[DVD]Speler wil niet in (U)DMA

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs nieuw systeempje gekocht , het enige wat ik uit men oud systeem heb overgenomen is men dvd-writer. Nu wil hij niet in UDMA modus werken.

Mijn systeem :
CPU : Core2duo E6600
Moederbord : MSI p965 neo-f
Geheugen : 2 * 1 gb 800mhz ddr2
Dvd writer : nec dvd rw nd-3520a

harde schijf steekt op de sata , de dvd writer op ide

Wat ik al geprobeerd heb :
- primair & secundair ide kanaal verwijderd van apparaatbeheer en opnieuw opgestart
- Standaard dual channel pci ide controller verwijderd , samen met primair en secundair ide kanaal
- de jumper verplaatst : op cs , master en slave geprobeerd
- ide kabel vervangen

Niets helpt , weet iemand wat ik nog kan doen ?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Misschien een bios instelling die niet goed staat?

En gebruik je wel een 80wire kabel? Want de oude 40 kabels willen nogal eens dit soort problemen veroorzaken..

• WuifKuif
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 21:39
Heb je de moederbord drivers al eens geinstallleerd ?

"wakes up, kicks butt and repeats"

Verwijderd

Topicstarter
Laatste moederbord drivers zijn geinstalleerd. Kabel is 80wire.
De bios-instellingen staan imho juist
PCI Busmaster heb ik net op disabled gezet, helpt niets.
Voor de rest is er nog
primary/secondary master/slave PIO (deze staan op auto) , kan ze op mode 0-4 zetten
en primary/secondary master/slave UDMA (deze staan ook op auto) , kan deze enkel op disabled of auto zetten

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
En in apparaatbeheer in Windows bij je IDE kanaal de eigenschappen zetten op 'DMA beschikbaar' (heb alleen Engelse Windows dus weet NL naam nie)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Dit is van de moederbord sectie, ik weet niet of dit van toepassing is, maar zo heeft hij het opgelost.
(dus misschien raid drivers installeren)

Dit is van de moederbord sectie.
Probleem opgelost!

Via een of andere Duitse site heb ik een SATA RAID driver gedownload (welke niet geschikt zou zijn voor m'n mainboard), maar de schijven draaien nu beide weer in DMA mode! Volgens SiSoft Sandra komt de benchmark nu uit op een respectievelijke 50 en 71MB/s!

Bedankt voor jullie hulp, zik zou zelf geen idee hebben dat dat aan DMA/PIO kon liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van raid drivers heeft het probleem inderdaad verholpen.

Iedereen bedankt voor jullie hulp. Hier mag voor mijn part een slotje op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
Na heel lang zoeken heb ik gelukkig dit topicje gevonden. Ik weet dat het nu in ieder geval mogelijk is om me probleem op te lossen. Ben nou echt al heel lang een kloten om dit probeel te verhelpen. Maar het lukt me gewoon N I E T

Als ik de reacties lees, ligt het waarschijnlijk aan de Raid driver. Naar mijn weten heb ik die goed geinstalleerd. Heb van de MSI site de JMicron IDE/SATA RAID Driver (1.14) en daarvan de INF bestanden gebruikt.

Echter zit er bij in het zip bestandje ook een 'setup.exe'. Als ik die probeer te draaien krijg ik volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://pics.babymelk.net/Overig/Foutmeldingen/melding1.JPG

en dan

Afbeeldingslocatie: http://pics.babymelk.net/Overig/Foutmeldingen/melding2.JPG

Of dat de bedoeling is weet ik niet? Misschien doe ik iets verkeerd? Bij die controler kan je in de BIOS ook instellen:

- Disable
- Raid
- IDE (hier staat hij bij mij op)

Misschien dat er toch nog wat BIOS instellingen verkeerd zijn? Maar ik heb er zelf naar gekeken, en ook vriend van me naar laten kijken maar kunnen helemaal niets vinden. Begin me toch echt af te vagen wat het kan zijn. Wie kan mij helpen!? :>

Beschrijving systeem:

- Conroe E6600
- MSI P965 Neo-F
- 1Gb DDR2 800
- Samsung Spinpoint (aansloten op SATA port 1)
- Lite-On brandertje (IDE, master)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:11
YES! het werkt :)

na veel googlen ben ik uiteindelijk bij deze driver terecht gekomen. Tis nog een beta, maar hij werkt in ieder geval wel ;)

http://www.dieselbenz.inf...nDrv_Beta_R1.17.04.00.rar

Maar toch bedankt voor het topic, want hierdoor wist ik in ieder geval dat het aan die rare raid controler lag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

pffff hier heb ik twee weken mee lopen klooien, maar na de installatie van de beta driver ben ik van mijn schokkerige DVD beelden en blikkerige geluid af

bedankt,

Dirk

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudolfski
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 15:16
Yo Neudeboules, ik heb hetzelfde moederbord met ook een Sata harde schijf en IDE brandertje, maar krijg de brander helemaal niet ingesteld. Heb jij nog wat moeten veranderen in het Bios ofzo?
De IDE kabel die ik gebruik zat bij het moederbord in de doos, dus dat zal wel goed moeten zijn toch?

WP: PUHZ-SW50 VKA + ERST20D-VM2D Vent: Zehnder E300

Pagina: 1