Benchmark en overclocking tools auto-installer (WPI)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Voorwoord
Aller eerst maar de reden waarom ik dit hier post.
De meeste die hard overclockers hier willen nog wel eens van moederbord wisselen, of hun windows installatie verzieken. Erg irritant als je hierna windows opnieuw moet installeren en alle tools die je gebruik er weer op moet zetten.

De reden dat ik dit topic hier post is dus omdat ik denk dat hier de mensen zitten die er het meest aan hebben. Tweakers hebben de bedoeling een stabiele overklok te behalen en zullen minder vaak hun install verzieken of een ander moederbord aanschaffen.

Oke, wat is nu je bedoeling?
Ik ben van plan met WPI (Windows Post Installer) een dvd te maken waar alle benchmark tools opstaan. Als je deze dvd in je speler doet zal er een menu verschijnen, hierna kan je aanvinken welke programma’s en tool er geïnstalleerd moeten worden. Hierna klik je op start en gaat de rest vanzelf. Op die manier ben je dus niet lang bezig om alles weer op orde te krijgen enz.

klinkt goed, maar dat kan toch ook met Norton Ghost?
Je kan met Norton Ghost je systeem terug brengen naar de staat waarin hij was op het moment dat je Ghost image hebt gemaakt. Norton Ghost zal niet goed werken als je een ander moederbord gebruikt, en installeert Windows direct mee. De WPI dvd die ik ga maken gebruik je na de installatie van Windows en is dus onafhankelijk van je moederbord, en kan je eerst Windows 2003 / XP of Vista installeren (ik denk dat oudere versie’s van windows problemen geven)

Oke, en nu
Bij het maken van deze dvd heb ik jullie hulp nodig, ik wil namelijk dat jullie mij helpen met een lijst maken van de programma’s, tools en drivers die op deze dvd moeten komen. De programma’s moeten of freeware zijn, of demo’s bijvoorbeeld, dit omdat ik de dvd wil posten. Als ik illegale software, evt. met cracks gebruik kan ik de dvd dus niet om een legale manier posten

De lijst met software
Deze lijst werk ik bij met de programma’s die jullie opnoemen, ik zal programma’s die ik heb toegevoegd markeren met een * ervoor.

Drivers
Alleen videokaart drivers in dit geval

ATI Catalyst Control Center - help mij even met welke versies jullie willen, met een download url erbij
Verschillende Nvidia drivers - help mij even met welke versies jullie willen, met een download url erbij , ik weet ook niet of ik deze kan testen, ik heb geen Nvidia kaart

3D Benchmark Tools
* 3DMark 2001 SE
* 3DMark 2003
* 3DMark 2005
* 3DMark 2006
* Aquamark 3

Algemene Benchmark Tools
* SuperPI 1.5mod (XS)
* Hexus Pifast 4.3
* SiSoft Sandra Lite
Everest (de gratis versie)
* PC Mark 04
* PC Mark 05
Cinebench (welke versie)

Overclock Tools CPU
SetFSB – Verschillende versies, help mij even hiermee graag
Clockgen - Verschillende versies, help mij even hiermee graag

Overclock Tools GPU
ATI Tool
Rivatuner

System Monitor Tools & Stabilty Checking
cpu-z
core temp
SP2004
Orthos
Prime95

Memory related tools
Memset

Nawoord
Zoals jullie zien is de lijst nog vrij beperkt en heb ik niet veel zin/tijd om uit te zoeken welke versie waarvoor dient (bepaalde versie Nvidia drivers die SLI kan draaien op niet ondersteunend moederbord en dat soort zaken)

De dvd word gemaakt onder windows XP, ik zal hem ook testen onder Windows 2003, veel moeite in eventuele fouten zal ik niet steken. Omdat Windows Vista met veel veiligheidswaarschuwingen komt zal ik waarschijnlijk na de officiele launch pas het schript gaan omzetten

Bij het maken van deze dvd komt best veel kijken, elke installatie moet ik met de hand automatiseren als er geen switches aanwezig zijn in de installer, deze moet ik met AutoIT zelf automatisch laten verlopen door elke stap van de installatie “in te vullen” in een script. Ik doe dit in mijn vrije tijd, die al best schaars is. Ga dus niet vragen of hij al af is enz. ik heb er zelf geen haast mee en doe dit voor mijn lol.

De dvd zal als hij af is te downloaden zijn vanaf usenet en mijn eigen webserver in stukken van 50MB (rar bestanden) met reparatie bestanden. Ook hierbij zal ik tegen die tijd jullie hulp nodig hebben, een mirror zou dan erg handig zijn. Vanaf mijn webserver laat ik tegen die tijd 1 iemand tegelijk inloggen, de snelheid zal 50 kb/s zijn als ik er ben, en als ik niet thuis ben rond de 110 liggen, agz. Dit nog wel even duurt, komt hier later meer informatie over.

