Toon posts:

Windows herinstalleren met extern scherm en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om te forceren dat een laptop een extern beeldscherm en een extern toetsenbord gebruikt, ook herinstallatie van Windows?

Mijn brakke laptop is hard toe aan een schone installatie. Er zijn alleen twee probleempjes: het beeldscherm en het toetsenbord zijn stuk(ook de Fn-knopcombinatie werkt niet meer). Ik gebruik daarom een extern USB toetsenbord en een extern scherm. Nu ben ik bang dat ik in de problemen kom bij herinstallatie, omdat de compu niet op tijd snapt dat hij input moet krijgen van een extern keyboard en extern moet beeldschermen. Immers, bij het opstarten gaat het beeldscherm ook pas werken vanaf het moment dat je kunt inloggen.

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Bij de meeste laptops kun je in de bios instellen welk scherm hij bij het opstarten moet pakken. Die moet je dan op extern instellen. Bij toetsenbord denk ik gewoon instellen in de bios iets van USB Keyboard support op enabled.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou als je laptop een ps/2 poort heeft iig daar de tobo op aansluiten met een usb-ps/2 stekkertje.
Verder idd in de BIOS kijken naar instelmogelijkheden mbt de start-up monitor.
Verder kan je natuurlijk ook gewoon die CD erin rammen en de setup starten. Dan zie je vanzelf wat er gebeurd.
Als je met geen mogelijkheid beeld krijgt in de setup kan je altijd nog een unattended installatie maken. Dan gaat de hele setup vanzelf. Het kost echter wel wat tijd om dit helemaal goed te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 21-09-2006 21:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb afgelopen dinsdag nog een reinstall gedaan van mijn laptop en daar werkten het externe scherm en het usb toetsenbord meteen, en ook gedurende de hele installatie. Daarvoor heb ik niks in het bios in hoeven stellen en volgens mij kan dat bij deze laptop ook niet. Dus ik zou het gewoon eens proberen ;)

Sowieso is er verder totaal niks zinnigs over te zeggen als je niet vertelt om wat voor laptop het gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2006 21:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:51
emulatie van fn knop aanzetten in het bios?

Heel veel lurken, heel weinig posten..