Beste Tweakers,
Perl is oppermachtig met regular expressions (moest ik even zeggen van mijn Perl-Script collega).
Maarja PHP is heel goed in kopieren van sterke delen van andere talen.
Dus...
Nu mijn vraag: ik wil het voorelkaar krijgen dat ik uit een string die <pc naam> en <pc achternaam> kan vervangen door $array['naam'] = "joop"; en vervangen door $array['achternaam'] = "vriezekoop";
In perl doe je dit zo:
In php heb ik een code die veel te complex is geworden voor deze aktie.
of
Kortom waar ik dus op zoek naar ben is, hoe ik de gevonden value $1 kan vervangen door $array['$1']
Iemand die weet hoe dit wel moet???
thanks
Perl is oppermachtig met regular expressions (moest ik even zeggen van mijn Perl-Script collega).
Maarja PHP is heel goed in kopieren van sterke delen van andere talen.
Dus...
Nu mijn vraag: ik wil het voorelkaar krijgen dat ik uit een string die <pc naam> en <pc achternaam> kan vervangen door $array['naam'] = "joop"; en vervangen door $array['achternaam'] = "vriezekoop";
In perl doe je dit zo:
Perl:
1
| $parsed =~ s~\\<pc (\w+)\>~$headers{$1}~g; |
In php heb ik een code die veel te complex is geworden voor deze aktie.
PHP:
1
| $sSubscribeForm = preg_replace_callback('/\<pc (\w+)\>/', array('self','profile_replace_values'), $sSubscribeForm); |
of
PHP:
1
2
| preg_match_all('/\<pc (\w+)\>/', $sSubscribeForm, $aMatches, PREG_PATTERN_ORDER); // en dan de array matches in een functie stoppen die dan weer preg_replace of str_replace moet uitvoeren |
Kortom waar ik dus op zoek naar ben is, hoe ik de gevonden value $1 kan vervangen door $array['$1']
Iemand die weet hoe dit wel moet???
thanks
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 16:48 ]