Ik hoop dat de mods inzien dat ik niet verkeerd heb gepost, in een ander subforum zou ik mijn doel volledig mislopen.

Oke, komaan! Suggestie’s en meer programma’s heb ik nodig!

Tot slot nog wat voorbeeld screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.wpiw.net/screenshots/screen4.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.wpiw.net/screenshots/screen1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.wpiw.net/screenshots/screen6.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Extera op 23-11-2006 21:30 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Misschien nog wat HD test dingen zoals hdtune?

Edit:

Misschien ook die amd dual core optimizer?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 19:30 ]

• Extera
Ik kwam net BTW achter deze link:
http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/b_e.html
Als ik meer tijd heb zal ik die ook even doorlezen

Edit: HD benchmarks zouden er inderdaad bij kunnen worden gedaan, dit zal wel als laast worden gedaan, of eventueel pas op een andere versie van mijn dvd (2.0 ofzo:P) ik ga eerst even uit van wat ik zelf gebruik of handig vind, en wat het meest word gebruikt in het algemeen.

[ Voor 50% gewijzigd door Extera op 21-09-2006 19:29 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zelf draai ik nogal eens Prime95. Misschien ook mee te nemen, en dan ook als dual of zelfs quad setup, voor HT, en C2D. Voor mij een onmisbare tool bij overclocken.

[ Voor 15% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-09-2006 19:33 ]

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:38

nFo

Intel® Chipset Software Installation Utility is wel handig voor: Intel Chipsets.

http://downloadfinder.int...g&strOSs=All&submit=Go%21

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wat denk je van Aquamark?
verder denk ik dat je drivers er beter uit kan laten (wat GPU's betreft) omdat die nog al snel worden geupdate
verder CPU-Z wil wel eens handig zijn

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Alleen het probleem is... dat hardware steeds word vernieuwd, en de tools dus ook, daarom is zo'n dvd na 3 maanden al flink veroudert.. Misschien is het beter om geen DVD te maken, maar meer een soort WIKI, die iedereen kan updaten, zodat je alle linkjes zo op een rij hebt, in catogorieën.
:) Just an idea :)

• Extera
AquaMark stond er al, verder toegevoegd:

cpu-z
memset
core temp
SP2004
Orthos
Prime95

3D Mark 2001 is klaar.
Videokaart drivers verwijder ik inderderdaad maar.

bedankt voor het meedenken!

@ Fixer, die dvd maak ik toch wel :) in de hoop dat update's dezelfde installatie aanhouden, dan is het namelijk erg makkelijk aan te passen. Ik heb de WPI trouwens zelf op mijn server draaien, met een share hier naartoe is het makkelijk om dingen te installeren vanaf ieder systeem in het netwerk, misschien dus een tip voor de mensen die het willen gebruiken. Op die manier kan ik ook makkelijk update's maken.

[ Voor 50% gewijzigd door Extera op 21-09-2006 22:18 ]

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik vind het een tof idee van Extera. Ik heb ook regelmatig een nieuwe windows install nodig en dan is inderdaad het vervelendste dat je al die proggies ook weer moet opzoeken en installeren. Wel zo makkelijk als het dan allemaal bij elkaar staat en je alles in een keer erop kunt zetten.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

A64 Tweaker is misschien wel handig voor mensen die nog met AMD draaien.

Overigens ben ik het met FiXeR.nl eens dat een DVD maken een beetje nutteloos is...

CPUz bv. wordt zowat iedere maand geupdated waarna de validator functie in de oude niet meer werkt.
Clockgen wordt zowat iedere maand geupdated met support voor meer mobo's
3DMark wordt om de zoveel tijd gepatcht waarna de oude savefiles niet meer werken.
Drivers worden iedere maand geupdated
Enz...

Het schiet gewoon niet op, iedere week kun je een nieuw DVD'tje branden om alles up to date te houden. Ikzelf heb 1x iets soortgelijks gemaakt (Win2k CD + alle tools voor Pifast/SuperPI) en die heb ik ongeveer een maand gebruikt. Daarna was de software die erop stond al te verouderd om nog bruikbaar te zijn.

