starten' klik, start hij wel direct op.

Ik heb het laatst een printer (Canon MP 170) aangesloten, en precies één week later begon het probleem. Ik heb de besturingssoftware van de printer verwijderd, maar er verandert niets.

Ik wil geen reacties horen van 'Ga een nieuwe pc kopen'. Ik koop volgend jaar een nieuwe, en moet het tot dan nog met deze computer doen.

Wanneer jullie bepaalde specs nodig hebben, zeg het maar :)

Alvast bedankt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
:( Niemand die mijn probleem weet?

Zou windows herinstalleren werken?

• Bongers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Laadt het moederbord voor of na hij blijft hangen?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18
Ik heb zelf het volgende probleem:
Wanneer ik een USB apparaat aansluit en opnieuw opstart hangt de bios voor het tonen van de HD info etc. Trek ik het USB apparaat dan eruit dan gaat de bios vrolijk verder. Moederbord betreft een DFI Lanparty NF3 (Nforce 3).

Misschien heb jij hetzelfde probleem?

Controleer eens of het iets uitmaakt of de printer aan of uit staat. Het zou kunnen dat je voeding het net niet trekt. Bij een koude boot trekt hij namelijk de meeste stroom.

[ Voor 23% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 23-09-2006 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
droks schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:27:
Laadt het moederbord voor of na hij blijft hangen?
Na het hangen.
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:33:
Ik heb zelf het volgende probleem:
Wanneer ik een USB apparaat aansluit en opnieuw opstart hangt de bios voor het tonen van de HD info etc. Trek ik het USB apparaat dan eruit dan gaat de bios vrolijk verder. Moederbord betreft een DFI Lanparty NF3 (Nforce 3).

Misschien heb jij hetzelfde probleem?

Controleer eens of het iets uitmaakt of de printer aan of uit staat. Het zou kunnen dat je voeding het net niet trekt. Bij een koude boot trekt hij namelijk de meeste stroom.
Ik heb alle USB-kabels eruit getrokken maar blijft nog steeds vastzitten. Printer aanzetten bij het opstarten helpt ook niet :(. Hoe kan ik dan voor een warme boot zorgen?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:25:
Ik heb alle USB-kabels eruit getrokken maar blijft nog steeds vastzitten. Printer aanzetten bij het opstarten helpt ook niet :(. Hoe kan ik dan voor een warme boot zorgen?
Een warme boot is gewoon herstarten vanuit windows.
Een koude boot is het indrukken van de resetknop, en het aanzetten van de pc.

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 24-09-2006 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:44:
[...]

Een warme boot is gewoon herstarten vanuit windows.
Een koude boot is het indrukken van de resetknop, en het aanzetten van de pc.
Ok, bedankt. Ik kan wel uit warme boot herstarten, maar niet uit de koude.

Wat kan ik nog doen tegen dat probleem?

Formateren en opnieuw installeren, wil ik proberen te vermijden, maar als het moet....

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:52:
[...]

Ok, bedankt. Ik kan wel uit warme boot herstarten, maar niet uit de koude.

Formateren en opnieuw installeren, wil ik proberen te vermijden, maar als het moet....
Ik zou ook niet weten waarom dat zou helpen....
Ik bedoel, het ligt zo te merken niet aan je besturingssysteem omdat je verder geen meldingen in beel dhebt, en het al begint vóór het opstarten van je OS toch?

Correct me if I am wrong...

Hoi!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:52:
Probeer deze draad eens goed te lezen en door te werken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 22:47
Leen eens een andere voeding en kijk eens of het dat vlottrekt.

Verwijderd

Topicstarter
urnie538 schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:56:
[...]

Ik zou ook niet weten waarom dat zou helpen....
Ik bedoel, het ligt zo te merken niet aan je besturingssysteem omdat je verder geen meldingen in beel dhebt, en het al begint vóór het opstarten van je OS toch?

Correct me if I am wrong...
Ja, geen meldingen, en is voor het opstarten van het os.
breinonline schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:58:
[...]

