Toon posts:

Vrouwvriendelijke (voorconfigureerbare?) FTP client?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik moet vanwege een bepaald project bestanden kunnen delen op een webhost. Dus een map op het internet waar verschillende mensen wat op kunnen plaatsen, downloaden etc.
Nu kan dit heel makkelijk via FTP. Of eventueel een webbased filemanager. Maar ik moet dit ook samendoen met een paar mensen die nog niet zoveel verstand/ervaring inzoiets hebben (eigenlijk niet eens alleen de dames ;) ).

Ik wilde eerst iedereen gewoon de ftp url inclusief inlog geven, dus ftp://naam:wachtwoord@domein.naam . Op deze manier kunnen ze normaal gesproken gewoon via internet explorer erin werken alsof het een 'normale' map is. Dit is uiteraard niet heel veilig, en misschien hebben sommige mensen de link geassocieerd met een IEshell of fireforx. Deze valt dus eigenlijk af.
Ik vroeg me nu af of er toevallig een heel simpele FTP client bestaat die je desnoods nog kan voor configureren en het liefst gewoon op explorer lijkt.. (Dus ik stel het in en stel hem ter download beschikbaar) In ieder geval moet het echt heel makkelijk zijn. Ik heb gezocht maar kan zoiets helaas niet vinden.
Dus bestaat deze? Zoja zou ik graag een linkje willen hebben.

Zo niet, dan doe ik het maar op een andere manier, waarschijnlijk dus gewoon de hele link geven of een alternatief. Als iemand toevallig nog een makkelijk alternatief weet is dat ook goed.

Alvast bedankt.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
In FlashFXP kan je gewoon de hele ftp URL kopieren en op connect drukken. Dan maakt hij gewoon automatisch verbinding.

Verder heb je dan 2 vensters, 1 voor local PC, 1 voor server en dan kan je dus ook gewoon slepen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.servery.cz/help_ftp/images/flash_fxp.gif

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Misschien dat je wat aan Filezilla hebt, dit is een eenvoudige client (en er zit trouwens ook gelijk een ftp server in).

If I can't fix it, it ain't broken.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-07 18:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Gewoon een nieuwe snelkoppeling maken op je desktop die linkt naar Internet Explorer en vervolgens bij 'rechtklik -> Eigenschappen' het 'Doel' veranderen naar het volgende:
code:
1
"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" ftp://ftp.members.lycos.nl

Alleen moet je dan even de url invullen van de FTP die je wilt gebruiken (ik heb hier als voorbeeld even de FTP van Lycos gebruikt). Dan hoef je alleen maar te dubbelklikken op de snelkoppeling en dan wordt IE gestart en wordt automatisch de FTP geladen. ;)

Dit is denk de makkelijkste oplossing...

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
verder ff dit

code:
1
2
3
4
5
6
7
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_HTTP_USERNAME_PASSWORD_DISABLE]
"iexplore.exe"=dword:00000000
"explorer.exe"=dword:00000000

hierdor werkt dat ftp://user:pass@server.com weer in IE (staat normaal nml uit ;-))

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-02 20:32
Misschien is netdrive een optie? Dan kun je een driveletter toekennen aan een ftp verbinding.

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Eigenlijk een beetje hetzelfde als netdrive, ftpdesktop

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/6092/ftpdesktopbn9.th.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Naatan op 22-09-2006 12:47 ]

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dutch2007 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:03:
hierdor werkt dat ftp://user:pass@server.com weer in IE (staat normaal nml uit ;-))
Dat staat alleen uit voor HTTP; voor FTP werkt het nog probleemloos.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik vind smartftp wel lekker simpel. Werkt soortgelijk aan de Windows verkenner. En het is freeware, das ook prettig.

d:)b :henk d:)b

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Is webdav niets voor jullie?
Pagina: 1