Ikzelf ben maar gewoon overgestapt op een USB stick waar ik alles op plemp wat ik nodig denk te hebben. Veel makkelijker aangezien ik iets nieuws er gewoon bij op kan zetten :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Extera
daar heb je gelijk in, het punt is dat ik dit zoiezo voor mijzelf wil maken, dit draai vanaf mijn server, als de installatie niet veranderd, kan ik zelf eenvoudig de bestanden vernieuwen met dezelfde bestandsnaam.

het hele idee voer ik toch wel uit, het is aan jullie of jullie hem willen gebruiken :)
als mensen hem via een share gaan gebruiken kan ik eenvoudig "updates" uitbrengen.
zo schiet ik nog mijn doel niet echt mis, de "Die hards" gebruiken hun OC systeem niet dagelijks en hebben een apart werkstation, hier even een share maken en deze toevoegen op je OC pc aan installatie is letterlijk kinderspel. Updates moeten zo te maken zijn dat het een exe is die na een installer precies weet waar jij je WPI hebt weggezet.

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Extera schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:42:
de "Die hards" gebruiken hun OC systeem niet dagelijks en hebben een apart werkstation, hier even een share maken en deze toevoegen op je OC pc aan installatie is letterlijk kinderspel. Updates moeten zo te maken zijn dat het een exe is die na een installer precies weet waar jij je WPI hebt weggezet.
Share aanmaken? hebben benchbakken een geinstalleerde netwerkkaart dan? :+

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Extera
Na installatie gewoon onboard netwerk troep disablen in bios >:)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er mooi werk als hij klaar is wil ik wel een iso hebben. De meeste software die e opstaat ga ik nog lang gebruiken. d:)b

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
mad_max234 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:13:
Er mooi werk als hij klaar is wil ik wel een iso hebben. De meeste software die e opstaat ga ik nog lang gebruiken. d:)b
idd, lijkt me handig, iig niet meer elke keer bij een nieuwe install alle benchprogs downen...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Wat mij betreft mogen pcwizard, Systool en speedfan niet ontbreken :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hoe staat het ervoor met je progsel? :)

• Extera
Ben druk met anderen dingen nu :) Alle 3DMarks zijn in principe klaar, alleen bij 06 moet ik het nog zo maken dat hij eerst even Direct X 9c erop zet. Het duurt denk ik nog wel even voordat de hele dvd af is, omdat ik alles van mijn server draait moet ik het ook nog zo maken dat WPI automatisch ziet welke driveletter de speler heeft waar de dvd in zit, maar dit komt wel goed :)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:29

Snippertje

Light up your life

Misschien ook nog een idee om er wat register tweaks bij te zetten?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Extera
Dat kan :) ik ben een tijdje geleden een lijst tegen gekomen die je zo kon downloaden en daarna toevoegen aan WPI. Zal nog even zoeken tegen de tijd dat ik daar aan toe kom.

edit:

3D gedeelte done 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Extera op 25-09-2006 00:02 ]

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-01 19:17
heeeee dit is een strak plan, ik ben ook zeker geinteresseerd in een kopie/iso, lijkt me zo een redelijk complete lijst of zie ik wat over het hoofd??

ennuh extera...... nice idee, cd zal veel gebruikt worden als hij hier komt :)

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Is het niet handiger er een torrent van te maken? Dan hoef jij, Extera, het maar 1x te uploaden en de rest van de mensen helpt mee. Maak dan wel ff een readme_before_downloading.txt aan dat het wat traag kan gaan in het begin (50kb/s limiet) :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
webfreakz.nl schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:35:
Is het niet handiger er een torrent van te maken? Dan hoef jij, Extera, het maar 1x te uploaden en de rest van de mensen helpt mee. Maak dan wel ff een readme_before_downloading.txt aan dat het wat traag kan gaan in het begin (50kb/s limiet) :P
Of gooi hem ergens in de nieuwsgroepen ;) Is ook 1x uppen en supersnel downen :z

Succes met het maken van de cd/dvd _/-\o_

Cheers!

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• Extera
Hij komt zoiezo op nieuwsgroepen te staan, ik zal hier een NZB posten, ik zet de dvd ook om mijn ftp, voor de mensen zonder nieuwsgroepen, verder zal ik toch jullie hulp nodig hebben, als iemand tegen die tijd een mirror kan regelen, graag!

edit: zo, de drive letters als variabel er in gezet, hij werkt nu vanaf dvd (iso gemount)
ga nu mijn buro groter maken, van de week weer verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Extera op 25-09-2006 18:32 ]

• gerwingood
  • Niet online
Goed idee !

Misschien al een status van hoe hij nu is? Al weer meer dan week geleden na laatste post
zou hem graag hebben als hij af is. Heb namelijk vandaag nieuwe pc binnen gekregen en dit kan er voor moeite schelen.

