Versterker, wat is kapot?

Pagina: 1
Acties:

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 10:20
Ik heb mijn oude analoge kenwoodversterker per ongeluk kortgesloten aan de luidsprekeruitgangen. Er waren wat vonkjes te zien. Daarna was er alleen maar nog een bromtoon te horen die niet veranderde van volume bij het draaien aan de volumeknop.
De versterker geeft wel nog een uitfadend signaal net nadat de stekker wordt uitgetrokken.
http://www.youtube.com/watch?v=Jxqol4DqrZ0
Iemand enig idee wat er aan zou kunnen schelen?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Ik verwacht dat de eindversterker het leven heeft gelaten. Ik weet niet precies hoe het bij jouw versterker is, maar je kunt ze meestal goed herkennen omdat er een groot koelblok aan vast zit. Zou je 'm anders open kunnen schroeven en goede scherpe foto's van de binnenkant kunnen maken :)?

Hmm na het bekijken van je filmpje, twijfel ik of dit het wel is. Misschien is het wel de voeding... Meet eens of deze het nog doet. Meestal komt daar een aantal tientallen volts uit (gelijkspanning).

[ Voor 25% gewijzigd door Elektronicanet op 21-09-2006 19:24 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Uitstoffen wil ook nog wel eens helpen, zo heb ik mijn Cd-speler ook weer aan de praat gekregen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Op die tweede foto, bij die Power Amplifier iets, zit een zekering met een bolletje erop. Ik kan het niet echt goed zien want ik zit atm ff op een wazig 14" CRTtje maar is die zekering kapot? Dat zou namelijk wel de reden kunnen zijn dat er geen geluid meer uit komt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 10:20
Net alle zekeringen gechecked en die zijn nog allemaal intact. Ik hoo wel zoiets zachtjes knisperen bij de transformator di er in zit, maar ik kan niet zeggen of het de transformator is of de printplaat rechts ervan met al die elco's op.
Aan die transformator zitten zoveel draden dat ik niet zou weten waar wat te meten. Ik las ergens 40V af, maar wat dat precies was? :P
edit: het is de transformator die dat lawaai maakt. Dat is wel normaal denk ik.
edit 2: nu is hij zeker kapot, tijd voor een nieuwe :Y

[ Voor 14% gewijzigd door MMach op 21-09-2006 22:01 ]

Pagina: 1