[Flash MX]Tabindex in formulier

Pagina: 1
Acties:

• BroWnStaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 00:41
Ik ben een flash formulier aan het maken met een aantal velden, een checkbox en radio buttons en wil daarbij gebruik maken van de Tabindex, zodat gebruikers makkelijk van het ene naar het andere veld kunnen springen met behulp van de TAB.

Het probleem is dat ik de tab volgorde niet krijg, zoals ik die wil hebben. De focus slaat velden over en komt pas later terug bij de overgeslagen velden. Als ik netjes de tabindex invul bij ieder textfield, radio button of checkbox in de volgorde die ik wil hebben, lijkt flash dit totaal te negeren. Ik heb ook geprobeerd de tabindex met actionscript toe te kennen, maar dit mocht niet baten.

Het lijkt te maken te hebben met de volgorde waarin de verschillende onderdelen in de Movie Explorer van flash staan. De tabvolgorde lijkt namelijk deze aan te houden. Nu is het probleem dat je deze volgorde niet kunt wijzigen in de Movie Explorer.

Als noodoplossing heb ik het formulier naar een leeg flash document gekopieerd en 1 voor 1 de formulier onderdelen in de juiste volgorde terug geplakt naar het originele bestand. Dit werkt wel, maar is volgens mij niet helemaal de oplossing van het probleem.

Iemand enig idee wat er fout gaat of wat ik kan doen om de tabindex op een 'normale' manier toe te passen?

Oja, ik heb de search en Google afgestruind, maar kwam telkens op pagina's waar mensen de tabindex als oplossing noemden en bij hen wel werkte, dus dat bracht mij ook niet veel verder.

[ Voor 6% gewijzigd door BroWnStaR op 21-09-2006 18:39 ]

• BroWnStaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 00:41
Helemaal niemand een idee?