Probeer deze draad eens goed te lezen en door te werken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Gelezen. Ik heb niets overgeklokt en geen specifieke problemen. Kan ik mss het probleem zoeken via mijn bios?
EricJH schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:03:
Leen eens een andere voeding en kijk eens of het dat vlottrekt.
Helpt niet.

Deze pc heb ik besteld in 2003, dus kan het zijn dat iets stuk is van het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Wat kan ik doen? :/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zoveel hardware als mogelijk losmaken, dvd brander printer etc, dan opstarten.

Pc uitzetten, stroomkabel los, startknop indrukken en vasthouden 1minuut, dan weer aansluiten op stroom, dan aanzetten.

Computer aarden, indien niet, testen in de keuken(of verlengkabel).

Bios op default en zoveel mogelijk uitzetten wat je niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:17:
Zoveel hardware als mogelijk losmaken, dvd brander printer etc, dan opstarten.

Pc uitzetten, stroomkabel los, startknop indrukken en vasthouden 1minuut, dan weer aansluiten op stroom, dan aanzetten.

Computer aarden, indien niet, testen in de keuken(of verlengkabel).

Bios op default en zoveel mogelijk uitzetten wat je niet gebruikt.
Ik heb alles geprobeert, maar werkt niet :(

Ik heb mogelijk wel het probleem gevonden; de voedingskast (of hoe heet dat ding). De ventilator die erop zit draait normaal harder, maar nu niet meer. Kan dit een reden zijn waardoor mijn pc niet vlot opstart?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:04:
[...]

Ik heb alles geprobeert, maar werkt niet :(

Ik heb mogelijk wel het probleem gevonden; de voedingskast (of hoe heet dat ding). De ventilator die erop zit draait normaal harder, maar nu niet meer. Kan dit een reden zijn waardoor mijn pc niet vlot opstart?
Nee. Maar het kan wel een teken zijn dat de voeding niet meer correct werkt/aan het doodgaan is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet kon reageren. Ik krijg nu de pc helemaal niet meer opgestart. Ik denk dat er iets van het moederbord kapot is (voeding, hd enz, werkt nog goed). Wanneer het moederbord kapot is, kan je dat nog laten herstellen?

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 19:18
ligt eraan wat het is.. is een condensator kapot... dan kan je dat evt herstellen. met solderen.. en een zelfde type condensator (is wel heel specifiek werk) en verder is het niet echt mogelijk om dat te doen.

staan je condensatoren Bol? in plaats van vlak? kan je een foto van je mainboard plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
adslfreak schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:39:
ligt eraan wat het is.. is een condensator kapot... dan kan je dat evt herstellen. met solderen.. en een zelfde type condensator (is wel heel specifiek werk) en verder is het niet echt mogelijk om dat te doen.

staan je condensatoren Bol? in plaats van vlak? kan je een foto van je mainboard plaatsen?
Ik weet alleen dat er iets van het moederbord kapot is, maar niet wat precies. Het probleem ligt bij het opstarten.

Verwijderd

als de fan van je voeding ineens stiller is gewoorden dan zou ik toch maar snel je voeding vervangen.
moederborden gaan meestal kapot aan verkeerde voltages van een brake voeding.

repareeren van moederborden is trouwens wel echt tweak werk, en het kost je meer dan een
nieuw asrock mobo van 35 euro, tenzij je natuurlijk nog garantie op dit mobo hebt?

koppels anders een alles af van je moederbord behalve het broodnodige, dus alle hardeschijven,
cdrom spelers, overige insteek kaarten of usb apparaten afkoppelen en dan allen je proccessor
geheugen en videokaart en voeding en sluit dan enkel een toetsenbord op de PS/2 poort aan en
kijk dan of het opstarten wel sneller gaat. als dit het geval is is je moederbord mischien nog niet
kapot. sluit dan alles weer 1 voor 1 aan todat het opstarten weer erg lang duurt. dan heb je het probleem gevonden. zoniet, garantie checken.

was trouwens 2003 niet het jaar dat er zoveel van die slechte condensatoren werden gebruikt?
Pagina: 1