Gerwin

• Extera
Er gaatv erg veel tijd inzitten, en ik heb het erg druk.
Ik zal vanavond kijken of ik wat tijd kan vrijmaken. Denk dat ik een paar makkelijke pak, dan lijkt het sneller af :P

edit:
Mijn server waar ik op test ligt uit elkaar. Vanavond even in elkaar schroeven of de data overzetten denk ik. Zal dan kijken of ik nog wat af krijg (moet ook mijn videokaart isoleren en van een container voorzien, maar dat heeft geen haast)

edit 2:
server is overleden :( zal van de week kijken of ik de data er af krijg (denk van wel) en dan op deze pc verder gaan.

[ Voor 80% gewijzigd door Extera op 09-10-2006 19:32 ]

• gerwingood
  • Niet online
ah minder man

Neem je tijd ervoor hoe beter hij word.
Heb eerder zelfs wel eens geprobeerd maar nooit echt wat geworden.

• Extera
jep, zoals ik al zei, ik heb geen haast. Ik vind het leuk om te doen, en dat moet zo blijven (geen verplichting) Ik ben ook 6 dagen per week met school en werk bezig, en heb nog een vriendin :P

Van de week rustig aan verder.

Edit: Vrijdag een nieuwe server + een weekje vakantie. Denk dat er vorderingen gaan komen

[ Voor 17% gewijzigd door Extera op 16-10-2006 14:15 ]

• Extera
Nieuwe server draait, verder met WPI dus.

Gedaan vandaag:

* Hexus Pifast 4.3
* SiSoft Sandra Lite
* PC Mark 04

Ik gooi straks everest er nog even in als alles lukt.
met PCmark05 moet ik nog even stoeien.

edit: PCmark05 done, deze vereist alleen media player 10 waar ik geen losse install van kan vinden, straks of van de week even kijken of het lukt met MP11 :+

[ Voor 27% gewijzigd door Extera op 23-11-2006 22:09 ]

• rimpeldinky
  • Laatst online: 01-02 18:00

rimpeldinky

nani?

http://www.microsoft.com/...er/download/download.aspx
is dit niet toevallig een package? zit nu op win 2k3 dus ik word lief gewijgerd

*burp*

• Extera
:) die had ik al ja, maar ik werd ook lief geweigerd. :+
Het is al gelukt trouwens met PCmark05.

Ik ging net het hele pakket testen onder virtual machine, alleen gingen er een hoop installatie's mis. Ik denk dat het slimmer is om op een dual boot te gaan testen straks.

Dit word nog vrij lastig om allemaal goed te krijgen, vraag me af wat het onder vista doet. Maargoed, dat komt allemaal wel, eerst het ruwe gedeeldte afmaken en wat testen. Ik zal wel ergens een beta posten als het af is. Dmv patches hoop ik veel problemen recht te kunnen trekken. Er zit echt veel werk in.

• rimpeldinky
  • Laatst online: 01-02 18:00

rimpeldinky

nani?

virtual machine heb ik ook slechte ervaringen mee, vmware darintegen werkt wel lekker (alleen met OC-tools misschien niet omdat deze sensors missen?) als je ergens hulp mee nodig heb, bijv het maken van packages of iets :) heb ooit ook unatended installs gemaakt met dit soort menu's weet niet of ik veel hulp kan bieden though

*burp*

• exserco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoe staat het ervoor met de dvd?
Lijkt me een leuk project te worden.

• Extera
Eigenlijk was ik wel blij dat dit topic in de vergetenheid was geraakt :P ik heb er nu simpelweg geen tijd meer voor.

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 11:07
Jammer ik zat hier eigenlijk ook wel op te wachten met het OC fair play gebeuren in aankomst

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
framaster schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:35:
Jammer ik zat hier eigenlijk ook wel op te wachten met het OC fair play gebeuren in aankomst
Zo'n cdtje is toch zo zelf gemaakt?

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

yni

het idee van die dvd was leuk en handig, maar het is net wat iedereen zegt, de updates.... maar opzich heeft hij nu al geholpen door alle programma's op een rijtje te zetten :| download ze gewoon...

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

CrystalCPUID, TAT, ThrottleWatch gebruik ik er ook nog bij ..
Of ga je hem niet meer afmaken ? (Zie deze topic nu pas) :+

[ Voor 33% gewijzigd door Reg-Edit op 18-03-2007 16:09 ]

www.jaxxx.nl

• Extera
Nee ik heb er geen zin meer in :P er draait wel nog steeds een testversie op mijn server met spi en alle 3D marks :7

Pagina: 1