Toon posts:

ATI Radeon 9550 oninstalleerbaar na herinstallatie Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier - dwz: dit is mijn eerste post, ik ben een verfent lezer van GoT - dus ik hoop dat ik op het goede forum ben.
Mijn computer is oud, en loopt op zijn einde. Ik ben al een tijdje van plan een nieuwe te kopen, maar mis even de financiële middelen. Omdat mijn huidige computer (specs: zie beneden) wel erg traag werd, heb ik besloten Windows opnieuw te installeren. Nu kan ik mijn videokaart (ATI Radeon 9550) echter niet meer installeren. Wat ik ook probeer, het lukt niet...
Dit zijn m'n specs:
CPU: P4 1,7 (echt waar!)
Werkgeheugen: 512Mb PC133
MoBo: géén idee
GPU: Sapphire ATI Radeon 9550
OS: Win XP pro (legaal). De CD is SP0 ;) , maar inmiddels staat SP2 erop

Ik heb al van alles geprobeerd: omega drivers, wel/geen CCC, alleen de drivers d/l-en (dus zonder Hydrovision etc.).
De grootste foutmelding komt er op neer dat ik de kaart eerst als standaard VGA-kaart moet installeren.
In de veilige modus start de computer wel op, maar dat is natuurlijk een tijdelijke optie.

Ik hoop dat dit genoeg info is, en dat iemand me kan helpen!
Tia, Eibaard

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Als windows "zeurt" dat je de kaart eerst als standaard vga (standaard PCI adapter dacht ik) moet installeren doe dat dan gewoon. Daarna rebooten en dan kan je je drivers installeren. Dit is normaal. Verder zou ik toch even uitzoeken wat voor moederbord je precies hebt en of je er drivers voor nodig hebt onder XP. Anders krijg je je kaart ook niet goed aan de gang.

Ikzelf heb een Duron 1200 met 386 MB en een 9600pro, gaat nog best hoor :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Word de 9500 nog wel onderstuend in de huidig drivers want zins 6.5 zijn er een aantal verwijderd. probeer eens drivers voor 6.5.

edit/
De 9500 word nog ondersteund dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 21-09-2006 23:34 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je wel alle updates binnen gehaald na installeren SP2?

Iirc willen de nieuwere Catalyst drivers .Net 1.1 voordat ze gaan werken...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Moederbord naam kun je er in principe wel op zien (als het een Asus is tenminste, andere merken weet k niet, aannemelijk als je géén idee hebt) ergens tussen de PCI sloten of bij het geheugen. een aantal cijfers en nummers na elkaar. :z

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je moet waarschijnlijk eerst even de chipset drivers van je moederbord installeren.

Met Everest ( http://www.majorgeeks.com/download4181.html ) kun je makkelijk achterhalen welk moederbord je hebt als je de kast niet open wilt maken :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, m'n mobo naam: Evo D300, id: <DMI>, aldus Everest. Kunnen jullie daar iets mee?!
Ik heb alle updates gedownload na het installeren van SP2, dus daar kanhet niet aan liggen.
@ Noguru: hoe installeer ik de kaart als standaard VGA-kaart? Door het installatieproces te annuleren toch?
Het rare is: vorige keer dat ik deze kaart installeerde, gaf hij ook al zoveel foutmeldingen. Toen dacht ik dat het kwma door een driver conflict (ik draaide eerst namelijk een nVidia-kaart) Maar nadat ik geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd had, werkte hij vlekkeloos. Ik begrijp dus niet waar het ditmaal door kan komen.
Pagina: 1