WAP54G bridge mode én laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
Ik en een vriend van me hebben al een hele tijd onze netwerken aan elkaar gekoppeld dmv 2 WAP54G's. Deze hangen aan een extra versterkingsantenne en dit werkt al een hele lange tijd goed. De beide WAP's zijn ingesteld op bridge mode met het MAC adres van elkaars WAPs.

Nu heb ik sinds vanmorgen een nieuwe laptop binnen gekregen (eerste laptop in het netwerk) en nu wil ik natuurlijk graag gebruik maken van het draadloze netwerk rondom en in het huis om te kunnen internetten op de laptop. Ik hoef maar gebruik te maken van één van de WAP's (mijn WAP uiteraard). Maar dit werkt dus niet, aangezien de WAP's op Wireless Bridge mode staan. In de config van de WAP staat al dat de WAP in Wireless Bridge mode alléén maar kan communiceren met andere linksys Acces Points, en dus niet met mijn laptop (was mijn eigen aanname).

Vervolgens ben ik naar de linksys site gegaan en daar zo'n livechat met een werknemer begonnen en die vertelde mij dat mijn setup wél mogelijk moet zijn (dus én verbinding tussen mijn WAP en m'n vriend z'n WAP én kunnen internetten met m'n laptop). Maar dat mens snapte er daarna weinig meer van en ze vond dat ik al m'n routers in het netwerk moest gaan resetten en ik verteld haar dat dat absoluut geen zin had, dus daar eindigde het gesprek.

Nu ben ik al de hele middag bezig, maar ik krijg het maar niet aan de praat. In Wireless Bridge mode vind mijn laptop het netwerk gewoon niet (SSID wordt wél gebroadcast) maar in AP mode kan die het netwerk wel vinden maar alsnog géén verbinding maken en daarbij verlies ik dan de mogelijkheid om ons netwerk aan elkaar te koppelen.

Iemand die weet of dit a) echt mogelijk is en b) hoe dit dan werkt?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ik bridge mijn Linksys AP's (heb er zelf ook 2, gaan wel eens op locatie in bridge) altijd door er eentje in AP modus te zetten, en de andere in bridge modus die dan weer het MAC adres en kanaal/beveiligingsinstellingen voor het AP heeft.

Zo kan ik met mijn laptop (senao wifi kaartje) en mijn bijv. bedrade pc (Linksys WAP54G aan NIC) het netwerk op.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
Oke, ik ben nog verder gaan zoeken, en heb dus al uitgevonden waarom ik niet kon verbinden met het netwerk. In mijn WAP staat een lijst met toegelaten MAC adressen, en daar stond de nieuwe laptop uiteraard nog niet bij. Na toevoeging kon ik meteen verbinding maken, maar natuurlijk alleen via AP mode, en niet in wireless bridge mode.

Ik ga straks eens uitzoeken of diegene boven mij gelijk heeft, dat als ik als AP draai en m'n vriend als Wireless Bridge of wij dan óók nog verbinding hebben.

Iig bedankt!