Toon posts:

Computer dood? Na opnieuw opstarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik was vanmiddag lekker voor school aan het werken ( op mijn vaste pc ) en besloot op een gegeven moment maar eens opnieuw op te starten ( de standaard Windows manier ) ik heb namelijk wat nieuwe software geinstalleerd.
Toen ik opnieuw opstarte kreeg ik BEEEEEEEP BEEP BEEP. Ik dacht wat krijgen we nu, ik heb niks gedaan alleen opnieuw opgestart.
Paar keer 5 minuten uit en dan nog maar eens een warme start. BEEEEEEP BEEP BEEP. Ik heb via mijn laptop de error code BEEEEEP BEEP BEEP opgezocht en dat blijkt fout in video-adapter te zijn.

Nog even dit:
Nadat dit dus was gebeurd heb ik de videokaart ( 7900GTX van ASUS ) eruit gehaald, stof afgeblazen en er weer terug ingedaan. Voordat het nog eens probeerde heb ik eerst even de BIOS batterij eruit gehaald voor geval dat.
Volgende gebeurd er nu:
Systeem start op, mijn geheugen ( met ledjes ) gaat even als een gek tekeer en blijft dan hangen.
( in de zin van geheugen ledjes blijven in een bepaalde stand staan )
Ik krijg geen beeld, maar krijg ook niet meer de bekende BEEEEEP BEEP BEEP.
Alle fans gaan gewoon draaien ( ook die van de videokaart ) maar hij geeft geen beeld.

Kan iemand mij iets zeggen wat er nu precies kapot is gegaan of wat het meest waarschijnlijke is?

Ik vermoed zelf dat de videokaart is geklapt hoewel ik dit heel erg vreemd vind aangezien ik NIET overklok ( zowel video als processor als geheugen niet ) en ik gewoon in MSWORD bezig was.
Ik heb garantie op alle onderdelen, maar voordat ik ga RMA'en zou ik eerst graag wat advies inwinnen.

Mijn specs:
AMD 4400 X2 processor
ASUS A8N32 SLI Deluxe moederbord
Corsair Expert geheugen ( 1Gb )
ASUS 7900GTX 512 Mb videokaart.
Tagan 480 Watt voeding.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Eigenlijk kun je in een geval als deze alleen onderdelen uitsluiten, dus vervangen door werkende onderdelen en dan kijken of hij wel goed opstart.

Meestal bij een defecte videokaart komt hij nog niet bij de memcheck enzo. Ik vind het verdacht veel lijken op een kapotte CPU of memory.... en mobo kan ook nog (snap je wat ik bedoel?)

Oh, soms komen er pieken van de netstroom af als je je PC bijvoorbeeld reboot enzo, er valt opeens spanning van je netwerk af en voordat dat gecompenseerd kan worden trekt de computer opeens stroom. 't zou misschien goed zijn een stroom-stabilisator tussen je PC en het net te zetten.

Kijk eerst maar eens even waar het nou aan ligt. heb je reserve dingen liggen? of een buurjongen die zijn PC even wil uitlenen?

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 19:50

yassine

Nothing to it but to do it!

Probeer een jumpers te verwisselen.>CMOS resetten

Dus jumper eruit halen. daarna de Bios batterij dan jumper/batterij op goeie plek zetten

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
het is een bekend probleem, meestal is het een videokaart die niet helemaal recht zit..... door de huidige technieken moeten die aansluitpunten ook steeds kleiner (Give me good old PCI ;))

Als ik zo'n melding krijg druk ik meestal de kaart nog een keer goed aan, 1 keer aan de 'staart' en 1 keer aan de 'kop' . En idd miss een keer een andere erin drukken

Carpe Diem

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

yassine schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:48:
Probeer een jumpers te verwisselen.>CMOS resetten

Dus jumper eruit halen. daarna de Bios batterij dan jumper/batterij op goeie plek zetten
Waarom nog na de jumper de batterij verwijderden voor een CMOS reset? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Herby op 22-09-2006 00:57 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:25

Goku33

Ownage!

Ik had van de week toevallig precies hetzelfde.. bij mij was het mijn geheugen (dacht ook eerst de videokaart). Geheugen er eens uit gehaald, goed geblazen op de contactpunten en in de slots op het mobo. Daarna geen problemen meer :) Als je het weer werkend hebt: draai eens memtest!

Ik heb ook ledjes op mijn geheugen btw: die bleven ook in een bepaalde positie staan binnen een paar seconden na het booten.

[ Voor 18% gewijzigd door Goku33 op 22-09-2006 01:33 ]

Pagina: 1