MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF
Bij ons (ROC/MBO) worden basis ICT lessen gegeven aan de meeste richtingen en de docent leert ze op deze manier de verkenner te gebruiken en daar snappen ze dus helemaal niks van en ik wou dus proberen de verkenner in hun home dir. te laten uitkomen.
Dat lijkt me persoonlijk een reden om het gedrag van die functie juist niet aan te passen. Als je mensen met een PC (met Windows erop) leert werken, kun je naar mijn mening die PC het beste zo standaard mogelijk houden.spokey schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:37:
Daar was ik om die zelfde reden dus al bang voor, maar ik had gehoopt dat je het toch kon veranderen door bv een aanpassing in het register, ik zal zelf nog eens verder daarna neuzen.
Bij ons (ROC/MBO) worden basis ICT lessen gegeven aan de meeste richtingen en de docent leert ze op deze manier de verkenner te gebruiken en daar snappen ze dus helemaal niks van en ik wou dus proberen de verkenner in hun home dir. te laten uitkomen.
Dan moet de docent dat niet doen.de docent leert ze op deze manier de verkenner te gebruiken
Verkenner gebruiken kan imo op een paar manieren: Windowstoets+E, rechtsklik op My computer, via het startmenu (ergens in Accessoires) of eventueel met een shortcut in de quick launch, maar ook dat is niet standaard.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nee, dat kan je met een gewone shortcut wel doen (bijv. in je quick launch, is altijd het eerste wat ik doe bij een verse Windows install
Mja, maar juist die opties zijn bij de meeste ROCs waar ik kom uitgezet, verkennen op startmenu werkt gek genoeg vaak nog wel.CodeCaster schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:19:
Of gewoon de Windows-toets (die op alle PC-toetsenborden van minder dan 10 jaar oud zit) plus de E indrukken...
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hoe dan? Via start > run? Of via de ...ehhh... verkenner?Gamo schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:34:
De verkenner is zooooo 1998 ^^ Als ik ergens heen moet open ik gewoon de desbetreffende mappen, zal wel aan mij liggen ofzo.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dus als een docent dit graag zou willen kunnen, dan zoek ik het voor hem uit of het redelijke wijs mogenlijk is, zonder 300 pc`s langs te moeten.
Hij heeft deze methode van verkenner gebruiken helaas in zijn lesstof en/of boeken opgenomen, dus de studenten worden eigenlijks "verplicht" om het zo te doen.
Uiteraard heb ik hem gewezen op de mogenlijkheid van Windowstoets+E en hem ook gezegt dat er helaas niet een register settings is die je force run kunt laten uitvoeren zodat je een simpele wijziging kunt doorvoeren, dus zal hij ze maar een andere methode moeten leren
En zoals een andere user al zei, je verkent met deze optie het start menu dus is het vrij logisch dat je daar uitkomt
Ben ik ook helemaal met je eens, heb hem idd ook uitgelegt dat ik deze wijziging wel wil doen (indien mogenlijk) maar dat dit juist voor verwarring zorgt, doordat elke willekeurige andere pc uiteraard deze wijziging niet heeft.posttoast schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 10:59:
[...]
Dat lijkt me persoonlijk een reden om het gedrag van die functie juist niet aan te passen. Als je mensen met een PC (met Windows erop) leert werken, kun je naar mijn mening die PC het beste zo standaard mogelijk houden.
Dus ik hoop dat ik hem overtuigt heb om idd gewoon Win+E te gebruiken, of via Deze computer.
* Weet ik niet zeker, trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 22-09-2006 12:14 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
HKEY_CLASSES_ROOT\ Folder\ shell\ explore\ ddeexec.
[ExploreFolder("%l", %I, %S)] veranderen in bijvoorbeeld [ExploreFolder("d:", d; %I, %S)]
Overigens: dit was de zesde hit bij [google=register explore start menu]
[ Voor 18% gewijzigd door Reinier op 22-09-2006 12:21 ]
Gewoon Station D openen, dan Media, dan Films, dan Ali G en dan de film openenSeatRider schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:40:
[...]
Hoe dan? Via start > run? Of via de ...ehhh... verkenner?