Zelfstartende printer

Pagina: 1
Acties:

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Draai onder WIN 2000 en heb een printer HP 710C met aansluiting aan printerpoort.
Van het ene op het andere moment schakelt mijn printer nu vanzelf in, als ik een printopdracht geef. Al staat de stroom eraf, de printer wordt ingeschakeld en verwerkt de printopdracht correct. Daarna blijft de printer ingeschakeld. Op zich mooi, want nu krijg je niet meer de melding, dat er geen contact is met de printer, als je deze bent vergeten in te schakekelen. Maar het hoort m.i. niet zo te werken. Het zou natuurlijk helemaal af zijn, als de printer na een printopdracht ook de spanning op de printer weer uitschakelt. Maar dat moet ik handmatig doen, als ik dat al niet vergeet, omdat ik hem niet handmatig meer hoef in te schakelen.
Is iemand bekend met dit fenomeen?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Dit is relatief standaard voor nieuwere printers. Enige manier om dit te voorkomen is de stekker uit het stopcontact halen. Overigens zal (waarschijnlijk) je printer zichzefl na een tijdje niets gedaan te hebben weer uitschakelen. Check de handleiding eens. Mischien staat er ook wel in hoe je dat automatischinschakelen uit kan zetten.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• jank
Dank voor je reaktie.
De HP 710 is al een oudere printer, het zelf opstarten doet deze sinds een maand of 2 a 3.
Zelfstandig uitschakelen na verloop van tijd doet de printer niet. heeft wel eens een hele nacht aangestaan, terwijl de PC zelf was uitgeschakeld.
Instellingen via de printer of aan de printer gerelateerfde software zijn mij niet bekend, daar waar het dit "probleem" betreft.
Mogelijk een optie in de BIOS, maar daar heb ik nog niets kunnen vinden.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De 710C is idd al een oudje. (de mijne is toevallig vorige maand kapot gegaan na bijna 8 jaar trouwe dienst)

Bij mij heeft deze nooit anders gedaan dan automatisch starten bij een printopdracht. Probeer eens te spelen met de instellingen van de printerpoort: EPP, ECP en dergelijke. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Die printer heeft zich ook nog nooit automatisch uitgeschakeld, en die optie heb ik ook nog nooit ergens gezien. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik dus te zeggen dat dat standaard niet kan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• jank
Ik zal eens kijken naar deze instellingen. Ben wel enigszins bekend met de EPC en EPP.
Bedankt in elk geval.
Kan er verder goed mee leven. Misschien krijg ik hem ook nog automatisch uitgeschakeld.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:32

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb een HP 930C die schakeld zichzelf ook automatisch aan als er een printopdracht komt, dat vind ik heel handig. Volgens mij kan de printer zichzelf niet uitschakelen behalve als je een firmware in de printer doet die na zoveel minuten tijd de printer uitschakelt. Een firmware voor de printer zie ik zo gauw niet iemand maken...
Pagina: 1