Ik ben al enige jaren toe aan een nieuw systeem, afgelopen week toch eens de moeite genomen om een rond te kijken. Ik heb niet heel erg veel verstand van computers, ik weet wel wat, maar niet met al te moeilijke termen gaan smijten.
Ik wil mijn pc vooral gebruiken voor studie (veel programma's tegelijk draaien, eventueel CAD software), af en toe een spelletje (dus geen die-hard gamer, voorbeeld van een game wat ik wil kunnen doen is GTR2), ik ben niet van plan over te clocken en dat soort dingen. Verder moet ik er een aardig tijdje mee vooruit kunnen, eventueel wat kleine updates tussendoor. (misschien nieuwe videokaart/extra geheugen bijprikken over een jaartje of 2, maar meer niet) Indien mogelijk wil ik ook dat het een beetje stil systeem wordt, dit moet echter geen honderden euro's gaan kosten. Tips over koeling zijn ook welkom, aangezien ik daar met m'n huidige pc ook wel wat problemen mee heb.
Dit is wat ik geselecteerd had:
Kast:
Antec Minitower SLK1650BEC/MT, 350W
Moederboard:
Asus M2N-SLI Deluxe retail
Processor:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2000F 1MBG AM2 Boxed
Geheugen:
2X DWC-Selecty 1GB DDR2 800Mhz PC-6400
Harde Schijf:
Maxtor DiamondMax 10, 320GB (7200rpm, SATA2-300, 16MB, NCQ)
Videokaart:
Asus EN7600gt 2dht/256mb silencer pci-e retail
DVD brander/speler/cardreader:
LG DVD Brander/REwriter 16-speed (DL)
LG DVD 16x48x
Mitsumi 3.5" Floppy + 7 in 1 cardreader
Software:
Windows XP Home NL OEM
Dit kost me totaal 1250 euro, iets meer dan gepland, niet een heel groot probleem (ouders betalen
) Ik wil dit bestellen bij een lokale winkel, internet winkels willen m'n ouders niet doen, omdat het lastiger is met garantie als je nergens heen kan. Ik weet dat het iets duurder is bij zo'n winkel, maar omdat m'n ouders het betalen, kan ik niet bij een internet winkel bestellen.
Dat was het wel, ik hoop dat ik niets ben vergeten..
Ik wil mijn pc vooral gebruiken voor studie (veel programma's tegelijk draaien, eventueel CAD software), af en toe een spelletje (dus geen die-hard gamer, voorbeeld van een game wat ik wil kunnen doen is GTR2), ik ben niet van plan over te clocken en dat soort dingen. Verder moet ik er een aardig tijdje mee vooruit kunnen, eventueel wat kleine updates tussendoor. (misschien nieuwe videokaart/extra geheugen bijprikken over een jaartje of 2, maar meer niet) Indien mogelijk wil ik ook dat het een beetje stil systeem wordt, dit moet echter geen honderden euro's gaan kosten. Tips over koeling zijn ook welkom, aangezien ik daar met m'n huidige pc ook wel wat problemen mee heb.
Dit is wat ik geselecteerd had:
Kast:
Antec Minitower SLK1650BEC/MT, 350W
Moederboard:
Asus M2N-SLI Deluxe retail
Processor:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2000F 1MBG AM2 Boxed
Geheugen:
2X DWC-Selecty 1GB DDR2 800Mhz PC-6400
Harde Schijf:
Maxtor DiamondMax 10, 320GB (7200rpm, SATA2-300, 16MB, NCQ)
Videokaart:
Asus EN7600gt 2dht/256mb silencer pci-e retail
DVD brander/speler/cardreader:
LG DVD Brander/REwriter 16-speed (DL)
LG DVD 16x48x
Mitsumi 3.5" Floppy + 7 in 1 cardreader
Software:
Windows XP Home NL OEM
Dit kost me totaal 1250 euro, iets meer dan gepland, niet een heel groot probleem (ouders betalen
Dat was het wel, ik hoop dat ik niets ben vergeten..